بنزین وارداتی لیتری ۳۸هزار تومان است / ناترازی بنزین چقدر است؟


دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش از ناترازی روزانه ۸ تا ۱۴ میلیون لیتر بنزین در ایران خبر داد و گفت: بنزین وارداتی لیتری ۳۸هزار تومان برای ایران تمام میشود.
به گزارش آخرین خودرو به نقل از تسنیم، ناصر عاشوری، دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بحث ناترازی بنزین فقط بحث تولید نیست، بلکه باید توجه ویژهای به مدیریت مصرف بنزین و اصلاح روشهای غلط مصرفی در کشور داشته باشیم.
وی افزود: از اصلاح فرهنگ مصرفی تا اصلاح قیمت بنزین و همچنین از اصلاح روند تولید و عرضه خودروهای پرمصرف تا توسعه حملو نقل عمومی باید در دستور کار قرار گیرد.
دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش تصریح کرد: متوسط مصرف روزانه بنزین در کشور در سال جاری به ۱۱۲ میلیون لیتر رسیده، درحالی که تولید بنزین روزانه بین ۹۸ تا ۱۰۴ میلیون لیتر است.
وی ادامه داد: از سال ۹۹ تا سال ۱۴۰۲ ۳۸ تا ۴۰درصد مصرف بنزین رشد داشته و عوامل مختلفی از جمله عدم توسعه ناوگان حملو نقل عمومی در آن دخیل است؛ تعداد اتوبوسهای برون شهری و درونشهری ایران به جای افزایش کاهش داشته و کار موثری برای توسعه حملو نقل ریلی انجام ندادهایم.
عاشوری با بیان اینکه امروز اگر آب معدنی در باک خودروها بریزیم، بهمراتب گرانتر از بنزین است، گفت: دولت و مجلس باید شجاعانه به موضوع اصلاح قیمت بنزین ورود کنند و پس از آن باید به افزایش پلکانی سالانه قیمت بنزین و حاملهای انرژی بازگردیم.
دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش خاطرنشان کرد: قیمت هر لیتر بنزینی که به کشور وارد می شود، ۳۸ هزار تومان برای ایران تمام میشود.
وی افزود: در بخش تولید، اینکه در انتظار راهاندازی یک پالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکهای بمانیم، رویکرد درستی نیست؛ بلکه میتوانیم دهها پالایشگاه ۱۰ تا ۴۰ هزار بشکهای به عنوان پالایشگاههای کوچک با استفاده از توان بخش خصوصی احداث کنیم که هم در راستای اصول پدافندغیرعامل است و هم به افزایش ظرفیت تولید فرآوردههای نفتی کشور بهویژه بنزین منجر میشود.
دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش از اضافه شدن پالایشگاه آبادان به جمع پالایشگاههای ذیل نظر انجمن پالایش نفت کشور خبر داد و گفت: واگذاری سهام پالایشگاه آبادان بر اساس قانون مربوطه، در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: پالایشگاههای کشور در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۴۱ همت سوددهی داشتهاند که نسبت به سال قبل این میزان کاهش داشته؛ این درحالی است که باید ۳۱ همت را به عنوان مالیات مستقیم به دولت بدهیم و در جمع مطالبات نیز، ۱۶۸ همت از دولت طلبکاریم.
باشه فرض که تو راست میگی بنزین وارداتی ۳۸ تومن در میاد اینم بگو تارای ۱۰۰ تومنی را داری یک میلیارد از مردم میگیری بازم هست بگم قطعات بنجل در بازار چند ده جواب بده
والله این ما نیستیم که تحریمیم و با همه مشکل داریم، این صحبتها رو بین خودتون مطرح کنید!
یا میتونید چهار تا آدمحسابی رو مسئول توسعه پالایشگاهها و خودروهای پرمصرفتون کنید!
بنزین ۳۸ هزار تومان نیست بلکه حدودا یک دلار میباشد ،اگر حقوق و درآمد را بر پایه و مبنای دلار محاسبه کنید نه تنها قاچاق بنزین بلکه قاچاق سایر کالاها هم به صفر میرسد.متاسفانه درآمدها را به ریال محاسبه میکنید هزینه ها را به دلار،اگر یک حساب سرانگشتی کنید قیمت خیلی ار کالاها نسبت به سال ۹۰ در کشورهای اطراف تغییر خاصی نکرده بلکه در ایران است که بواسطه آقایان کاسب تحریم و مخالف منافع ملی این مشکلات نمود یافته.
بله منظور اقای پزشکیان از اصلاحات دقیقا گرانی بنزین بود
قیمت خودرو ها چقدر از خودرو خارجی گران تر هست فقط قیمت بنزین را میدونید
حقوق و دستمزد ما هم ناترازه. چرا اون رو درست نمی کنید؟
تا وقتی مدیران نالایق و بی خرد در راس تصمیم گیری باشند، بنزین لیتری ۱۰۰هزار تومن هم بشه، بازم ناترازی وجود داره!!
با ایدئولوژی و آرمانهای غیر واقعی نمیشه جامعه رو اداره کرد.فقط بنزین نیست که، توی همه ی زمینه ها از گاز و برق گرفته تا فرهنگ و اشتغال و مسکن به بن بست رسیدیم فقط نمیخواییم باور کنیم که کل مسیر رو اشتباه اومدیم.