%۱.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۹
ری را
۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
اطلس GL
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
کی ام سی T9
۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
رانا پلاس
۹۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
کی ام سی J7
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸۵
شاهین GL
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱۲.۹۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۳
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
بک X3 پرو
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
آریسان ۲
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
کوییک S
۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
جک J4
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
ساینا S
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۴
اکستریم LX
۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۹
ری را
۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
اطلس GL
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
کی ام سی T9
۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
رانا پلاس
۹۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
کی ام سی J7
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸۵
شاهین GL
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱۲.۹۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۳
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
بک X3 پرو
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
آریسان ۲
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
کوییک S
۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
جک J4
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
ساینا S
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۴
اکستریم LX
۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰

قیمت خودرو ثابت می‌شود؟

منتشر شده در 13 آذر 1402 ساعت 12:00
نویسنده آخرین خودرو
قیمت خودرو ثابت می‌شود؟

نایب‌رییس کمیسیون صنایع و معادن گفت: با توجه به ثبات ایجادشده در بازار ارز می‌توان انتظار داشت با سیاست‌گذاری و مدیریت درست، آرامش و ثبات به بازار خودرو نیز برگردد.

به گزارش آخرین خودرو به نقل از ایسنا، مهدی عسگری اظهار کرد: در چند ماه اخیر یک وضعیت ناهماهنگ بین دستگاه‌های مختلف در موضوع خودرو وجود داشته که باعث بروز مشکلاتی شده است. به تعبیری خودرو تبدیل به گوشت قربانی شده که هر کسی آن را به سمت خود می‌کشد و فقط نگاه جزیره‌ای و سازمانی خود را در این موضوع می‌بیند.

وی توضیح داد: یک ضلعی از دولت در بحث نحوه فروش خودرو نظر می‌دهد. دیگری می‌گوید که باید شرکت‌های خودروسازی مستقل شوند و یا این‌که نظری مطرح شده که باید خودرو در بورس عرضه شود. بعد یک مرتبه دیدگاه دیگری بیان می‌شود که باید شورای رقابت قیمت‌گذاری کند و یا این‌که خودروسازان مستقیم محصولات خود را عرضه کرده و حتی در سامانه فروش متمرکز این کار را انجام دهند؛ در بحث واردات خودرو هم چنین وضعیتی را می‌بینیم به طوری که سازمان استاندارد نظراتی می‌دهد که وزارت صنعت، معدن و تجارت نمی‌پذیرد، بانک مرکزی هم ملاحظاتی درباره تامین ارز دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت باید نظرات تخصصی را به یکدیگر نزدیک کرده و آنها را به خروجی واحد برساند تا در نهایت شاهد سیاست‌گذاری مشخص و وحدت رویه در اجرا باشیم. وضعیت به گونه‌ای است که مردم بلاتکلیف هستند و نمی‌دانند در بحث واردات خودرو آخر چه می‌شود و چقدر در بازار اثر می‌گذارد؟

سگری با بیان این‌که واردات خودروی نو به صورت قطره چکانی شروع شده است، گفت: با این وضعیت و واردات خودرو با قیمت‌های بالا طبیعتا دردی از مردم به خصوص قشر متوسط دوا نمی‌شود، انتظار می‌رود دولت به وحدت رویه‌ای برسد تا همه اضلاع به نقطه مشترکی برسند و از دولت درباره بحث خودرو یک صدا بشنویم و همه هم پای آن بایستند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع درباره اقدامات این کمیسیون تصریح کرد: کمیسیون صنایع برای این‌که نزدیکی فکری به وجود آورد چندین جلسه با تمام بازیگران دولتی و غیردولتی همچون بانک مرکزی، خودروسازان، سازمان استاندارد و قطعه سازان برگزار کرد تا بتوانند نگاه و سیاست گذاری واحدی در دولت ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: در صورتی که سیاست گذاری‌ها به درستی اجرا شود این دور از ذهن نیست که در آینده بازار خودرو به ثبات برسد البته در این بین یکسری از متغیرهای خارج از دسترس و کنترلی همچون حوادث بین‌المللی را نباید در نظر گرفت ولی در مجموع با روند بانک مرکزی در زمان مدیریت آقای فرزین در ایجاد ثبات در بازار ارز می‌توان انتظار داشت بازار خودرو به ثبات برسد.

عسگری توضیح داد: بزرگترین بهانه خودروسازان برای افزایش قیمت خودرو، نوسانات نرخ ارز و تاثیر آن در تامین مواد اولیه و در نهایت قیمت تمام شده خودرو بود که حداقل با ثبات ایجاد شده در بازار ارز دیگر چنین بهانه‌ای وجود ندارد، پس اگر سیاست گذاری و مدیریت درستی وجود داشته باشد می‌توان انتظار داشت که آرامش و ثبات به بازار خودرو برگردد.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X