مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰

اشتباه نخست ایکس موتورز ؛ اکسپنگ در ایران نمایندگی رسمی ندارد!

منتشر شده در 08 مهر 1404 ساعت 17:21
اشتباه نخست ایکس موتورز ؛ اکسپنگ در ایران نمایندگی رسمی ندارد!

در روزهای اخیر شاهد اکران بیلبوردهای تبلیغاتی شرکت ایکس موتورز در سطح شهر تهران بوده ایم اما در این بیلبوردها یک ادعای جعلی دیده می شود.

بیلبوردهای شهر تهران در هفته های اخیر به صورت گسترده میزبان تبلیغات شرکت واردکننده جدیدی به نام ایکس موتورز است. شرکتی که قرار است محصولات اکسپنگ (XPENG) را به ایران وارد کنند و در نخستین گام چهار مدل را برای واردات به کشور در نظر گرفته است. ایکس موتورز می خواهد تا چهار محصول اکسپنگ G6، اکسپنگ G9، اکسپنگ X9 و اکسپنگ Mona M03 را به بازار ایران عرضه کند. این خودروها همگی پیمایش بیش از ۵۵۰ کیلومتر با هر بار شارژ را دارند و برخی نسخه های این خودروها با شتاب کمتر از ۵ ثانیه به بازار ایران می آیند.

اشتباه نخست ایکس موتورز ؛ اکسپنگ در ایران نمایندگی رسمی ندارد!

اما نکته مهم و کلیدی در تبلیغات شهری ایکس موتورز آن است که این شرکت خود را نمایندگی رسمی و انحصاری اکسپنگ چین معرفی می کند. اما پیگیری های ما از کمپانی مادر نشان می دهد که این ادعا جعلی است و اکسپنگ هیچ نمایندگی رسمی ای در ایران ندارد. بر اساس مکاتبات صورت گرفته با مدیران اکسپنگ، یکی از مدیران حوزه اروپا این شرکت عنوان کرد که نشان اکسپنگ نمایندگی رسمی و انحصاری در ایران ندارد. البته اکسپنگ حتی تا بازار امارات هم آمده و به حضور در بازارهای خاورمیانه علاقه زیادی دارد ولی حضور در ایران فعلا در برنامه های رسمی این شرکت نیست.

اشتباه نخست ایکس موتورز ؛ اکسپنگ در ایران نمایندگی رسمی ندارد!

اشتباه ایکس موتورز

در حال حاضر و در بازار و صنعت خودروی کشور بسیاری از شرکت ها خود را به صورت لفظی نمایندگی رسمی شرکت های خارجی اعلام می کنند. اما شرکت مادر در شرایط تحریمی هرگز نمایندگی ایران را تایید نمی کند. این هم یکی دیگر از آسیب های تحریم است که در این شرایط نمی توان ارتباط رسمی و واقعی شرکت های تولید کننده و واردکننده را با شرکت مادر استعلام کرد. پس در چنین شرایطی یک شرکت حرفه ای نباید خود را به عنوان نمایندگی رسمی و انحصاری یک برند معرفی کند چراکه این ادعا صحت سنجی نمی شود و نمی توان به آن اعتبار داد. این همان اشتباهی است که شرکت ایکس موتورز در قدم اول مرتکب شده و این شرکت می توانست به معرفی خود به عنوان واردکننده خودروهای اکسپنگ بسنده کند.

اشتباه نخست ایکس موتورز ؛ اکسپنگ در ایران نمایندگی رسمی ندارد!

درباره اکسپنگ XPENG

اما در هر صورت باید واردات خودروهای نشان مدرن اکسپنگ را به فال نیک گرفت چراکه این برند یکی از خودروسازان پیشرفته و نوظهور چین است که در بازارهای مختلفی حضور دارد. اکسپِنگ (XPeng Motors) در سال ۲۰۱۴ توسط هه شیاوپِنگ، کارآفرین نام‌آشنا و از مدیران پیشین علی‌بابا، به همراه شیانگ لی پایه‌گذاری شد. دفتر اصلی این برند در گوانگ‌ژو قرار دارد و برای توسعه فناوری، مراکز دیگری در پکن، شانگهای و حتی سیلیکون‌ولی آمریکا ایجاد کرده است.

اشتباه نخست ایکس موتورز ؛ اکسپنگ در ایران نمایندگی رسمی ندارد!

نخستین محصول اکسپنگ، کراس‌اوور برقی G3 بود که در سال ۲۰۱۸ به بازار آمد و پس از آن سدان P7 در سال ۲۰۲۰ معرفی شد. طی سال‌های بعد نیز مدل‌هایی چون P5 و G9 عرضه شدند که جایگاه این برند را در بازار خودروهای برقی چین تثبیت کردند. اکسپنگ امروز به عنوان یکی از جدی‌ترین رقبای تسلا در چین شناخته می‌شود و تمرکز اصلی‌اش بر هوش مصنوعی، سامانه‌های خودران و فناوری باتری‌های نوین است. عرضه سهام این شرکت در بورس نیویورک در سال ۲۰۲۰ نیز نقطه عطفی در مسیر رشد سریع آن به شمار می‌رود.

ویدیو های پیشنهادی

۳ Responses to “اشتباه نخست ایکس موتورز ؛ اکسپنگ در ایران نمایندگی رسمی ندارد!”

  1. کوروش گفت:

    کدوم شرکت واردکننده رسمی اون برند هست که حالا این بخواد باشه؟ یه قمپزی در کردند.

    ۶
    ۰
  2. امیر گفت:

    وقتی قبح دروغ گفتن در کشور از بین میره نتیجه اش میشه شاهکارهایی مثل این شرکت

    ۳
    ۰
  3. شاهرخ شریفیان گفت:

    شرکتی که نمی خواهد حقِ حساب بدهد و دم اون هایی که باید ببینه ببینه اقل باید کم خالی ببنده. این مقاله باشه عبرت برا شرکت‌های بعدی.

    ۱
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X