موضوعات داغ روز:

شایان دیزل و اولین کامیونت برقی ایران در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

منتشر شده در 26 آبان 1402 ساعت 12:24
نویسنده محمدرضا پاداش
شایان دیزل و اولین کامیونت برقی ایران در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

اولین کامیونت برقی بازار ایران با شایان دیزل به عرضه می رسد. یک کامیونت ۶ تن که قوای محرکه پاک و بدون آلایندگی را دارد.

یکی از شرکت هایی که با دست پر به نمایشگاه تحول صنعت خودرو آمده شایان دیزل است. شایان دیزل که شرکتی است که دز زمینه تولید خودروهای کار و تجاری فعالیت می کند، جدیدترین محصولاتش را برای بازدید عموم به نمایشگاه تحول صنعت خودرو آورده است. در غرفه این شرکت کشنده قدرتمند H7، کامیون باری H7C و کامیونت L2 دیده می شود. در ادامه نگاه مختصری به دو محصول جدید شایان دیزل خواهیم داشت.

شایان دیزل و اولین کامیونت برقی ایران در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

مشخصات اولین کامیونت برقی ایران

کامیونت برقی L2 یا همان L2EV یک کامیونت ۶ تن با آرایش محور ۴×۲ است. وزن خالص این کامیونت به ۲.۹۹ تن می رسد و این یعنی ظرفیت بار مجاز در آن ۳ تن است. ترمز جلو و عقب در این کامیونت از نوع دیسکی است و سیستم ترمز دو مداره مستقل بادی است که سیستم های ABS، EBD، ESSR و… در آن دیده می شود. اولین کامیونت برقی ایران به یک پیشرانه تمام برقی سوار بر محور عقب مجهز است که توان تولید نهایت قدرت ۱۵۵ اسب بخار و نهایت گشتاور 350 نیوتن متر را دارد. پک باتری در عقب قرار گرفته و ظرفیت ۶۰ کیلووات ساعتی دارد. با هر بار شارژ کامل پک باتری می توان مسافت ۲۵۰ کیلومتر (به همراه حداکثر ظرفیت بار) پیمود. نکته جالب این است که پک باتری این کامیونت را CATL تامین کرده است و این کمپانی در کنار BYD بزرگ ترین تامین کننده باتری های مدرن در چین است.

در اولین کامیونت برقی ایران امکانات هم سطح قابل قبولی دارند و در آن آپشن هایی نظیر شیشه بالابر مجهز به پاور ویندو، ریموت کنترل، مانیتور ۷ اینچی لمسی برای مالتی مدیا، سیستم تهویه مطبوع دستی، چراغ روشنایی روز و … دیده می شود.

کامیون باری دافران

در کنار اولین کامیونت برقی ایران، کامیون باری دافران هم قرار گرفته است. کامیون باری ۲۶ تن دافران به پیشرانه ۹.۴ لیتری و ۶ سیلندر یوچای مجهز است که ۳۸۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۸۰۰ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده کامیون باری دافران از نوع ۴+۱۲ سرعته اتوماتیک (نیمه اتوماتیک AMT) ساخت ZF ترکسون است که توان را به محور عقب می رساند. وزن خالص این کامیون ۸.۷ تن است و در مجموع می تواند ۲۶ تن بار را حمل کند. تعلیق جلو این خودرو از نوع فنر تخت پارابولیک است و در تعلیق عقب از چهار بالن استفاده شده است. تعلیق بادی این خودرو قابلیت تنظیم به صورت دستی و اتوماتیک را دارد و بالابر محور عقب هم برای این محصول دافران در نظر گرفته شده است.

شایان دیزل و اولین کامیونت برقی ایران در نمایشگاه تحول صنعت خودرو

این خودروی باری به کروز کنترل، سنسور خواب راننده، ترمز اضطراری اتوماتیک، رادار خط خوان، ریتاردر دو زمانه، سنسور نور، سنسور باران، چراغ روشنایی روز، صندلی های سِگِه، نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کولر درجا، یخچال ۳۲ لیتری، سنسور باد تایرها و… مجهز است.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.