فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰

با آئودی Q4 e-tron از تهران می توان به چه شهر هایی مسافرت رفت؟

منتشر شده در 22 مهر 1404 ساعت 13:30
نویسنده آرام عزیزی
عکاس علیرضا پاداش
با آئودی Q4 E-TRON از تهران می توان به چه شهر هایی مسافرت رفت؟

در این مطلب آخرین خودرو در سه سناریو مسافرت رفتن با آئودی Q4 E-TRON که محصول وارداتی نادین خودرو است را مورد بررسی قرار می دهیم.

با کراس اوور برقی نادین خودرو می توان به چه شهر های مسافرت کرد. یکی از دغدغه های مالکان خودروهای برقی مسافرت با این خودروها بوده که دلیل اصلی آن به محدود بودن زیرساخت های مربوط به خودروهای برقی و پیمایشی این محصولات در ایران است. خودرو های برقی بازار ایران به طور معمول دارای بردی از ۳۵۰ تا ۵۰۰ کیلومتر هستند. آئودی Q4 E-TRON کراس اوور آلمانی با نادین خودرو به بازار ایران آمده است و در بازار کشور به دلیل عرضه مناسب توانست فروش مناسب را تجربه کند. در خیابان های تعداد قابل توجه ای از آئودی کیو ۴ ای ترون برخلاف برخی از محصولات وارداتی تردد دارد. در این مطلب آخرین خودرو سناریو هایی برای مسافرت رفتن با آئودی Q4 E-TRON را چیده ایم و در نظر می گیریم که فردی ساکن تهران اگر تمایل به مسافرت رفتن داشته باشد با یک بار شارژ این خودرو می تواند به جه نقاطی از کشور برسد.

پیمایش واقعی خودروهای برقی؛ CLTC، WLTP و EPA

با آئودی Q4 E-TRON از تهران می توان به چه شهر هایی مسافرت رفت؟

پیمایش آئودی Q4 E-TRON بر اساس چرخه حرکتی کشور تولید کننده آن یعنی چرخه CLTC و چین اعلام شده است. شناخته شده ترین این استانداردها، چرخه های CLTC، WLTP و EPA هستند. چرخه CLTC که در چین مورد استفاده قرار می گیرد، بیشتر روی رانندگی شهری و سرعت های پایین تمرکز دارد و در نتیجه عددی خوش بینانه تر ارائه می دهد. در مقابل، WLTP استاندارد اروپایی است و شرایط واقعی تری از رانندگی روزمره را شبیه سازی می کند، در حالی که EPA آمریکایی سخت گیرترین معیار را دارد و پایین ترین اعداد پیمایش را ثبت می کند.

پیش بینی برد واقعی و درصد شارژ Q4 e-tron

در مورد آئودی Q4 e-tron، عدد رسمی پیمایش طبق استاندارد CLTC برابر با ۵۶۰ کیلومتر اعلام شده است. اگر این رقم را با معیارهای جهانی مقایسه کنیم، معمولاً ضریب تبدیل بین CLTC و WLTP حدود ۰.۸۲ است. بنابراین، پیمایش Q4 e-tron در شرایط WLTP حدود ۴۵۹ کیلومتر خواهد بود. از آنجا که WLTP هم اندکی خوش بینانه است، با در نظر گرفتن شرایط واقعی رانندگی دمای ۲۵ درجه، سیستم تهویه خاموش، بار سبک خودرو و رفتار رانندگی معمولی می توان برآورد کرد که برد واقعی خودرو در استفاده ی روزمره حدود ۴۳۵ تا ۴۴۰ کیلومتر خواهد بود.

برنامه ریزی سفر و مدیریت شارژ در مسیرهای مختلف

با آئودی Q4 E-TRON از تهران می توان به چه شهر هایی مسافرت رفت؟

سناریو اول مسافت کوتاه: با برد عملی ۴۴۰ کیلومتری آئودی Q4 e-tron، سفر به قزوین که حدود ۱۵۲ کیلومتر از تهران فاصله دارد تجربه ای راحت و بدون استرس مانده شارژ خواهد بود. مسیر تهران به قزوین آزادراهی و مستقیم است و پیش بینی می شود شارژ باتری هنگام رسیدن به مقصد بین پنجاه و چهار تا هفتاد و چهار درصد باقی بماند. راننده هنوز انرژی کافی برای تردد شهری و حتی برگشت سبک در اختیار دارد. اگر مسیر شرق تهران را به سمت سمنان انتخاب کنید، با فاصله ای حدود ۲۱۶ کیلومتر، درصد شارژ در مقصد بین سی و نه تا پنجاه و نه درصد خواهد بود. این سفر یکنواخت و بدون شیب های شدید است و حاشیه شارژ خوبی برای رانندگی شهری در مقصد به همراه دارد.

سناریو دوم مسافت میان برد و طولانی: مسیر تهران به کاشان با فاصله حدود ۲۵۰ کیلومتر، ترکیبی از آزادراه و بخش های کوتاه شهری است و کمی مصرف انرژی را افزایش می دهد. باتری در مقصد بین سی و یک تا پنجاه و یک درصد باقی می ماند و هنوز امکان تردد در شهر فراهم است، اما برای برگشت باید برنامه ای برای شارژ میان راهی داشته باشید که زیرساخت آن فراخم هم نیست. اگر به سمت همدان حرکت کنید، با فاصله حدود ۳۲۰ کیلومتر، مسیر غربی با فراز و نشیب های جاده ای باعث می شود درصد شارژ باقیمانده بین چهارده تا سی و چهار درصد باشد. در این حالت، رعایت سبک رانندگی یا پرهیز از رانندگی هیجانی موثر خواهد بود. مسیر شمالی به رشت نیز با حدود ۳۳۵ کیلومتر فاصله، از طریق آزادراه ها و تونل ها و گاهی ترافیک، مصرف انرژی را افزایش می دهد و پیش بینی می شود شارژ باقیمانده بین یازده تا سی درصد باشد. رسیدن به مقصد ممکن است، اما برای برگشت یا ادامه مسیر برنامه ریزی برای شارژ میان راهی الزامی است.

سناریو رفت و برگشت: اگر سناریوی رفت و برگشت را در نظر بگیریم، مسیر تهران تا قزوین نمونه ای روشن است. مجموع مسیر رفت و برگشت حدود ۳۰۴ کیلومتر است و درصد شارژ باقی مانده پس از برگشت بین هجده تا سی و هشت درصد خواهد بود. این بدان معناست که می توان بدون نگرانی سفر رفت و برگشت را با یک شارژ کامل انجام داد. در مقابل، مسیر تهران تا کاشان که مجموع رفت و برگشت آن حدود ۵۰۰ کیلومتر است، از برد یک بار خودرو فراتر می رود و بدون شارژ میان راهی یا در مقصد امکان انجام رفت و برگشت وجود ندارد. هنگام رسیدن به کاشان، باتری بین سی و یک تا پنجاه و یک درصد خواهد داشت و برای بازگشت باید شارژ کافی تامین شود.

آئودی Q4 e-tron ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی

نسخه ای که قرار است در بازار ایران عرضه شود نسخه Audi Q4 E-Tron 50 بوده و جزو فول اپشن ترین نسخه های این خودرو به شمار می رود که دارای دو پیشرانه برقی است. پیشرانه های برقی به کار رفته در محور های عقب و جلو نسخه ۵۰ آئودی Q4 ای ترون می توانند روی هم رفته ۳۱۳ اسب بخار قدرت و ۴۷۲ نیوتن متر را به تمامی چرخ ها منتقل کنند.

از جمله امکانات آئودی Q4 ای ترون می توان به؛ شش کیسه هوا، سقف پانورامای برقی، درِ صندوق عقب برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، پدل شیفتر بازیافت انرژی، تهویه اتوماتیک دو کاناله جلو، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، گرمکن صندلی های عقب، گرمکن فرمان، پنل تهویه ردیف دوم، چراغ های LED با فناوری ماتریکسی، نور بالای اتوماتیک، رادار نقطه کور، رادار خط خوان، ترمز پارک اتوماتیک، رانندگی خودکار بین خطوط، کلاستر دیجیتال، تریم داخلی چرم و آلکانترا، نور بالای اتوماتیک، رادار تابلوخوان، ترمز اضطراری، کروز کنترل تطبیقی و… اشاره کرد.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X