رونمایی از هاچبک برقی پارس خودرو ؛ لیپ موتور T03 به ایران آمد


هاچبک برقی پارس خودرو یا همان لیپ موتور T03 نخستین وارداتی تمام برقی پارس خودرو است که در نمایشگاه تحول صنعت خودرو رونمایی شد.
پارس خودرو به عنوان یکی از زیرمجموعه های گروه خودروسازی سایپا با دست پر به نمایشگاه تحول صنعت خودرو آمده و اولین برقی وارداتی خود را به این نمایشگاه آورده است. هاچبک برقی پارس خودرو محصولی از لیپ موتور چین است که در سگمنت خودروهای ساب کامپکت برقی قرار می گیرد. لیپ موتور یکی از خودروسازان نوظهور چین است که که در سال ۲۰۱۵ به عنوان یک استارتاپ و با هدف توسعه خودروهای برقی آغاز به کار کرد. این خودروساز یکی از قوی ترین های چین در رده برقی به حساب می آید و همین قدرت باعث شد تا در سال ۲۰۲۳ استلانتیس 20 درصد از این خودروساز را خریداری کند و برنامه عرضه خودروهای این نشان در اروپا را پیش ببرد.

لیپ موتور T03 محصولی است که در سال ۲۰۲۰ روانه بازار شد و پس از سرمایه گذاری مشترک با استلانتیس, قرار است این خودرو در بازار اروپا و بریتانیا هم به عرضه برسد. پس با محصولی طرف هستیم که کیفیت بالایی را در میان برقی های چینی ارائه می دهد و یک محصول استراتژیک و اقتصادی برای کمپانی مادر به حساب می آید. در ادامه به معرفی این خودروی کوچک شهری می پردازیم.
مشخصات فنی هاچبک برقی پارس خودرو
لیپ موتور T03 به یک پیشرانه برقی سوار بر محور جلو مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۱۰۷ اسب بخار قدرت و بیشینه گشتاور 158 نیوتن متر را دارد. پک باتری این خودرو از نوع لیتیوم یونی است و ظرفیت ۴۱.۳ کیلووات ساعتی دارد. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون است و در عقب سیستم نیمه مستقل میله پیچشی را در این خودرو می بینیم. با هر بار شارژ کامل پک باتری این خودرو می توان مسافت ۴۰۳ کیلومتر را (بر اساس استاندارد NEDC) پیمود. شارژ کامل با شارژر های معمولی ۳.۵ ساعت زمان می برد و با شارژر سریع DC مدت زمان شارژ به ۳۶ دقیقه کاهش می یابد.

کابین و امکانات
داخل کابین طراحی مینیمال، ساده و بسیار اقتصادی را می بینیم. متریال از پلاستیک خشک است اما کیفیت راضی کننده به نظر می رسد. یک صفحه نمایش کوچک جلوآمپر دیجیتال را نمایش می دهد و صفحه نمایش دیگری در وسط سیستم مالتی مدیا را در دسترس قرار می دهد. با وجود اینکه با یک اقتصادی کوچک طرف هستیم اما امکانات به نسبت کاملی را در این خودرو می بینیم. در هاچبک برقی پارس خودرو امکانات ایمنی و رفاهی نظیر فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، کنترلر های سیستم صوتی روی فرمان، سیستم پایش فشار باد تایر ها (TPMS)، ۲ کیسه هوا، آینه های جانبی برقی مجهز به گرم کن، سانروف پانورامیک، استارت دکمه ای، دوربین دنده عقب، سنسنور پارک عقب و جلو، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری و… دیده می شود.

باید دید لیپ موتور T03 چه زمان و با چه قیمتی به بازار می آید اما اگر قیمت معقولی برای این خودرو در نظر گرفته شود، پیش بینی می شود این خودرو تبدیل به یک محصول موفق اقتصادی در رده خودروهای برقی شود.












سومین دوره از نمایشگاه تحول صنعت خودرو از روز شنبه مورخ ۳۰ تیر آغاز به کار کرده و تا روز سه شنبه ۲ ام مرداد ماه ۱۴۰۳ ادامه می یابد و علاقه مندان به حوزه خودرو می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.
شبیه ((قورباغه )) نارس هست !
تازه تیپ فولش نیییست افسوس فقط.
بعد ماشینای سقف شیشه ای ما اون نمد زیرش یا پارچش ول میده یا ریلش تو سرعت گرفتن یا ترمز خودش باز بسته میشه ینی بگم تولید ما شانسیه ک کی اون شیفت پیچاشو بسته وووو
سلام
فقط برای خریدن سیب زمینی خوبه
باهاش بری تا نانوایی بعد برگردی خونه
نه صندوق عقبی داره که بشه ازش استفاده کرد
نه سرعتی داره که بخوای باهاش از گردنه عبور کنی
کلا برای خرید روزانه منزل
خوبیش اینه که برقیه
سلام خیلی خوب است سعی کنید در بیانات تان یک کمی خود تحغییری نداشته باشید اگر همین ماشین از خارج می آمد با چه احساس و هیجانی تبلیغ می کردید ما با شرایط خیلی سختی این محصول را تولید می کنیم باز هم خیلی عالی در این شرایط و ابتدای کار ودر آینده حتما مدل های خیلی بهتری حتما طراحی و تولید خواهد شد به همدیگر کمک کنیم در امر پیشرفت کشور و محصولات تولیدی آن انشاالله تعالی سلامت باشید جهادی
کی گفته ما باید ماشین تولید کنیم وقتی جز کپی و منتاژ کاری نمیتونیم بکنیم وقتی ماشینای خوب دارن تولید میشن چرا باید ما که حتی اسمی تو دنیا نداریم تولید کنیم جوابتونو میدم برای سود مافیای خودرو و فروختن قطعات بیکیفیت اگر ایرانخودرو و غیره تعطیل و واردات با قیمت اصلی نه چند برابری انجام بشه و دولت فقط عوارض گمرکیشو بگیره کلی فساد کم میشه و دست سودجوها هم ازش قطع میشه اما متاسفانه این مافیا اینقدر قدرتمند شده که حتی زور دولتم بهش نمیرسه یک عده به ظاهر بدهکاری که پولاشون تو شریانات دیگه فساد باز کردن نه دولت نه بالاتر از دولت دوست ندارن در این قضیه وارد بشن و این فساد بقدری بزرگ شده که روزی حتما گریبان همین مافیا را خواهد گرفت امیدوارم روزی کسی جلو این مافیا را بگیره البته ابتدا دولت باید وارد کنه فرهنگ سازیشو بکنه بعد به بخش خصوصی که داده میشه اجازه تعرفه گذاری بیخود و قیمت گذاری بیخود را نده اگر ایران در یکسال خیلی از مشکلاتش حل نشد هرچی خواستین بگین و اگز در مورد بیکاری کارگر حرف بزنید اینطور نیست نمایندگی های همون خودرو ها میتونه جایگزینش بشه
به سیستم کولر اشاره نشده!
این تو گرمای ۵۰. ۶۰ درجه خوزستان منفجر نشه باطریش سریع خالی میشه
اگه قیمتش بصرفه باشه و میلیاردی نباشه ماشین خوبیه، بعضیا چنان مسخره میکنن انگار پدرشون تو کارخونش بوگاتی تولید میکنه، این یه ماشین کم خرج و کوچیک شهریه.
نگران باشید ایران خودش ارتقا میده.مثلا صندوقدارش میکنه.وانت بارش میکنه.چراغ تیبا براش نصب میکنه و ….. خخ
تهوع گرفتیم از سلیقه چرتتون
صنعت خودرو خودمون چی په
بایددرشوگل گرفت
چون هیچ نواوری وهیچ پیش رفتی نداریم توصنعت خودرو
الان ماداریم دوخودروتولید میکنیم که چهل سال پیش توفرانسه تولید شده بود که الان اون سیستم دیگه تو خوده فرانسه از دره خارج شده
درضمن الان که همه چی روبه پیش رفته چرا مانیاید ازخودروهای برقی تولید داخلی خودمون همایدکنیم واستفاده کنیم
دنیا داره رو برقی کردن خودرو کهنه میشه بعد مردم کشور عزیزم ایران بجای تشویق مسئولین به برقی کردن خودروها دست به تمسخر میزنند و فقط به قدرت تریکاف و تپه نوردی ماشین فکر میکنن،هوای پاک به ما نیومده
خداوکیلی این آشغالها رو کی میره میگرده پیدا میکنه ؟؟ یکم اندازه همین عربها عقل ندارید ؟همش تبلیغ لوازم اشغال .بابا به شعور مردم احترام بزارید .البته کسی که ایرانی نیست باید لوازم بنجل رو بیاره بده و بگه چشماتون رو ببندید و بخرید که وظیفتونه… این هم عاقبت ما ..هیییییی…
این تیتر اشتباه است و باید برای جبران تیتر غلط مطلبی گویا و کوتاه و موجز در یک چهارگوش زیر تیتر ویرایش شده بنویسید و از اکثریت مخاطبان دلجویی کنید. تیتر را ویرایش کنید. این خودرو تکرار پلتفرم چینی است و این هنر نیست. تیتر غاط است.
انتظار می رود کرمان موتور که مدیریت بهتری از ایران خودرو و به ویژه مدیریت بهتری نسبت به سایپا دارد امروزه پلتفرم خود را طراحی کند و اعتبار از دست رفته خودرو سازی ایران را بدست بیاورد. پول دارند متخصص دارند کلی متخصص ایرانی در اروپا به ویژه در خودرو سازی آلمان و در آسیا از کره و چین تا ژاپن کار می کنند و همچنین باید از شرکتهای مشاور در اروپا به ویژه از طراحان ایتالیایی کمک و مشورت برای طراحی پلتفرم بگیرند و از متخصصان، طراحی بدنه خودرو که ایرانی و سرآمد هستند برای طراحی خودرویی با روح هنر ایرانی کار دریافت کنند و کمک بگیرند. به هیچ روی روح طراحی این خودرو ایرانی نیست. ما همچون ایتالیایی ها باید خودرویی داشته باشیم که بیانگر تاریخ هنر و روح هنر ایرانی باشد. کرمان موتور که از خودرو ساز تازه تاسیس ویتنامی که کمتر نیست کهان خورد ساز تازه تاسیس ویتنامی پلتفرم خودش را با کمک مشاوره طراحان ایتالیایی و آمریکایی راه اندازی کرده و چند رده خودرو را بر روی آن پلتفرم تولید می کند یاالله بگویند برای یک بار نشان بدهند نمی خواهم مسیر بد استثمار مصرف کننده را طی کنند و یک بار برای جهش دست بکار شوند. خودرو سازی ایران در سالی که پلتفرم سمند را ایران خودرو آغاز کرد بیش از یک دهه از خودرو سازی چینی ها جلو بود ولی وضعیت بد مدیریت و فساد پنهان در بازار خودرو و مشکلات وحشتناک دیگر و تحریم ها ما را به این روز انداخته که پلتفرم چینی را تکرار کنیم.
بس است.
داشتن پلتفرم ایرانی با طراحی برخاسته از روح هنر ایرانی در نمای خودرو امروزه یک مطالبه به حق از سوی اکثریت مطلق ملت ایران است.
دست اندرکاران صنعت خودرو باید این مطالبه را باید بفهمند.