مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰

سایپا آریا پلاگین هیبرید رونمایی شد

منتشر شده در 29 مهر 1404 ساعت 18:07
نویسنده آرام عزیزی
سایپا آریا پلاگین هیبرید رونمایی شد

در نمایشگاه موتور تهران سایپا نمونه اولیه کراس اوور آریا هیبرید و تعدادی از پیشرانه های جدید خود را به نمایش گذاشت.

به گزارش آخرین خودرو؛ شرکت سایپا از اولین کراس اوور هیبرید خود رونمایی کرد. در نمایشگاه موتور تهران سایپا نمونه اولیه کراس اوور آریا هیبرید را به نمایش گذاشت. سایپا دست به توسعه نمونه پلاگین هیبرید آریا گرفته است که توانایی شارژ کردن باتری ها را به این خودرو می بخشد. آریا پلاگین هیبرید اولین محصول سایپا است که از قوای محرکه هیبرید بهره می برد. در این نمایشگاه سایپا پیشرانه های جدید خود M15K، N20، N25، ME16، D20 TGDI و … را نیز به نمایش گذاشته بود.

رونمایی از نمونه هیبرید آریا در زمان رخ می دهد که شرکت سایپا سالهاست که از این خودرو رونمایی کرده ولی همچنان عرضه آن در هاله ای از ابهامات است. بر اساس برخی شنیده های تا پایان سال ۱۴۰۴ اولین پیش فروش آریا اعلام خواهد شد. در ادامه به معرفی مشخصا فنی آریا پلاگین هیبرید خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی آریا هیبرید

سایپا آریا پلاگین هیبرید رونمایی شد

در بخش قوای فنی این خودرو شاهد ترکیبی پلاگین هیبرید(PHEV) هستیم که یک موتور بنزینی ۱۵۰۰ سی سی تنفس طبیعی با پیشرانه الکتریکی ترکیب شده است؛ موتور استفاده شده در آریا پلاگین هیبرید A15H نام دارد می تواند ۸۵ اسب بخار قدرت ۱۵۷ نیوتن متر گشتاور را تولید کند و پیشرانه الکتریکی نیز می تواند ۱۶۰ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. ماهیت پیشرانه این خودرو هنوز معلوم نیست ولی پیش بینی می شود که نسخه ۱۶ سوپاپ ام ۱۵ مورد استفاده در محصولات ساینا، کوییک و … باشد. موتور های آریا هیبرید با استفاده از گیربکس DHT به چرخ های جلو انتقال داده می شود که می تواند صفر تا صد کیلومتر ۸ ثانیه ای را ثبت نماید. مصرف سوخت اعلام شده برای این خودرو ۲.۷ لیتر به ازاء هر ۱۰۰ کیلومتر به طور میانگین است.

کراس اوور آریا هیبرید زمان شارژ این خودرو با شارژر های ۳.۳ کیلوواتی AC هشت ساعت می باشد، نکته مثبتی که درباره این خودرو وجود دارد قبلیت بازیافت انرژی از طریق ترمز ها است. سایپا آریا هیبرید اولین خودرو داخلی نیز می باشد که از استاندارد آلایندگی یورو ۶ پیروی می کند.

امکانات احتمالی آریا هیبرید

پیش بینی می شود در آریا هیبرید از این دسته امکانات بهره ببریم؛ استارت دکمه ای، سیستم تهویه اتوماتیک، شارژر وایرلس گوشی همراه، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کروز کنترل، دسته دنده الکترونیکی (خلبانی)،صفحه نمایش لمسی مالتی مدیا، کلاستر دیجیتال، فرمان کمکی برقی، سیستم کنترل پایداری و نورپردازی کابین، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، فرمان دی کات، رادار نقطه کور و….

از کاخ نیاوران تا اشتوتگارت ؛ داستان مرموز سفارش مرسدس‌ بنز G کلاس برای ارتش ایران

ویدیو های پیشنهادی

۱۹ Responses to “سایپا آریا پلاگین هیبرید رونمایی شد”

  1. محسنی گفت:

    حالا همون آریا معمولی شو بزار بیرون بدهند آنقدر رونمایی نکنید مردم رودل میکنن 🤣 خودروسساازز

    ۶۰
    ۷
  2. رامین گفت:

    بااینکه در متن آوردید چرا در مورد موتورهای M15K، N20، N25، ME16، D20 TGDI صحبتی نشد؟ مشخصات این موتورها به چه شکله؟

    ۱۶
    ۲
    • عباس گفت:

      ای هاوار
      17ماه ماشین اطلس نوشتم هنوز ندادن
      به کی بگم جواب گو کسی نیست

      ۱۹
      ۰
      • مسیح گفت:

        ۱۷ ماه پیش نوشتی که کی قرار بوده بدن؟
        بعضی رنگام نیس باید پیگیر باشی اگه جزو اون رنگ هایی بری نمایندگی رنگ معمولی بگیری یهو یه هفته ای میدن

        ۴
        ۳
  3. هادی گفت:

    طرفدارای لگن های داخلی ، انقدر منتظر بمونید تا بیاد ، که زیر پاهاتون یه خروار علف سبز بشه.
    با این عقب موندگی که داریم ، حتی ماشین هیبرید هم‌ نتونستیم بسازیم.
    چه برسه به پلاگین هیبرید و برقی و …
    سال هاست داریم شعار میدیم و این ماشین ها فقط رونمایی میشن.
    همه ی برند های معتبر جهان ، از جمله تویوتا ، ب ام و ، آئودی ، هوندا ، کیا و … دارن میرن سمت خودروهای پاک و هیبرید.
    اون وقت ما ، حتی با موتور با پاشش سوخت مستقیم GDI هم نتونستیم بسازیم.
    با این آلودگی هوا.
    حداقل ۷۰ درصد ماشین های ما باید هیبرید و پلاگین هیبرید می بودن که نیستن.

    ۴۱
    ۱۷
    • مهدی گفت:

      مردم ایران رو فقط میتونم اینجور تشبیه کنم که چند عدد گرگ با یه عده زیاد که تقریبا میشه گفت ۹۹ درصد ، گله گوسفند داخل یه اسطبل جمع شدن و این گرگ ها با وعده دروغین دارن گوسفندان عزیز رو سمت دره میبرن که دونه دونه بکون..بووووووق…
      و این این داستان همچنان ادامه دارد
      و این حرف من رو فقط عاقلان دانند که چی گفتم و چی شنیدید .

      ۳۵
      ۲۲
  4. وحید وکیلی گفت:

    سایپا گوه خورده با دهن مسئولینش.
    اول ریدناشون بیان جمع کنند بعد یه دام دیگه پهن کنن.
    دزدای به درد نخور.

    ۴۵
    ۹
    • احمد گفت:

      با سلام
      اردیبهشت ۱۴۰۳ خودرو اطلس G ثبت نام کردم و ۲۰۲ میلیون پول به حساب سایپا ریختم، موعد تحویل آن اسفند ۱۴۰۳ بود، چند افزایش قیمت به خودرو تعلق گرفت و مبلغ آن افزایش یافت، بعد از گذشت ۷ ماه از زمان تحویل خودرو یعنی آبان ۱۴۰۴، تازه پیامک تکمیل وجه آمد و مابقی مبلغ را به قیمت روز پرداخت کردیم، الان مهرماه ۱۴۰۴ است و همچنان خودرو فاکتور نشده است، هر وقت به سایپا تماس میگیریم اپراتور مربوط اعلام بی اطلاعی میکند و میگوید میدانم که چند ماه دیگر طول میکشد و علت و زمان دقیق تحویل خودرو را نمیدانم.
      این حال روز ماست، اگر پارسال طلا خریده بودیم الان میفروختیم و یه ماشین بهتر میخریدیم.
      پیگیری های ما به هیچ نتیجه ای نرسید، در واقع دستمان به جایی بند نیست.

      ۲۵
      ۰
    • محمد گفت:

      دو سال و نیم هست یک شاهین می خوان بدهند هنوز هیچ گوهی نخوردن باز میان با کمال پررویی محصولات بدرد نخورشون را هم تبلیغ می کنند. جمع کنید بساط تونو بدرد نخورها دزد

      ۱۰
      ۰
  5. مصباح گفت:

    اگه بتونن زود تر تولید انبوه کنن خیلی خوبه

    ۱۱
    ۱۸
  6. امین گفت:

    درود و سپاس از معرفی این مدل
    در گزارش خود نفرمودید که این خودرو با باتری (به تنهایی) چند کیلومتر را طی می کند. این بخش از توانایی خودرو بسیار مهم است.

    ۱۰
    ۹
    • علی گفت:

      عزیزجان اینا توی متن نوشتن: «ماهیت پیشرانه‌ی این خودرو هنوز معلوم نیست» شما می‌گی چند کیلومتر طی می‌کنه؟!

      ۱۴
      ۲
  7. حسام گفت:

    خسته نباشی واقعا خودروساززززززززز…..!!!!

    ۶
    ۰
  8. حسام گفت:

    خودرو ساز عزیز یه استراحتی بکن واقعا ما طاقت این همه خوشبختی یهویی رو نداریم والا….

    ۷
    ۱
  9. مهران گفت:

    نمی‌دونم چرا بیشتر ایرانی ها عادت کردن به انگلیسی صحبت کردن.به حرفاش توجه کنید می‌بینید همش داره از واژه های انگلیسی استفاده می‌کنه و خیلی هاش رو نمیتونه حتی به انگلیسی بنویسه و ترجمه کنه

    ۷
    ۱
    • هاکان گفت:

      متن فنی رو که نمیشه تماما فارسی بنویسی ،
      مثلا هیبرید رو چی بنویسه
      کیلو وات رو چی بنویسه
      پلاگین رو کلاستر رو ،،،،
      واقعا اینقدر سخته به جای یک سرچ ساده پیدا کردن معنی و مفهوم کلمات بشینی تا بقیه برات همه چیز را راحت الفهم کنن

      ۰
      ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X