اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰

واردات خودرو کارکرده ؛ روغن ریخته ای که جهرمی نذر امام زاده کرد!

منتشر شده در 27 تیر 1403 ساعت 19:38
عکاس علیرضا پاداش
واردات خودرو کار کرده

امروز علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت سیزدهم اظهاراتی در مورد واردات خودرو های کارکرده داشت که در ظاهر اخباری جدید به نظر می رسید اما در باطن تکرار مساله ای قدیمی بود.

صبح امروز علی بهادری جهرمی پس از جلسه هیئت دولت از آزادسازی واردات خودروهای کار کرده گفت و به نوعی دستاورد سازی جدیدی برای کارنامه خودرویی دولت سیزدهم رقم زد. سخنگوی دولت در مورد واردات خودروهای کارکرده گفت : « واردات خودروی کارکرده به شرطی که مدل آن از سال ۲۰۱۹ به بالا باشد و استانداردهای روز کشورهای اروپایی را داشته باشد برای تمام ایرانی های عزیز (شخص حقیقی) آزاد شده است.»

ما در ویدیویی در اینستاگرام آخرین خودرو تحلیلی از صحبت های سخنگوی دولت داشته ایم. برای مشاهده این تحلیل می توانید اینجا کلیک کنید: آزاد شدن واردات خودروهای کارکرده

این را در نظر داشته باشید که واردات خودروهای کارکرده از مدت ها پیش توسط نمایندگان مجلس پیگیری شد و مصوب شد و اتفاقا این دولت بود که مدت ها ابلاغ دستورالعمل آن را به تعویق انداخته بود. همچنین لازم است یادآور شویم که وزیر فعلی صمت در اسفند ماه سال گذشته گفته بود از شنیدن نام واردات خودروهای کارکرده کهیر می زند! این اظهارات به خوبی نشان می دهد که دولت سیزدهم در بدنه موافق واردات خودروهای کارکرده نبود و اگر فشار نمایندگان مجلس وقت وجود نداشت، این طرح به فراموشی سپرده می شد.

نکته دیگر این است که در حال حاضر واردات خودروهای نو هم بصورت لاک پشتی انجام می شود و تمامی شرکت های واردکننده از کندی تخصیص ارز و کندی روند ترخیص می گویند. به عبارت ساده تر، اگر ارزی برای واردات خودرو با هدف تعدیل قیمت و بازگشت ثبات به بازار وجود دارد چرا به واردات خودروهای نو تخصیص داده نمی شود؟ اگر واردات خودروهای کار کرده برای اشخاص بر اساس منشا ارز خارجی میسر می شود پس چرا این رویه برای واردات خودروهای نو هم اجرا نشد؟

البته کلیت این داستان را باید به فال نیک گرفت چراکه هرچه خودروی بیشتری به بازار وارد شود، بازار می تواند ثبات بیشتری داشته باشد و خودروسازان داخلی هم از انحصاری چند ساله دور خواهند شد. باید دید دستورالعمل واردات خودروهای کارکرده به چه نحو است و چه شرایطی برای واردات این نوع خودروها اتخاذ می شود. در مجموع اظهارات علی بهادری جهرمی را می توان شلیک توپ واردات خودرو به دولت پزشکیان دانست. یعنی دولت سیزدهم تعویق واردات خودروهای کارکرده را تا حدی ادامه داد که برای مطالبه اجرای آن باید سراغ دولت بعدی رفت آن هم با دستورالعملی که دولت سیزدهم تدوین کرده است.

ویدیو های پیشنهادی
  1. حکمت گفت:

    ببین مسعود، یه آشی برات پختن که… 😂

    ۴
    ۲
  2. کریمی گفت:

    در این طرح کارت بازرگانی نیاز نیست؟

    ۱
    ۲
  3. مصطفی گفت:

    مگه اصل کار بده که حالا که مجریش قرار نیست دولت رئیسی باشه اینقدر ناراحتید؟ تا دیروز که میگفتید پرا واردات دست دوم آزاد نمیشه، بیا اینم آزاد. اگر هم مصوبه ش نیاز به اصلاح داره دولت بعد اصلاحش کنه. بحث تحریم و تامین ارز هم که مال دیروز و امروز نیست چرا پس حرفتون عوض شده؟

    ۰
    ۱
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X