موضوعات داغ روز:

رنو ال ۹۰ کارکرده بخریم یا نه ؟

منتشر شده در 18 تیر 1404 ساعت 09:30
نویسنده حسین باباپور
رنو ال ۹۰ کارکرده بخریم یا نه ؟

رنو ال ۹۰ یکی از محصولاتی بود که در ایران دوام بسیار خوبی داشت. در این مطلب می خواهیم ببینیم که این خودرو هنوز هم گزینه خوبی برای خرید است؟

یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای اقتصادی در بازار ایران است که ابتدا قرار بود به‌عنوان یک محصول کاملاً ارزان‌قیمت جایگزین پیکان شود، اما محدودیت عرضه و برخی نقاط قوت آن سبب شد تا قیمت این خودرو بالاتر از بسیاری محصولات داخلی قرار گیرد. در حال حاضر مدل‌های کارکرده این خودرو با مدل ساخت سال ۸۶ به بعد در بازار ما موجود هستند که بعضاً قیمت نسبتاً مناسبی دارند و همین نکته سبب می‌شود برخی مشتریان با توان مالی پایین‌تر به خرید این محصولات فکر کنند.

در ادامه به بعضی از مهم‌ترین دلایل خرید رنو تندر ۹۰ کارکرده، به‌ویژه در مدل‌های با سال ساخت نسبتاً پایین‌تر و برخی از علل نخریدن یا نقاط ضعف این خودرو اشاره می‌کنیم تا اگر قصد خرید این خودرو را دارید، انتخاب آگاهانه‌تری انجام دهید.

دلایل خرید رنو ال ۹۰ کارکرده

رنو ال ۹۰ کارکرده نقاط قوت مختلفی دارد که در ادامه به بعضی از مهم‌ترین آنها به‌عنوان شاخص‌ترین دلایل خرید این خودرو اشاره می‌کنیم.

کیفیت فنی و استهلاک پایین

رنو ال ۹۰ در حال حاضر یکی از باکیفیت‌ترین پیشرانه‌های موجود در بازار ما را ارائه می‌دهد. این خودرو از لحاظ فنی بسیار بادوام بوده و در صورتی‌که سرویس‌های نگهداری و تعویض روغن آن به‌موقع انجام شده باشد، معمولاً به این راحتی‌ها خراب نمی‌شود. البته مدل‌های کارکرده قطعاً تا حالا بسیار فرسوده شده‌اند و باید هنگام خرید از سلامت موتور و گیربکس این خودرو توسط یک تعمیرکار متخصص اطمینان پیدا کنید.

کابین جادار و صندوق عقب بزرگ

یکی دیگر از نقاط قوت و دلایل خرید رنو ال ۹۰ می‌تواند کابین بزرگ آن باشد که این محصول را به گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌ها تبدیل می‌کند. به‌طور متوسط ۵ نفر بزرگسال با قد متعارف می‌توانند به‌راحتی از کابین ال ۹۰ استفاده کنند. همچنین صندوق عقب ۵۱۰ لیتری ال ۹۰ نیز بسیار جادار بوده و تقریباً دغدغه چندانی برای جا دادن لوازم کاربران و خانواده‌ها به‌ویژه هنگام مسافرت باقی نمی‌گذارد. با این حساب اگر قصد خرید یک ماشین خانوادگی با کابین جادار و صندوق عقب بزرگ را دارید، انواع تندر ۹۰ کارکرده گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

توان مناسب موتور

رنو ال ۹۰ کارکرده بخریم یا نه ؟

موتور ال ۹۰ علاوه بر آن‌که کم‌استهلاک و بادوام است، توان مناسبی به شما ارائه می‌دهد و می‌تواند کشش مطلوب به‌همراه شتاب و چابکی قابل‌قبول را در جاده‌ها و سربالایی‌ها هنگام سبقت‌گیری در اختیارتان بگذارد. بنابراین اگر خودروی اقتصادی با توان فنی مناسب و چابکی قابل‌قبول نیاز دارید، ال ۹۰ در بازار ایران یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.

سواری نرم و لذت‌بخش

در جمع خودروهای اقتصادی، ال ۹۰ دارای سیستم تعلیق نسبتاً نرم و با کوبش کمتر است که می‌تواند کیفیت سواری آن را در حد نسبتاً مناسبی قرار دهد. با این حساب اگر یک خودرو اقتصادی با کیفیت سواری نسبتاً مناسب و لذت‌بخش نیاز دارید، در بازار کنونی ایران ال ۹۰ همچنان یکی از بهترین گزینه‌هاست که تعلیق و سواری نسبتاً نرم‌تری به شما ارائه می‌دهد.

دلایل نخریدن تندر ۹۰ کارکرده

تندر ۹۰ به‌ویژه در نمونه‌های کارکرده دارای نقاط ضعف و نکات منفی است که شاید برخی مشتریان را از خرید این خودرو منصرف کند.

طراحی ظاهری زشت

رنو ال ۹۰ کارکرده بخریم یا نه ؟

یکی از مهم‌ترین انتقاداتی که از همان ابتدا به تندر ۹۰ وارد می‌شد، طراحی ظاهری زشت، جعبه‌ای و نامتناسب آن است که سبب شده بسیاری از مشتریان از خرید این خودرو منصرف شوند. البته این طراحی دلایل اقتصادی دارد و شرکت رنو از همان ابتدا سعی داشته تا با تولید یک اتاق نسبتاً ارزان‌قیمت از هزینه‌های نهایی خودرو بکاهد و آن را با قیمت پایین‌تری به دست مصرف‌کنندگان با توان مالی پایین برساند.

کابین کم‌کیفیت و ساده

رنو ال ۹۰ کارکرده بخریم یا نه ؟

از دیگر نقاط ضعف اساسی ال ۹۰ می‌توان به طراحی بسیار ساده، قدیمی و نسبتاً زشت داشبورد و رودری‌های ال ۹۰ اشاره کرد که اصلاً چنگی به دل نمی‌زند. در این خودرو اثری از تزیینات رنگی داخل کابین دیده نمی‌شود و همه سطوح داشبورد یا پنل درها با پلاستیک خشک نسبتاً کم‌کیفیت و ارزان‌قیمت پوشیده شده‌اند. این کابین در مقایسه با حریفانی مثل دنا یا حتی پژو پارس جذابیت پایین‌تری دارد و یکی از دلایلی است که شاید برخی از مشتریان را از خرید ال ۹۰ کارکرده منصرف سازد. ضمن آن‌که امکانات رفاهی چندانی هم در این کابین دیده نمی‌شود و طراحی صندلی‌های آن هم معمولاً موجب کوفتگی و خستگی بیش از حد، به‌ویژه هنگام مسافرت‌های طولانی می‌شود.

قطعات یدکی گران‌تر از برخی خودروهای داخلی

تندر ۹۰ نسبت به اکثر خودروهای داخلی دارای قطعات گران‌قیمت‌تر است، بنابراین هزینه‌های تعمیر موتور و گیربکس آن نسبت به خودروهای هم‌رده معمولاً بالاتر و پرهزینه‌تر خواهد شد. البته همان‌طور که اشاره کردیم، این خودرو در صورت نگهداری مناسب و رعایت سرویس‌های تعویض روغن به این راحتی خراب نمی‌شود، اما بعد از خرابی می‌تواند شما را متحمل هزینه‌های بسیار بالاتری کند. به‌ویژه که بحث ما در اینجا مربوط به خودروهایی با چند سال کارکرد است و احتمال خرابی موتور یا گیربکس آنها نسبتاً بالا خواهد بود.

قطعات مصرفی مثل کیت تسمه تایم، کیت تسمه دینام و مواردی از این دست نیز در ال ۹۰ نسبت به محصولات پرفروش داخلی گران‌تر است و هزینه نگهداری از خودرو را بالاتر می‌برد.

مشکل طراحی گردگیر پلوس

گردگیر پلوس رنو تندر ۹۰ به‌طور ناباورانه و غیرمنتظره‌ای حالت خاصی دارد که در صورت پارگی موجب بیرون ریختن روغن جعبه‌دنده شده و اگر راننده متوجه نشود، احتمال دارد گیربکس گران‌قیمت این خودرو به‌کلی از کار بیفتد و هزینه بسیار زیادی را به مالک تحمیل کند. البته این مشکل در تندر ۹۰های مدل بالاتر حل شده، اما نمونه‌های مدل پایین‌تر همچنان با این ایراد دست‌وپنجه نرم می‌کنند و نیازمند تعویض به‌موقع و نگهداری صحیح از گردگیر پلوس است.

نتیجه‌گیری

رنو ال ۹۰ کارکرده بخریم یا نه ؟

به‌طور کلی خانواده رنو ال ۹۰ از لحاظ کیفیت فنی و میزان شتاب و کشش جزو بهترین گزینه‌ها در حوزه خودروهای پرتیراژ داخلی محسوب می‌شوند و کیفیت سواری مناسب آنها می‌تواند لبخند رضایت روی لب کاربران آن به وجود آورد. اما با توجه به این‌که ما در مورد نمونه‌های چندین سال کارکرده این خودرو صحبت می‌کنیم، احتمال خرابی موتور و گیربکس گران‌قیمت این خودرو وجود دارد که هزینه‌های تعمیرات آن در مقایسه با محصولاتی همچون انواع پژو پارس، پژو ۲۰۶ یا سمند و دنا بالاتر خواهد بود.

بنابراین مشتریان با توان مالی پایین‌تر باید حتماً به این نکته توجه کافی داشته باشند. همچنین از لحاظ طراحی ظاهری و داخلی نیز تندر ۹۰ اصلاً چنگی به دل نمی‌زند و بسیاری از مشتریان به‌جای خرید این خودرو، محصولاتی همچون دنا، پژو پارس و پژو ۲۰۶ صندوقدار را ترجیح می‌دهند.

ویدیو های پیشنهادی

۱۶ Responses to “رنو ال ۹۰ کارکرده بخریم یا نه ؟”

  1. بهروز گفت:

    مطالب درستی فرمودند من خودم ۱۴ساله این ماشین را دارم و ازش راضی هستم

    ۲۷
    ۲
    • خندان گفت:

      سلام من مدل ۸۹ را دارم ازش راضی هستم کمک های آن ضعیف است باید رعایت دست اندازها شود و موتوری خیلی خوب و بادوام است خرج های جنبی مثل تسمه تایم و …. با این گرانی ها زیاد به چشم نمی آید .
      برای تعمیرات دست هر شخصی نباید داد

      ۲۰
      ۲
      • سیدمجتبی گفت:

        ال۹۰ مدل۸۷ دارم راضی ام و لازمه بدونیم وقتی سواری راحت میخوای خب ی مقدار هزینه جنبی هم داره ولی عوضش لذتبخشه

        ۷
        ۳
  2. مهدی گفت:

    این خودرو طوری ساخته شده خرابی پایینی داشته باشه

    موتور گیربکس خوبی داره

    ۳۳
    ۱
  3. رضا گفت:

    من ۱۰ ساله که ال نود دارم و کاملا راضی هستم تنها نقطه ضعف این ماشین همون گردگیرپلوس هست که باید موقع تعویض روغن حتما چک کنین که پاره نشه و روغن گیربکس خارج بشه و بعدش هم مشکلات گیربکس در کل ماشین خیلی خوبیه

    ۸
    ۲
  4. پژمان گفت:

    در بین خودرو های مونتاژی داخلی جزو معدود ماشین های هست که به معنی واقعی بهت سواری میده
    نه تو بعد از خریدش بهش سرویس بدی ….

    البته هر خودروی نیاز به نگهداری داره اما ال ۹۰ بر خلاف ظاهر. ساده سواری راحتی میده که من در هیچ کدام از خودرو های مونتاژی داخلی در شرایط مختلف گرمسیر و سرد سیر ندیدم .

    ۱۹
    ۱
    • سید محمد گفت:

      من مدل۹۶دارم کم خرج وبی ازار است در خریدش شک نکنید عالی است🙏

      ۱۲
      ۱
    • ناشناس گفت:

      l90خودروی باکیفیت بی‌صدا بادوام و اقتصادی که قابل اطمینان هم هست قطعاتش به وفور هست و به این راحتی‌ها ایراد نمیارن.کارکرده‌ش از صفر ماشینهای داخلی بهتره ۱۰ساله دارم میرونم همه‌چی‌ش عالی‌ه

      ۲
      ۱
  5. علی گفت:

    من ال نود مدل ۹۰ را داشتم حدود هشصدو پنجاه هزار کیلومتر کار کرد این مدت که دست من بود فقط لوازم مصرفی را عوض کردم هیچ خرج اضافه هم نکردم
    ولی پیش خودم فکر کردم هر خودرو یک عمر مفیدی دارد به این دلیل فروختم ،چون صفر این خودرو در بازار وجود نداشت خودروی دیگری خریدم

    ۷
    ۰
  6. ناشناس گفت:

    سلام من از ابتدا ۲۰۶ داشتم که ازش راضی بودم بعد پارسTU5 خریدم که اصلا ازش راضی نبودم وبالاخره ال نود گرفتم که خیلی خیلی ازش راضیم خداییش غیر از روغن وبنزین خرجی نداشته بسیاربسیار خودرو باصرفه ایه ازسال۹۷ که خریدم فقط یکبار تسمه تایم رو کیلومتر۷۳۰۰۰ عوض کردم و دیگه هیچ. تا حالا هم ۱۱۵۰۰۰ باهاش رفتم. درکل خودرو خیلی خوبیه

    ۸
    ۱
  7. امیر گفت:

    درود
    ال ۹۰ مدل ۹۲ دارم با کارکرد ۲۶۰ هزار الان ۳ سال دارم از کارکرد ۲۰۰ هزار دست من هست واقعا بی خرج هست فقط روغن با بنزین زدم خیلی جادار و سواری نرم با هیچ ماشینی واسه سواری عوض نمیکنم

    ۷
    ۱
    • وحید مهدوی کیا گفت:

      من مدل ۸۶ ای۲ دارم .رو دستش ندیدم.برادرم پژو پارس داره خیلی کم سوار میشه ولی سالی یک بار واشر سر سیلندر میزنه.و تو مسافرت هم چند بار واشر زده‌

      ۱
      ۰
    • وحید مهدوی کیا گفت:

      من مدل ۸۶ ای۲ دارم .رو دستش ندیدم.برادرم پژو پارس داره خیلی کم سوار میشه ولی سالی یک بار واشر سر سیلندر میزنه.و تو مسافرت هم چند بار واشر زده‌.ماشین بدون دردسر میخای ال۹۰

      ۰
      ۰
  8. اسماعیل گفت:

    سلام من مدل ۹۱دارم تا همین الان هستش و کاملا راضی هستم و ماشین خوبیه ولی قطعاتی که الان توی بازار هست بی کیفیت هست اگر قطعات فرانسوی خودش بزاری روش گوشت خوابه . فقط سواری بخور

    ۲
    ۰
  9. علیرضا گفت:

    با سلام
    به نظرم با توجه به مدل و کارکرد ال نود هایی که برای فروش موجود و برچسب قیمتیشون واقعاً ارزش خرید ندارن، بله ماشینیه که موتور و گیربکس خوبی داره اما سواریش چی، صندلیای خشکش چی، متریال بی کیفیت کابینش چی، ظاهرشم بماند برای بیشتر ماشین پشتیاش، هیچ آپشنی هم که نداره حتی تنظیم پشتی صندلیش پیچی و چرخوندنیه!!!!!!
    لذت رانندگی هم که هیچ، ماشین یه مجموعست نمیشه به صرف اینکه موتور و گیربکس خوبی داره بشه گفت خوبه در کل، در ضمن دوستانی که در جریان هزینه و قیمت لوازمش نیستن بهتره بدونن که لوازمش به نسبت هم قیمتاش گرونه و دیگه اکثرشون افتادن تو خرج، چیزی که در کل بهش رسیدم اینه که ماشینایی مثل ال نود، هیوندا ورنا و آوانته و این جور ماشینا تا تو خرج نیفتاده باشن مالکاشون به این راحتی نمیفروشنشون

    ۱
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.