توافقی در پشت پرده ؟ / حذف برخی از خودروهای مونتاژی از چرخه تولید برای بالا بردن قیمت شورای رقابت


شنیده ها حاکی از آن است که برخی خودروسازان خصوصی پیشنهاد حذف تعدادی از خودروهای مونتاژی را ارائه داده اند و یا در صدد به روز رسانی محصولاتشان برای رسیدن به قیمت گذاری جدید هستند.
به گزارش آخرین خودرو، طی روزهای گذشته شاهد بودیم که شورای رقابت از مواضع خود عقب نشینی کرد و بالاخره قیمت خودروهای مونتاژی را افزایش داد. از سویی مونتاژکاران هم بر اعداد کارخانه ای خود پا فشاری نکردند و با قیمت گذاری شورای رقابت موافقت نمودند. در حال حاضر می توان گفت که قیمت اکثر خودروهای مونتاژی بین نظر اول شورای رقابت و قیمت کارخانه ای خودروسازان تعیین شده است. تعدادی از خودروهای مونتاژی هم قیمت شبیه به بهای مصوب کارخانه ها را دارند و عملاً شورای رقابت قیمت آن ها را کم نکرده است.
حال آن طور که برخی مدیران صنعت خودرو می گویند، تعدادی از خودروسازان خصوصی برنامه دارند تا آن دسته از خودروهایی که قیمت شورای رقابتشان همچنان با بهای مصوب کارخانه ای فاصله دارد را از چرخه تولید خارج کنند و یا نسخه های به روز رسانی شده آن محصولات را به خط تولید بیاورند. به عنوان مثال یکی از خودروسازان خصوصی به خاطر نوع قیمت گذاری شورای رقابت، به دنبال ارتقای یکی از کراس اوورهایش رفته می خواهد در آینده نزدیک نمونه دو دیفرانسیل را جایگزین نسخه معمولی کند. این اقدام سبب می شود تا شورای رقابت، این کراس اوور دو دیفرانسیل شده را یک خودروی جدید به حساب بیاورد و بر اساس آخرین صورت مالی قیمت گذاری کند.
از سویی یکی دیگر از خودروسازان به دنبال حذف یکی از محصولاتش رفته و می خواهد تا در نیمه دوم سال جاری، خودرویی دیگر را به جای محصول فعلی تولید کند تا با این کار به قیمت گذاری جدیدی برسد. آن طور که مشخص است، مونتاژکاران به ضعف های عملکردی شورای رقابت آگاه هستند و می خواهند تا از طریق قانونی محصولاتشان را به قیمت گذاری دیگری به بازار عرضه کنند.
باید گفت که این حذف محصولات در روزهای آتی اتفاق نمی افتد و پروژه های ۳ تا ۹ ماه آینده برخی از خودروسازان بخش خصوصی است.
من دوره اول یکپارچه بابت JAC S5 یک میلیارد و پانصد و چهل و پنج میلیون پرداخت کردم
الان قیمتش ۳۰۰ م اومده پایین
به نمایندگی و کارخانه و سازمان حمایت از مصرف کننده شکایت کردم میگن تغییر قیمت شامل شما نمیشه یعنی رسما دزدی تو روز روشن
اگه کسی مثل من بدبخت شده بیاید یه کمپین یا گروه بزنیم بریم وزارت صمت
من تجربه رانندگی با هیوندا توسان، ساندرو استپ وی ، داستر و جک اس۵ رو داشتم. شتاب جک اس۵ علی الخصوص دنده ایش از هیوندا توسان بهتره قیافش هم بهتره. ۴ سال ساندرو استپ وی سوارشدم که هیچ ارزشی نسبت به قیمتش نداره. ساندرو عمرمو هدر داد. داستر هم نسبت به پولی که میدید اصلاً نمی ارزه . ولی خداییش جک اس۵ نسبت به قیمتش می ارزه. جک اس۵ یک میلیاردو پونصد می ارزه.کرمان موتور حق داره قیمت جک اس ۵ رو بالای یک میلیاردو پونصد ثبت کنه
به خدا که باهات شرط می بندم تا به حال حتی پشت فرمان ساندرو یا استپ وی ننشستی که داری جک چینی با اون همه باگ رو با رنو فرانسه مقایسه می کنی! بهترین حالت مطمئنم فقط حداکثر ۳یا ۴ بار کنار دست راننده از ساندرو یا اسنپ وی نشسته باشی