فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰

آیا بستیون NAT ایران خودرو ارزش خرید دارد؟

منتشر شده در 01 مهر 1404 ساعت 14:36
عکاس علیرضا پاداش
آیا بستیون NAT ایران خودرو ارزش خرید دارد؟

بستیون NAT یکی از خودروهای برقی و جدید بازار است که با ایران خودرو به کشور وارد شد اما آیا این MPV تمام برقی ارزش خرید دارد؟

در زمان وزارت وزیر پیشین صمت یعنی عباس علی آبادی، تمرکز بر خودروهای برقی در ایران افزایش یافت و همزمان با آن هم گستردگی این نوع از خودروها در جهان هم بیشتر از قبل شد. همین قضیه باعث شد تا شرکت های مختلف به سراغ واردات خودروهای برقی بروند و محصولات متنوعی به ایران بیایند. در این میان ایران خودرو هم که در آن زمان مدیریت دولتی بر آن حاکم بود، واردات برقی ها را آغاز کرد. این خودروساز سه مدل بستیون NAT، دانگ فنگ E70 و لونا GRE را به ایران آورد که البته این سه محصول در گام نخست برای استفاده در حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده بودند اما در نهایت ایران خودرو این محصولات را به مشتریان عادی فروخت. اگرچه قیمت هر سه محصول نسبت به دیگر برقی های بازار پایین تر بود اما کاربری و سفارشی سازی این محصولات برای تاکسی بود و همین باعث شد بازار روی خوشی به ورود این خودروها نشان ندهد. اما هر سه محصول به واسطه قیمت منطقی و خدمات پس از فروش گسترده ایران خودرو، همچنان جزو گزینه های خرید هستند و ما در این مطلب ارزش خرید بستیون NAT را از جهات مختلف بررسی می کنیم.

آیا بستیون NAT ایران خودرو ارزش خرید دارد؟

مناسب برای استفاده و نه سرمایه گذاری

در میان خودروهای برقی که به بازار ایران آمده اند، بستیون NAT تنها گزینه MPV به حساب می آید و این یعنی برای استفاده های خانوادگی می توان روی این خودرو حساب کرد. فاصله محوری مناسب و فضای کابین جادار باعث می شود این خودرو ماسب برای استفاده های شهری و سفر های کوتاه یک خانواده باشد. البته این خودرو می تواند برای جابجایی های رسمی برخی شرکت ها هم گزینه راحت و به صرفه ای باشد. اما از آنجا که این خودرو به صورت اقساطی عرضه شد و تقاضای زیادی هم برای آن نبود، اختلا قیمت کارخانه و بازار برای این MPV برقی در کمترین حالت ممکن است. این یعنی ام پی وی تمام برقی بستیون صرفا مناسب استفاده است و اصلا نباید به عنوان سرمایه گذاری به خرید آن فکر کرد. این را هم در نظر داشته باشید که قیمت گزینه های کارکرده این خودرو احتمالا افت بالایی دارد و قطعا فروش آن در بازار کارکرده کار آسانی نخواهد بود.

آیا بستیون NAT ایران خودرو ارزش خرید دارد؟

مشخصات فنی راضی کننده

بستیون NAT در بحث فنی به یک پیشرانه برقی سوار بر محور جلو مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۱۶۳ اسب بخار را بهمراه بیشینه گشتاور ۱۵۵ نیوتن متر دارد. اگرچه روی کاغذ این مشخصات شاید چندان جذاب به نظر نرسد اما باید دقت داشته باشید که با یک خودروی تمام برقی طرف هستیم که بیشینه گشتاور را از همان ابتدا در اختیار راننده قرار می دهد و این خودرو با همین مشخصات می تواند در حدود ۱۰ ثانیه شتابگیری صفر تا صد را انجام دهد. ظرفیت پک باتری در این خودرو ۵۴.۴ کیلووات ساعت است که با ظرفیت فول آن می توان مسافت ۴۲۵ کیلومتر را در شرایط استاندارد پیمود.

آیا بستیون NAT ایران خودرو ارزش خرید دارد؟

شارژ پک باتری این خودرو با شارژرهای معمولی AC حدود ۸.۵ ساعت زمان می برد و شارژ سریع DC این خودرو در حدود نیم ساعت زمان می برد. در مجموع مشخصات فنی این خودرو راضی کننده است و به عنوان یک خودروی برقی خانوادگی، می تواند نیازهای مشتری را برطرف بکند.

خدمات پس از فروش ایران خودرو

شرکت ایران خودرو گسترده ترین شبکه خدمات پس از فروش را در سراسر کشور دارد و همین باعث می شود که خیال مشتری بستیون NAT بابت خدمات این خودرو راحت باشد. البته که خودروهای برقی در سال های اولیه نیاز جدی به خدمات پیچیده و عمیق ندارد اما مشتریان این خودرو می توانند برای سال های آینده خیال آسوده تری نسبت به خدمات قطعات داشته باشند. در همین یکی دو سال گذشته خودروهای تمام برقی متنوعی وارد بازار شدند که تکلیف آینده آن ها مبهم است و کسی نمی داند مثلا زمانی که خودروها نیاز به پک باتری جدید داشته باشند، چگونه باید سرویس مورد نظر را دریافت کنند؟ اما در مورد ایران خودرو می توان با اطمینان بیشتری نسبت به خدمات صحبت کرد و بسیاری از خریداران NAT هم به همین مورد برای خرید این خودرو توجه کرده اند.

آیا بستیون NAT ایران خودرو ارزش خرید دارد؟

نقاط ضعف

همانطور که گفته شد، بستیون NAT برای استفاده در ناوگان حمل و نقل عمومی سفارش گذاری شده و طراحی و المان های تاکسی را دارد. همین باعث می شود که طراحی این خودرو در بدنه و کابین چنگی به دل نزند و عملا این MPV خودروی چندان زیبایی نیست. نکته بعدی بازار کارکرده بسیار ضعیف این خودرو است که باعث می شود فروشنده این خودرو چالش های زیادی را برای فروش نسخه کارکرده ام پی وی NAT داشته باشد. البته که به جز برندهای مطرح، این مشکل را در تمام خودروهای برقی بازار ایران می بینیم اما در مورد بستیون NAT با توجه به سگمنت و طراحی، چالش های بازار کارکرده بیشتر است. در پایان و به عنوان آخرین ضعف هم می توان به عدم گستردگی شبکه شارژ خودروهای برقی در کشور اشاره کرد که باعث می شود سفرهای طولانی با این خودرو در سطح کشور ما عملا غیر ممکن باشد. البته این جالشی است که برای خرید تمام خودروهای برقی مطرح می شود اما در مورد یک MPV خانوادگی که در ظاهر مناسب سفر است، این چالش پررنگ تر به نظر می رسد.

آیا بستیون NAT ایران خودرو ارزش خرید دارد؟

نتیجه گیری

ر پایان باید گفت بستیون NAT تنها برای افرادی می تواند مناسب باشد که چالش های خودروهای برقی در ایران را بشناسند اما همچنان بخواهند یک خودروی اقتصادی و خانوادگی در این رده داشته باشند. باید حتما به این نکته توجه کرد که نقد شوندگی چنین خودرویی طمان بر است و اصلا نباید نگاه سرمایه ای به آن داشت. مشخصات فنی راضی کننده است اما مهم تر از آن گستردگی خدمات پس از فروش این خودرو است که می تواند خریدار را به خرید این MPV متمایل کند.

در پایان می توانید ویدیو مربوط به معرفی این خودرو را مشاهده کنید:

ویدیو های پیشنهادی

۳ Responses to “آیا بستیون NAT ایران خودرو ارزش خرید دارد؟”

  1. mmm گفت:

    هرکاری می‌کنم با نمای پشتش کنار نمیام

    ۵
    ۵
  2. محمود گفت:

    از این ماشیناس که وقتی خریدی باید اینقدر مصرفش کنی تا تموم بشه! اول یه آینه ش میشکنه بعد گوشه سپرش بعد چراغ عقب سمت چپ بعد کم کم ایرادات زیر و بند و گیربکس و موتور و… تا بالاخره یه روزی تموم بشه

    ۲
    ۰
    • کیوان گفت:

      من یک سفر به مسافت ۲۳۰۰کیلومتراز مبدا شهر هفشجان در استان چهار محال و بختیاری به مقصد کیاشهر لاهیجان ودرادامه تا گرگان، با بستیون نات رفتم ،کسی که نرفته سوار نشده چه می‌دونه ماشین چیه ونظر میده،باید سوار شده باشی و مسافرت طولانی رفته باشی تا بدونی،البته سخن من با اون کارشناسه

      ۹
      ۴

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X