%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰

تغییر موضع‌های وارداتی وزیر صمت؛ مافیا یا خبردرمانی؟

منتشر شده در 01 اردیبهشت 1403 ساعت 12:00
نویسنده زهرا رسولی
موضع وزارت

تغییر موضع وزیر صمت : در مدت وزارت رضا فاطمی‌امین، گفته می‌شد قدرت مافیا در خودروسازی به قدری بالاست که حتی وزیر هم نمی‌تواند مقابله و واردات را آزاد کند و در واقع فاطمی‌امین وزارت خود را به مافیا باخت.

به گزارش آخرین خودرو، وزارت صمت طی سال‌های گذشته تبدیل شد به یکی از مراکز وعده وعید و خبردرمانی. مسئولان صمت در ابتدا واردات را با هدف جبران کمبود عرضه خودرو به بازار آغاز کردند؛ اما این وزارتخانه تجربه ناموفقی را در رابطه با طرح واردات خودرو به کشور پشت سر گذاشت؛ به طوری که یک وزیر را به استیضاح کشاند و وزیر فعلی را نیز درگیر همان خلف وعده‌های پیشین کرده است.

در مدت وزارت رضا فاطمی‌امین، گفته می‌شد قدرت مافیای خودروسازی به قدری بالاست که حتی وزیر هم نمی‌تواند مقابله و واردات را آزاد کند و در واقع فاطمی‌امین وزارت خود را به مافیا باخت. عباس علی‌آبادی هم در زمانی که سکان‌دار وزارت صمت شد، مانند وزیر پیشین وعده‌های متفاوتی در رابطه با تعداد خودروهای وارداتی به کشور داد.

همچنین طی مدت وزارت او تغییر موضع‌های فراوانی دیده شد. برای مثال، علی‌آبادی در سال گذشته اعلام کرد که از شنیدن واردات خودروهای دست دوم «کهیر» می‌زند. اظهارنظر علی‌آبادی این تصویر را برای مردم و رسانه‌ها کشید که واردات دست دوم‌ها به نوعی منتفی شده است. اما با گذشت کمتر از یک ماه دیگر خبری از کهیر وزیر نیست و اظهارنظر جدیدی در رسانه‌ها به چشم می‌خورد. چندی پیش، وزیر صمت در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری اعلام کرد که برنامه واردات خودروهای دست دوم در قانون بودجه ۱۴۰۳ تعریف شده و کار از طریق مسیر مناطق ویژه درحال انجام است.

مصاحبه وزیر صمت

جای خودروهای وارداتی در بنادر است؟

داستان به اینجا ختم نمی‌شود؛ چراکه یک تغییر آشکار دیگری نیز در صحبت‌های علی‌آبادی دیده می‌شود. وزیر در حاشیه جلسه پاسخگویی به نظرات و مشکلات شهروندان در مرکز ارتباط مردمی ریاست‌جمهوری ‌اظهار کرد:« روند واردات خودرو کند است و تاکنون ۸۰۰۰ خودرو تحویل مردم داده شده است.» اما حال وزیر چه می‌گوید؟ علی‌آبادی در آخرین اظهارنظر خود اعلام کرده است:«به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم.» او همچنین تاکید می‌کند که روند ثبت سفارش ادامه دارد و مردم نباید برای خرید خودروی خارجی عجله کنند.

مافیا یا بی‌برنامگی؟

تغییر موضع‌های آنی مسئولان وزارت صمت، به خصوص وزیر، این پیام را می‌رساند که سکان‌دار فعلی همچنان برنامه واحد و مشخصی برای اجرای آیین‌نامه واردات خودرو به کشور، چه خودروهای نو و چه خودروهای دست دوم، ندارد. البته برخی نیز معتقدند علی‌آبادی نیز مانند فاطمی‌امین توان اداره امور را ندارد و در مراحلی تسلیم مافیای خودرو در کشور می‌شود.

در ادامه نیز این شائبه برای مردم به وجود می‌آید که چرا آماری که وزارت صمت منتشر می‌کند با مشاهدات تفاوت بسیاری دارد؟ چرا خودروهای وارداتی در سطح شهر دیده نمی‌شود؟ و از همه مهمتر چرا با آنکه خودرو به حدی وارد شده که در بنادر جا برای خودروهای جدید نیست، خودرویی تحویل سایر ثبت‌نامی‌ها نمی‌شود؟

در آخر باید این نکته را یادآور شد که تاخیر وزارت صمت در اجرای طرح واردات خودرو و همچنین، اجرای قطره‌چکانی آن باعث شد بازار خودرو نه تنها به سمت بهبود حرکت کند، بلکه در مقاطعی خبردرمانی‌ها نتیجه عکس داشتند و بازار را به شدت ملتهب کرد. با این عملکرد پیش‌بینی می‌شود ورود خودروهای خارجی به بازار تاثیر چندانی در وضعیت کنونی بازار نداشته باشد. حال باید منتظر ماند و مشاهده کرد که برنامه‌های آتی وزارت صمت در رابطه با این طرح پرفرازونشیب چیست؟

ویدیو های پیشنهادی
  1. امید گفت:

    آنقدر نگید واردات،ایشون کهیر میزنه…

    ۷
    ۰
  2. مصطفی گفت:

    خبر درمانی…
    یک بار کسی‌پرسید پارسال ۳۰ تا نمایشگاه خودرو بر گزار شد برای وارداد سه هزار تا خودرو؟
    چرا؟
    دنا و پنا و شاهبن و پاهین که قبلا داشتیم،‌برا چی تا دری به تخته میخورد یا یه گاف‌خبری ول میشد بدو بدو میرفتن مثلا-وارد کننده ها و خودروسازها رو به خط میکردند که نمایشگاه بزارند؟

    ۲
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X