معرفی زامیاد EX ؛ نیسان وانت جدید به نمایشگاه شیراز آمد


زامیاد EX نمونه به روزرسانی شده و یا استاندارد شده از وانت نیسان معروف است که در نمایشگاه خودروی شیراز دیده می شود.
در سال های اخیر بحث ایمنی و استاندارد نیسان وانت زامیاد یا همان نیسان آبی یکی از پرچالش ترین موضوعات تولید خودرو در ایران بوده است. یک وانت کار و تجاری که قیمت پایینی دارد و به دلیل تقاضای بالا همچنان بر اساس همان پلتفرم قدیمی تولید می شد. اما در ماه ها اخیر فشار سازمان استاندارد بر لزوم استانداردسازی این خودرو بیشتر شد و همین موضوع باعث شد تا زامیاد نمونه ای به روز شده از این وانت را با نام زامیاد EX توسعه دهد. وانتی باری که همچنان اسا فنی و پلتفرم کهنه خود را حفظ کرده با اعمال تغییراتی توانسته تا استانداردهای لازم برای ادامه تولید را داشته باشد. در ادامه به بررسی این تغییرات می پردازیم.

تفاوت زامیاد EX با نسخه های قبلی
یکی از استانداردهای الزامی برای خودروهای کار و تجاری سیستم کنترل پایداری یا همان ESP است که حالا وانت نیسان به آن مجهز شده و زامیاد EX از این پس با این آپشن ایمنی عرضه می شود. برای بهبود عملکرد و ایجاد بستر این تغییرات، مهندسین زامیاد فاصله محوری این وانت را ۱۶ سانتی متر افزایش داده اند و ادعا می شود که با این تغییر در ویل بیس، عملکرد خودرو ارتقا داشته و سیستم کنترل پایداری بهتر هم عمل می کند. همچنین تمامی تایرهای استفاده شده در این خودرو از نوع رادیال بوده و سیستم هیدرولیک فرمان هم در این خودرو با استانداردهای جدید توسعه داده شده است.

نکته جالب اما اضافه شدن سیستم هشدار خروج از خط است که به زامیاد EX اضافه شده و حالا با اضافه شدن دوربین، وانت نیسان برای پاس کردن استانداردهای خودروهای کار و تجاری، سیستم هشدار خروج از خط را دارد. علاوه بر این، در وسط جلوپنجره راداری جدید قرار گرفته تا در این خودرو سیستم ترمز اضطراری را هم داشته باشیم. با اضافه شدن فاصله محوری و بیشتر شدن فضا در داخل کابین، تریم های جدید برای صندلی ها استفاده شده و صندلی ها حالا در دو جهت قابلیت تنظیم را دارند و سیستم هشدار بستن کمربند ایمنی هم بصورت استاندارد به وانت نیسان جدید اضافه شده است. اضافه شدن این امکانات به شرکت زامیاد اجازه می دهد که وانت نیسان همچنان در خط تولید بماند اما نباید فراموش کرد که این خودرو همچنان پلتفرمی قدیمی و کهنه دارد و همچنان نیاز به ارائه محصولی جایگزین و به روز در این سگمنت احساس می شود.

مشخصات فنی نیسان وانت جدید
زامیاد EX در نسه دوگانه سوز به پیشرانه M24 پلاس مجهز است. همان پیشرانه ۲.۴ لیتری چهار سیلندر خطی که قابلیت بنزین سوز و گازسوز (CNG) را دارد. این پیشرانه می تواند در حالت بنزین نهایت قدرت ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور را تولید کند و خروجی در حالت گاز محدود به ۸۰ اسب بخار و ۱۶۰ نیوتن متر است. نهایت سرعت این وانت محدود به ۹۰ کیلومتر بر ساعت است و قدرت از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به محور عقب می رسد. سیستم ترمز در جلو از نوع دیسکی و در عقب کاسه ای است و سیستم تعلیق جلو و عقب به ترتیب دابل ویشبون و فنر تخت هستند.

در این خودرو علاوه بر تغییرات ذکر شده، به چراغ روشنایی روز (دیلایت)، سیستم تهویه مطبوع، روشنایی مشایعت تا درب منزل، روکش پارچه ای صندلی ها و کنسول وسط مجهز است. انتظار می رود به زودی شاهد عرضه این خودرو با استانداردهای جدید باشیم و فعلا قرار نیست نیسان آبی با خطوط تولید زامیاد خداحافظی کند.

نمایشگاه خودروی شیراز از ۲۰ الی ۲۳ خردادماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان فارس برقرار است و علاقه مندان می توانند از ساعت ۱۷ الی ۲۲ از این نمایشگاه خودرو بازدید داشته باشند. رسانه آخرین خودرو برای تهیه گزارش در این نمایشگاه حاضر است و جدیدترین خودروهای معرفی شده در این گردهمایی خودرویی را برای شما معرفی می کند.







استانداردهای جدید رو به وانت نیسان گذاشتن ولی هنوز فاقد ایربگ هست و آینه بغل ها و شیشه بالابرهاش دستیه 😂😂😂😂
این همه آپشن گذاشتن حداقل دو تا چراغ با فرم جدید هم براش طراحی میکردن و موتور رو یه مقدار به روزرسانی میکردن
این چیزهایی که اضا فه کردن با حداقل های ماشینهای اروپایی قابل قیاس نیست🤣🤣🤣
ماشین برای سال ۱۹۶۰ بوده و هنوز توی ایران تولید میشه !
مثل این میمونه که شما هر چقدر هم آپشن اضافه یا کم بشه این ماشین قدیمیه اصلا مثل اینه که روی قاطر بیای آپشن بزاری
آخرش قاطره حالا هرچی تغییر در ظاهر ایجاد کنی
التماس تفکر
خیلی جدیده اصلا هم مشخص نیست که همون نیسان جونیور مربوط به ۷۰ سال پیشه من که نشناختمش چه طراحی شده وای خدای من 😂😂😂
خجالت هم خوب چیزیه
بعدازپنجاه سال آمدید.خورجین خر راعوض کردید.حاضرم قسم بخورم که این دکمه های روی داشبوردپلاستیکیش کارنمیکنند.واسه خوشکلیه.خاک توسرتون لااقل ازکره جنوبی یادبگیریدوببینیدچی دارن میسازن
فضا کابین قبلن خوب بود مشکلی نداشت پس چرا ایربک نداره ترمز ها چرا تقویت نیست توانش همونه موتور قبلی داخل کابین همونه چرا نگفتین احتال زیاد افزاش قیمت هم دارین .فقط نخریدن بهتره همون کامیونت جدید بهتره تا این نیسان
فعلا بتازونید این ملت همه جوره خریدارن
چرا برای یه کامیونت نیو کلاسیک از ۴ سیلندر استفاده میکنید چرا روش توربو نذاشتید چرا ترمز رو تقویت نکردید چرا شاسی و تعادل ماشین رو تقویت نکردید
چرا از رینگ لاستیک ایسوزو استفاده نکردید
وقتی این همه کار داره چرا اسمش رو EX گذاشتید همون نیسان زامیاد معمولی میموند بهتر بود
کیفیت تو عکس آخر موج میزنه نیسانی که یه زمان همه به محکم و مقاوم بودن میشناختنش الان با یه تصادف با سرعت پایین از کاغذ بدتر جمع میشه واقعا داریم به کجا میریم الان فردا هزاران نفر برا خرید همین آشغالا صف میکش
حق میدم مجبوریم و چاره ای نداریم ولی باید یجا به این وضع پایان بدیم 😐
موتور۸سوپاپ خیلی وقته منسوخ شده ولی اینا دس بردارنیستن طراحیه بدنه وشاسیش حالابماند
ترمز ندارد ، تیپ آیرودینامیک ندارد ، سروصدا و مصرف سوخت بالاست ، به درد نمی خورد ، نرم نیست ، خشکه ، زود در ضربه آتش می گیرد ، کیفیت پایین و ایمنی کم است
من به عنوان یک فروشنده قطعات و کسی که سالها این خودرو. ا استفاده کرده ام
تقاضا دارم
حداقل شیشه هایش را برقی کنید
خیلی ساده است
چی رو تغییر دادن مثلا
حتی شیشه هاشم نتونستن بالابر برقی نصب کنن حالا خداتومن هم به قیمتش اضافه میکنن همش شو تبلیغاتیه
بعداز این همه سال هنوز با وجود کلی تغیرات و پز دادن هنوز نتونستن شیشه های ماشین رو برقی کنن چقدر طراحی و آپشن مسخره ای داره
آقایان بدونند،گیربکس همه داغون عوضهم نمیکنند ماشین را ده الی ۱۵ روژ تونمایندگی میخوابند کل قطعه هم که سالم باشم عوض مانند تازه میگن تعمییر کردند که بدرد عمشون میخوره ازدف نگم که صدا میده،عوض نمیکنند نمایندگی بی شرف میاد گریس پر دف مانند بعد از اتمام گارانتی گندش در میاد،بااین توضیح هر که بخ ر خیللللی خره ،مدل پایین بخر ۵۰ خرجش کن ۵ سال کار بکش
اون پنل تنظیم بخاری پراید چی میگه اون وسط
تبریک به گروه سایپا :
لگن را هرچه بزکش کنید باز هم همان لگن است .
خودتونو مسخر کردین.فرغون از این بهتره
داخلش چقدر زشته واقعا واقعا حیف پول که بدی برای این !!
تا تقاضا هست عرضه هم هست… خودروساز هیچ تقصیری نداره
نمیدانم چطور اجازه تولید یک ماشین مربوط به عصر حجر داده میشود.
این شرمآور است،
انگار که ما در کشوری خارج از تاریخ یا در دوران کمونیسم زندگی میکنیم
خر همون خره فقط پالانش عوض شده. خجالت بکشید فقط بلدید مواد اولیه خراب کنید
پدر سود بسوزه!
جلو پنجره ش انگار رادار خط خوان هم داره😅😅😅
بخدا بسه دیگه این پلتفرم خسته شد از ایران
متاسفم ۹۰۰ میلیون پول به یه ماشین بدی که صفحه داشبوردش لاستیک ول باشه که سه تا کلید کشویی روش سواره و چراغهاش روی یه تکه آهن ول باشه که قابل تنظیم هم نیست. ماشینی که بدون هیچ تغییر اساسی فقط با تغییر قیمت شده مرکز ثقل وانت سازی سایپا. میدونم خجالت که هیچ شرافت هم سرتون نمیشه و کوچکترین اهمیتی هم براتون نداره چون انقدر باج میدین که همین اشغالها را به حلقوم ملت فرو کنین و خودتون در کشورهای مختلف خانوادتون را پناه بدین