اولین خودروی برقی به دست مشتریان رسید

اولین خودروی برقی بازار ایران که چندی پیش به فروش رسیده بود، بعد از ظهر امروز به دست مشتریان رسید. اسکای ول ET5 اولین خودروی برقی و هوشمند بازار ایران است که توسط شرکت نبکا مونتاژ شده و حال با پلاک ملی در اختیار خریداران قرار گرفته است.
به گزارش آخرین خودرو، بعد از ظهر امروز اولین سری مشتریان اسکای ول ET5، این کراس اوور برقی و مونتاژی را با پلاک ملی تحویل گرفتند. این مراسم با حضور تعدادی از مشتریان، مدیرعامل شرکت مکو، مدیرعامل شرکت نبکا، خبرنگاران و… برگزار شد. به گفته پویا سالاری، مدیرعامل شرکت نبکا، از این پس تحویل اسکای ول ET5 با سرعت بیشتری انجام می شود و بزودی تیراژ قابل توجهی از اولین خودروی برقی بازار ایران به دست خریداران خواهد رسید.


ویدیوی معرفی اسکای ول ET5 ؛ اولین خودروی برقی بازار
این کراس اوور به تک پیشرانه برقی سوار بر محور جلو مجهز است. ET5 توان تولید نهایت قدرت ۲۰۴ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۲۰ نیوتن متر را دارد. ظرفیت باتری های این خودرو ۷۲ کیلووات ساعتی است که با شارژ کامل آن می توان مسافت ۵۲۰ کیلومتر را پیمود. با شارژر های سریع می توان ظرفیت باتری ها را طی کمتر از ۴۰ دقیقه از ۲۰ به ۸۰ درصد رساند.
نخستین خودرو برقی بازار ایران به امکاناتی نظیر شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار خط خوان، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری اتوماتیک، سقف پانورامای برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، صندلی های برقی جلو، تنظیم برقی صندلی شاگرد از ردیف عقب، خسته گیر زانوی راننده، ماساژور صندلی راننده، حافظه صندلی راننده، تهویه اتوماتیک، پاکسازی هوای کابین، نور بالای اتوماتیک، درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، استارت دکمه ای، شارژر بی سیم تلفن همراه و تنظیم حالت رانندگی مجهز است.






ولی برقی جواب نمیده. تو کل جهان دارن کم کم از چشم میفتن و تازه به ایران رسیدن تازه اونم بدون زیرساخت. برقی ها عیب کم ندارن. توی آبوهوای سرد یا گرم برد ماشین افت پیدا میکنه (ایران هم آبوهوای متنوعی داره). بار زیاد هم که تو ماشین باشه از برد کم میشه. آتشسوزی هم که تو باتری های لیتیومی رایجه. خلاصه، اینا دلایلیه که هیبرید از هرچیزی مناسبتره.
دنیا رو به رشد برای خودروهای الکتریکی است الان در ترکیه از ده خودرو شش تاش برقی هستش و در تمام فروشگاههای مرکزی و پپ بنزینها مشارکتها پارکینگها تمامی جاده های از هر سی کیلومتر جایگاه شارژ سریع دارند
مصیبت این ماشینا بعد از ۵ سال کدوم شرکت تو ایران حاضر میشه باطری رو برداره و جایگزین کنه با این زیر ساخت فشل یه اوت لندر داشتیم پمپ بنزینی نامرد اب قاطی بنزینش بود ۱ سال طول کشید آرین موتور یه باک برامون بیاره فکر کن یه باک حالا باطری رو بیان واست بعد ۵ سال تعویض کنن زهی خیال باطل
بنده سری ثبت نام خودرو برقی کی ام سی بوده ام سامانه یکپارچه پیامک شما ثبت نام موفق و ارسال جهت خودرو ساز را داد اما این سدی جدید پیامک عدم تخصیص داده و متاسفانه تلفن ۱۲۴ وزارت صمت هم پاسخگو نمیباشد