%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰

محدودیت های واردات خودرو برداشته شد؛ منتظر خودرو های لوکس باشید

منتشر شده در 05 مرداد 1404 ساعت 14:30
نویسنده آرام عزیزی
محدودیت های واردات خودرو برداشته شد؛ منتظر خودرو های لوکس باشید

محدودیت سقف ارزی به واردات هر خودرو و محدودیت حجم موتور برداشته شد، منتظر خودروهای جدید در بازار باشید.

محدودیت سقف ارز تخصیصی به واردات هر خودرو و محدودیت حجم موتور برداشته شد، منتظر خودروهای جدید باشید. در سال ۱۴۰۳ بعد از ۵ سال قهر دولت ایران با واردات و محدود کردن بازار خودرو به محصولات داخلی و چینی مونتاژی بالاخره واردات خودرو آزاد شد. آزاد شدن واردات خودرو خبری خوش و امیدوارکننده ای به کاهش انحصار نسبی بود که در بازار خودرو وجود داشت، اما همانند اکثر مصوبه های که در ایران به تصویب می رسد آزاد شدن واردات خودرو داری بند های خلاف واقع نظر مشتریان و واردکنندگان بود. غیر کارشناسی ترین بند های مصوبه واردات خودروهای خارجی محدودیت در سقف قیمت ارزی هر خودرو و ثابت ماندن محدودیت در حجم موتور خودروهای واردتی بود. محدودیت های در نظر گرفته شده برای خودروهای وارداتی حجم موتور کمتر از ۲۰۰۰ سی سی و سقف قیمتی فوب ۲۰ هزار یورو ای بود که موجب نارضایتی و محدودیت شده بود. در تصمیمات جدید دولت هردو محدودیت سقف قیمتی و حجم موتور برداشته شده اند و در مصوبات جدید ابلاغی به دستگاه های اجرای به هیچ کدام از این محدودیت ها اشاره نشده است.

انتخاب بدون محدودیت واردکنندگان و مشتریان

با لغو ممنوعیت های واردات خودرو دیگر اجباری به واردات از مبادی همچون چین نیست. به دلیل محدودیت های در نظر گرفته شده برای واردات خودرو، واردکنندگان مجبور به خرید خودرو از مبدا ساخت از چین و هند بودند که قیمت به نسبت ارزان تری در مقابل نسخه های ساخت کشورهای همچون ژاپن، کره جنوبی، آلمان و سایر کشورهای دارنده برند مادر خودرو سازی، بودند. واردات خودرو از چین و هند به دلیل ارزان سازی که موجب کاهش حجم موتور و حذف برخی از اصلی ترین آپشن ها از خودرو می شد نمی توانست برای اکثر مشتریان راضی کننده باشد. با تغییرات که در دستورهای جدید ایجاد شده موجب رضایت بیشتر مشتریان از واردات خودرو و کاهش فیلتر های انتخاب خودرو برای وارد کنندگان خواهد بود. با دستورالعمل های جدید می توان انتظار داشت خودرو های با حجم موتور بالا و گران قیمت به ایران راه یابند. البته این را هم باید گفت که خودروهای با حجم موتور بالاتر تحت تعرفه های شدیدتر قرار می گیرند اما وارداتشان بلامانع است.

ورود خودروهای لوکس به بازار خودرو ایران

با لغو محدودیت های می توان انتظار داشت که واردکنندگان در سبد محصولاتشان خودروهای لوکس را نیز قرار دهند و بازار ایران دوباره رنگ خودروهای لوکس جدید را به خود ببیند. به دلیل فیلتر های موجود بر روی واردات خودرو در دهه گذشته بازار ایران دچار کمبود شدید خودروهای لوکس است که همین موضوع باعث شده این دسته از خودروها با قیمت های غیر منطقی خرید و فروش شوند. در صورت اجرایی شدن این فرامین تنوع این خودروهای بیشتر خواهد شد و قیمت نمونه های قدیمی می تواند کاهش یابد.

تنوع دربازار و انتخاب مشتریان

یکی دیگر از تاثیرات لغو ممنوعیت های تنوع در انتخاب مشتریان است که از بیشتر شدن انتخاب های برای واردکنندگان ریشه می گیرد. دو این موضوع باعث خواهد شد که در بازار رقابت نیز صورت بگیرد و واردکنندگان در رقابت برای ایجاد شرایط بهتر برای خریداران باشند.

تغییر در سلیقه مصرف‌ کننده

با نبود محدودیت های در واردات خودرو تغییرات جدیی در سلیقه مشتریان ایجاد خواهد شد و مشتریان دیگر تمایل کمتری نسبت به خرید خودروهای چینی خواهند داشت و همین باعث می شود بازار رقابتی تر شود و شرایط های فروش منعطف تر. این موضوع می تواند بازار را حرفه ای تر از قبل کند و به خصوص می تواند جلو قیمت گذاری نجومی برخی خودروها در بازار صفر و کارکرده را بگیرد.

تحریم برند های آمریکایی و انگلیسی همچنان پابرجا

طبق شنیده ها، در برنامه جدید ابلاغی واردات خودرو همچنان محدودیت هایی برای وادرات خودرو با ریشه برند آمریکایی و انگلیس پابرجاست که وارد کنندگان به هیچ وجه توانایی ثبت سفارش از مبادی امریکایی و انگلیسی را ندارند. با وجود چنین بندی در آیین نامه های واردات احتمال بسیار کمی برای واردات خودرو از برند هایی همچون تسلا، بنتلی، فورد، کادیلاک و …وجود دارد. از دیگر محدودیت ها می توان به ممنوعیت واردات خودروی سوپرلوکس و سوپراسپرت اشاره کرد. البته باید دید در نهایت و در عمل چه خودروهایی می توانند وارد خاک کشور شوند.

در آخر می توان حذف محدودیت ها را مثبت و در راستای افزایش رضایت عمومی عنوان کرد که می تواند به بازار خودرویی ایران تنوع ببخشد. از نکات مثبت دیگر این اقدام می توان به ورود خودروهای ۸ سیلندر، لوکس و باکیفیت، کاهش قیمت خودرو، کاهش انحصار، تنوع انتخاب و … اشاره کرد. البته باز هم باید تاکید کرد که در ماه های اخیر هم ارز تخصیصی افزایش نرخ داشته و هم ارز مبنای محاسبه گمرکی نرخ بالاتری پیدا کرده است. همچنین این را هم در نظر داشته باشید که تعرفه خودروها با پیشرانه های حجیم تر نسبت به قبل افزایش قابل توجهی داشته است. تمام این ها نشان می دهد قیمت خودرو هایی که از این پس وارد کشور می شوند ارزان نخواهد بود اما تنوع و گستردگی وارداتی ها می تواند بیشتر شود و بازار ثانویه یا همان بازار آزاد قابل کنترل تر می شود.

خواندنی: تاثیر کاهش تعرفه بر قیمت خودروهای وارداتی ؛ خودرو ارزان می شود؟

ویدیو های پیشنهادی
  1. هادی گفت:

    اگه واردات برند های انگلیسی ممنوعه پس مینی کوپر و مینی کانتریمن پرشیا خودرو چجوری قراره به ایران بیان ؟!
    ولی اگه جدا محدودیت ها برداشته شده و دیگه وارد کننده ها مجبور نیستن از چین ماشین بیارن ، باید بلاخره بعد از سال ها شاهد حضور ماشین های با کیفیت تو ایران باشیم.
    و با برداشته شدن محدودیت حجم موتور و محودیت یورویی ، باید خودرو های لوکس و جذابی مثل لندکروز سری ۳۰۰ هم به ایران بیان.
    خبر خیلی خوبی هست.
    ولی برای همه ، نه خب.

    ۲۷
    ۰
  2. Saeed گفت:

    الان میان قیمت به بنز و بی ام وی رو هم قیمت لامبورگینی فرو میکنن به مردم

    ۱۶
    ۰
  3. سلام گفت:

    اگه برا سازهای نوساز زیر پانزده سال در قبال ایکس مقدار پنل خورشیدی مجوز و سند نیم طبقه بیس سی متری در بام دهند هم کمبود برق و مسکن جبران میشه و میتونه پنل سقف نیم طبقه باشه. اینم پیگیری نمایید. تشکر

    ۱
    ۰
    • علی گفت:

      مشکل تعرفه های صد و دویست درصدی هستند که قیمت ماشین تا صد برابر دنیا در ایران گران تر می فروشند وگرنه یه تویوتا کمری به قیمت دلار ۸۰ هزار تومان اگه تعرفه برداشته بشه نهایتا یک میلیارد تومن است از قیمت دنا هم کمتر

      ۰
      ۰
  4. مهدی گفت:

    مشکل، ورود یا عدم ورود ماشین لوکس نیست، بی ارزش بودن پول کشور، مالیات و عوارض گمرکی سنگین بر ماشین های خارجی و عدم توانایی مردم در خرید چنین ماشین هایی به دلیل ناترازی قیمت این ماشین ها و بودجه مردم باعث میشه مثل قبل فقط یه قشر خاص بتونند این ماشین ها را بخرند.

    ۱۴
    ۰
  5. کامران گفت:

    کلاب ابرای ۷۵درصد مردم ایران فرقی نمیکنه چون باید ماشین های اشغال ایرانی را سوار شوند این محدودیت ها برای مابقی و خودشون هست پس منتی سر ما نگذارید تا کی باید شاهد این همه ظلم باشیم را نمیدونم

    ۹
    ۰
  6. ناشناس گفت:

    همین الان دارن از مبدا چین ماشین های کره ای ژاپنی رو چهار پنج میلیارد برای ملت حساب میکنن . همون ماشینا از مبدا مادر بیان میرن رو شیش هفت میلیارد ! تازه قیمت کارخونه ! دیدن داد یه سری پولدار رانتی دروامده ماشیناشون دارن قدیمی میشن گفتن یه سری ماشین بیاریم اینا سوار شن داد نزنن . این حکومت تو کل تاریخش یه حرکت مثبت برای همه مردم نزده فقط قشر خاص

    ۸
    ۰
  7. بهنام گفت:

    وارداتی در کار نیس،مگه شما تو ایران زندگی نمیکنی دوست عزیز!!

    ۴
    ۰
  8. کیا اریا گفت:

    درود
    تا زمانی که اشخاص حقیقی دارای کارت بازرگانی اجازه واردات خودرو نداشته باشند مطمئن باشید شما شاهد ارزان شدن و شکست انحصار خودرو نخواهید بود به هیچ وجه. لطفاً مردم رو فریب ندین.
    الان وارد کننده همه شرکت های مونتاژ و خودرو ساز هستن که همچنان باید از طریق سامانه مزخرف و انحصار طلب یکپارچه خودرو ها رو عرضه کنن و قیمت هم دست خودشونه کلا ده بیست تا شرکت که بیشتر نیستن و همه یه قیمت ولی اگه شخص حقیقی میتونست وارد کنه مثل زمان احمدی نژاد اون وقت انحصار شکسته میشد و رقابت برای ارزانتر فروختن ایجاد میشد الان هر قیمتی شرکتها بزنن مردم بیچاره و بی دفاع ایران هم مجبور به خرید هستن پس در کل این مصوبه مثل هزاران مصوبه دولت و مجلس فقط و فقط برای فریب مردم و چند صباحی سرگرم کردن مردم برای خراب کردن بازار خودرو هست و در دراز مدت نه تنها ارزان نمیشه بلکه پس از ناامید شدن صد باره مردم گرونتر. هم میشه

    ۳
    ۰
  9. کیوان گفت:

    فقط مردم رو گیر اوردین…جوون ها پیرشدن.خجالت بکشین..از کشورهای عربی نگاه کنید و یاد بگیرین.سن ازدواج شده ۴۵ سال..خجالت بکشید…

    ۳
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X