ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰

بررسی چالش های پیش روی دولت چهاردهم در حوزه خودرو

منتشر شده در 01 مرداد 1403 ساعت 14:30
چالش پیش روی دولت چهاردهم در حوزه خودرو

دولت چهاردهم به زودی و بصورت رسمی کار خود را برای اداره کشور آغاز می کند. اما مهم ترین چالش های این دولت در حوزه چه خواهد بود؟

سومین دوره از نمایشگاه تحول صنعت خودرو از روز شنبه مورخ ۳۰ تیر آغاز به کار کرده و تا روز سه شنبه ۲ ام مرداد ماه ۱۴۰۳ ادامه می یابد. در حاشیه این نمایشگاه شرایطی فراهم شد تا مصاحبه ای با دکتر بهمن حسین زاده، رئیس ستاد مردمی خودروسازان دکتر پزشکیان داشته باشیم. حسین زاده سابقه عضویت هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا و مدیریت عاملی نمایشگاه های بین المللی کشور را در کارنامه دارد و از وی به عنوان یکی از گزینه های اجرایی در دولت پیش رو یاد می شود. در ادامه به بیان نقطه نظرات ایشان پیرامون مسائل خودروی کشور در قالب پرسش و پاسخ می پردازیم.

به نظر شما مهم ترین چالش صنعت و بازار خودرو در شرایط فعلی چیست؟

صنعت خودروی ما درگیر شرایط تحریمی است و از نظر بنده تحریم ها اثرگذار بوده و خودروسازی کشور شدیدا از تحریم های ظالمانه ضربه دیده است. از طرف دیگر تحریم ها باعث شده تا ارزش پول کشور هم پایین بیاید و اقتصاد کشور هم ضربه ببیند پس با شرایط پیچیده ای طرف هستیم. بازار شرایطی هیجانی دارد و شرایط بد اقتصادی باعث شده تا خودرو به کالایی برای سرمایه گذاری بدل شود. همه این ها باعث شده تا تقاضای بیش از حد را در این بازار شاهد باشیم. دولت چهاردهم باید سعی کند تا این شرایط را تغییر داده و سامانی به صنعت و بازار خودرو دهد.

به نظر شما اقدامات اخیر دولت در بحث واردات خودروهای کارکرده و شرایط ثبت سفارش با هدف ایجاد چالش برای دولت چهاردهم انجام شده است؟

امیدوارم اینطور نباشد اما چنین اقداماتی برای همه کارشناسان سوالاتی را به وجود آورده است. در شرایطی که قانون واردات خودروهای کارکرده مدت ها به قانون تبدیل شده بود چطور در اواخر دولت به یاد ابلاغ آیین نامه آن افتاده اند؟ از طرفی شرایط تامین ارز در پیچیده ترین حالت ممکن است و خودروسازان در تامین ارز به مشکل خورده اند، پس چطور تامین ارز خودروهای کارکرده انجام می شود و منشا ارزی چیست؟ این در حالی است که دکتر پزشکیان شعار وحدت همه مردم و اقشار داده اند و از نظر من چنین دولتی را نباید با چالش های اینچنینی مواجه کرد.

مواضع دکتر پزشکیان در مورد واردات خودروهای کار کرده چیست؟ در مناظرات بنظر می رسید ایشان با این امر موافقت چندانی ندارد.

زمانی که قانونی تصویب شود، آیین نامه ها باید تدوین شود و به مرحله اجرا برسد. اگر تمام جزئیات واردات خودروهای کارکرده در آیین نامه مشخص شود، دولت ملزم به اجرای قانون مصوب است. واردات خودروهای کارکرده در حال حاضر چالش های بسیار جدی در بحث ارز و قوانین دارد. باید این قانون از تمام جنبه ها مورد بررسی قرار گرفته شود و کارگروهی تشکیل شود تا به مرحله اجرا برسد.

رویکرد دکتر پزشکیان در خصوص واردات خودروهای صفر چه خواهد بود؟ آیا دوباره مانند زمان دولت آقای روحانی واردات به حالت تعلیق در می آید؟

خیر، دکتر پزشکیان اصلا چنین رویکردی ندارد و به نظر می رسد در شرایط فعلی نیاز به واردات برای سامان به وضعیت بازار و همچنین پیشرفت صنعت کشور وجود دارد. از طرف دیگر واردات خودرو قانون است و دولت به عنوان مجری قوانین باید آن را انجام بدهد. اما باید آیین نامه ها می تواند در جهت تسهیل واردات و بهبود شرایط بازار تغییر کند تدوین تخصصی تری برای آن ها صورت بگیرد. تاکید دکتر پزشکیان بر استفاده از کارشناسان نخبه در بحث های مختلف است و در خصوص واردات خودرو هم بدون تردید چنین رویکردی را در دولت چهاردهم می بینیم.

آیا گزینه های وزارت صمت در دولت چهاردهم مشخص شده اند؟ گزینه های اعلامی در رسانه ها را تایید می کنید؟

همانطور که احتمالا شنیده اید قرار بر این است کمیته ها و کارگروه های مختلف اعضای کابینه را تحت نظر شورای راهبری بررسی می کنند. تا جایی که من می دانم هنوز مصاحبه ای با افراد انجام نشده و گزینه ها برای وزارت صمت نهایی نیستند.

نظر شما در مورد نمایشگاه تحول خودرو چیست؟ آیا برگزاری این نمایشگاه در دولت چهاردهم ادامه دارد؟

به نظر من برگزاری این نمایشگاه به عنوان یک نمایشگاه تخصصی بسیار مهم است و باید ادامه پیدا کند. شرایط صنعت خودرو در مقیاس جهانی پس از بحران همه گیری کرونا بسیار تغییر کرده است. امروزه پیشرفت ها و تغییرات جدی را در بحث خودروهای برقی، خودرو و سوخت های نو در جهان می بینیم و برگزاری این نمایشگاه می تواند خودروسازان را به ورود به بحث های نو تشویق کند و در نهایت تحول را در صنعت خودروی کشور ببینیم. امیدوارم در دولت آینده هم شاهد برگزاری این نمایشگاه با کیفیت بیشتر و ابعاد وسیع تر باشیم.

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “بررسی چالش های پیش روی دولت چهاردهم در حوزه خودرو”

  1. ارشک گفت:

    جالبه مسببین وضع موجود دوباره شدن مسئول

    ۲
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X