موضوعات داغ روز:

اولین تصاویر از کراس اوور ملی کرمان موتور

منتشر شده در 11 دی 1403 ساعت 11:41
نویسنده حسین دلاور
تصاویر کراس اوور ملی کرمان موتور

شرکت کرمان موتور برنامه دارد تا در آینده نزدیک اولین کراس اوور ملی خود را به بازار معرفی کند. برای همین تصاویر اولیه این خودرو توسط مسئول تیم طراحی کرمان موتور منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری آخرین خودرو، مدیرعامل کرمان موتور در نخستین همایش قطعه سازان زنجیره تامین این شرکت اعلام کرد که این خودروساز خصوصی سه پلتفرم بومی را طراحی کرده و برنامه دارد تا سال ۱۴۰۷ دوازده محصول را بر روی این سازه ها معرفی کند.

پلتفرم PS1 اولین سازه بومی کرمان موتور بر اساس پلتفرم جک J4 است که تا به امروز دو محصول ایگل و شدو بر روی آن توسعه پیدا کرده است. همچنین در این مراسم مدیرعامل کرمان موتور اعلام کرد که بزودی کراس اوورهای ملی کرمان موتور بر اساس پلتفرم KP1 و KP2 به بازار عرضه می شوند.

حال حسین وفایی، مسئول تیم طراحی کرمان موتور، تصاویر اولیه ای از طرح KP21 را منتشر کرده است. این خودرو اولین کراس اوور ملی کرمان موتور خواهد بود. در حال حاضر نمونه گِلی این خودرو ساخته شده و احتمال آن بسیار است که در سال ۱۴۰۴ نسخه آزمایشی کراس اوور KP21 کرمان موتور معرفی شود.

بر اساس گفته های مدیرعامل کرمان موتور در مراسم یاد شده، می توان حدس زد که این خودروساز خصوصی چه ویژگی های فنی را برای KP21 در نظر گرفته است. سامان فیروزی، مدیرعامل کرمان موتور، در این مراسم بیان کرد که در کنار افزایش داخلی سازی پیشرانه تنفس طبیعی و جعبه دنده CVT، به سراغ ایجاد خط تولید پیشرانه های TGDi و جعبه دنده های نسل جدید دو کلاچه و DHT رفته اند.

برای همین احتمال دارد که اولین کراس اوور ملی کرمان موتور با پیشرانه داخلی سازی شده نزدیک به قوای محرکه KMC X5 و KMC J7 به بازار بیاید. یعنی پیشرانه ای ۱.۵ لیتری و TGDi که می تواند نزدیک به ۱۸۰ اسب بخار قدرت را با گشتاوری در محدوده ۲۸۰ تا ۳۲۰ نیوتن متر تولید کند.

با این وجود باید گفت که هنوز تا نسخه نهایی اولین کراس اوور کرمان موتور فاصله داریم. اما این شرکت خودروساز خصوصی تولید انبوه کی ام سی ایگل را آغاز کرده و قرار است تا در زمستان ۱۴۰۳ تولید آزمایشی کی ام سی شدو را هم شروع کند.

ویدیو های پیشنهادی

۱۴ Responses to “اولین تصاویر از کراس اوور ملی کرمان موتور”

  1. (Saeed(PEUGEOT گفت:

    چقدر رو حساب کتابه شرکت های خصوصی در مقایسه با دولتی ها …..

    سایپا ۵ ساله قراره آریا تولید کنه

    ایران خودرو هم ۳ ساله جایگزین ۲۰۶ و معرفی کنه

    ۳
    ۱
    • رضا گفت:

      ما که ایگل رو توی نمایشگاه دیدیم چیزی در حد کوییک CVT هست نه بیشتر. حتی هنوز توی بازار هم نیومده! حالا شما برای خبر خالی اینقدر ذوق کردی! کرمان موتور آخرش مونتاژکاره.

      ۴
      ۳
      • حسام گفت:

        خوشحالی نکرد، کنایه زد

        ۲
        ۰
      • ناشناس گفت:

        دقیقا موافقم؛ JAC میاد میگه که من هی فیس لیفت می کنم کسی توی چین ازم نمی خره لااقل بیام با به کرمان موتور بدم که اسم خودشم روش بزنه ولی سود منو بده. آخه عجیبه کرمان موتور کلا یه طراح داره که هم لوگو کار می کنه هم تو یه سال این همه کار آماده کرده اونم با طرح های روز! مشکل بعد اینه که توی جلسه تامین کنندگان قطعات شما یکی رو بگو تا حالا سابقه کار توی صنعت خودرو کرده باشه! رفته با ریخته‌گری شوش قطعات موتور ماشین رو بسته…!!

        ۲
        ۰
  2. رضا گفت:

    رویا پردازی و شابد هم فریب کاریه. ایگل هم همون جک J4 هست با یک تکه پلاستیک آبکاری شده توی جلو پنجره و اسمش شده بومی!…شدو هم ( که حتی اسمش هم بومی نیست) دوباره همون جک J4 هست که دادن به کشور چین براشون هاچبک کرده و قراره مونتاژش کنند. موفق باشید.

    ۳
    ۲
    • (Saeed(PEUGEOT گفت:

      پس حسین وفایی چیکار میکنه تو کرمان موتور …..
      شما دیگه زیادی دلت پُره ….. ولی به نظرم کرمان موتور درسته اول راهه ….ولی قطعا چند سال دیگه از داخلی ها جلوتر میزنه …..

      از یه شرکت مونتاژ کار مثل کرمان موتور هم نمیشه یهو توقع تولید خودرویی در حد اوتلندر داشته باشیم.

      ۲
      ۰
    • علی گفت:

      کل صنعت خودروی ایران همینه دیگه، جوری میگی ایگل همون جک جی فوره انگار مثلا سمند، ۴۰۵ نیست، یا تارا، ۳۰۱ نیست!

      ۲
      ۰
      • رضا گفت:

        موضوع این همانی نیست، موضوع اینه که مونتاژ کارها با تحقیق و توسعه بیگانه اند. اگر ایرانخودرو از پلتفرم ۴۰۵ و ۲۰۶ استفاده کرده روی آن خودش تحقیق و توسعه انجام داده، سایپا خودش روی تیبا و کوییک شاهین اقدام کرده. ایرانخودرو و سایپا خودشان موتور و گیربکس می سازند و دانش کاری هم که می کنند در اختیار دارند. ضمن اینکه خودرو هایی که می سازند برای توده های مردم در دسترس است.

        ۰
        ۲
        • حسن گفت:

          کاری که ایران خودرو و سایپا دارن میکنن مثل اینه که چرخ رو دوباره از اول اختراع میکنن. این دستاورد و هنر نیست، حماقته. تکنولوژی خریدنیه. کرمان موتور اینطور که داره میگه، کل خط تولید جی ۴ رو خریده. یعنی تکنولوژی رو خریده و داره تولید رو یاد میگیره. روی یک پلتفرمِ استاندارد، طراحی رو توسعه میده، یعنی عاقلانه ترین کار.

          ۱
          ۰
          • رضا گفت:

            تکنولوژی خریدنیه؟ یعنی ذاتا باید خریده بشه؟ یا برخی از قسمت هاش باید خریده بشه؟ اینکه یه چیزی رو قلفتی چینی ها برات راه بندازن اسمش خریدن تکنولوژی هم نیست! اسمش راه اندازی سالن مونتاژ جدید با مالکیت بیشتر روی پلتفرمه! ظاهرا کل مراکز تحقیقاتی خودرو دارن چرخ رو از اول اختراع می کنند! کلا هرکس تحقیق می کنه داره چرخ رو از نو اختراع می کنه!

            ۰
            ۰
  3. رضا گفت:

    راستی یک نکته رو فراموش کردم بپرسم. عده ای تا دیروز می گفتند انحصار خودرو سازی در اختیار سایپا و ایرانخودرو است! حالا کرمان خودرو می گوید ظرف ۴ سال دیگر ۱۲ خودروی ملی می سازد! شگفت آور است! چه اتفاقی افتاده؟ مثلا قانون جدیدی تصویب شده که ما بی خبریم؟ یا اینکه انحصار ایرانخودرو و سایپا در تولید از ابتدا هم دروغی بود که سرهم کرده بودند؟!

    ۲
    ۱
  4. علیرضا گفت:

    والا اگر بخواد ریاد تند پیش بره بلایی که سر کارخونه سیناد اومد سر این بنده خداهام میاد…درکل مافیای حاکمیتی اینجا حرف اول رو میزنه
    و ای کاش شریک تجاری کارخونه های خودرو سازی ما ژاپنی ها و آلمانی ها بودن تا خودروسازهای درجه سوم چینی

    ۱
    ۰
    • رضا گفت:

      توهم توطعه. یه خورده فکر کنید تحقیق کنید بعد نظر بدید. ضعف مدیریتی و تصمیمات نادرست یک شرکت رو گردن مافیای خیالی می اندازید. توی دوره ای که مردم برای خانواده هاشون خودرو می خریدن کیش خودرو اومده ماشین کوپه سر هم کرده اونم ماشینی که مشکل فنی ساختاری داره با بدنه نا متعارف کامپوزیت!
      راستی شکست خودروی حاکمیتی pk رو گردن کی می اندازی؟

      ۰
      ۱
    • ناشناس گفت:

      اصلا نگران کرمان خودرو نباشید چاقو که دستشو نمی بره عزیزان تمام مدیران کرمان موتور اخراجیا یا باز نشسته های ایرنخودرو هستن الان ایرانخودرو پدر خوانده کرمان خودرو هستش و طبق سیاست گذاری ایرانخودرم میره جلو چند سال دیگه میره میشه زیر مجموعه ایرانخودرو سیاست لجنزاریه که اگه بری توش دیگه نمیتونی ازش در بیایی مگه اینکه بمیری

      ۰
      ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.