کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰

توقف فروش خودروهای کار و تجاری ؛ پسا ماشه و ماجراهایش

منتشر شده در 10 مهر 1404 ساعت 11:11
نویسنده آخرین خودرو
توقف فروش خودروهای کار و تجاری ؛ پسا ماشه و ماجراهایش

شنیده ها حاکی از آن است که فروش خودروهای کار و تجاری در بسیاری از شرکت ها متوقف شده تا شرایط جدید پیش از عرضه شفاف تر شود.

با فعالسازی مکانیزم ماشه حالا باید منتظر پیامدهای اقتصادی و صنعتی آن باشید. شنیده ها از فعالین صنعت خودرو حاکی از آن است که برنامه های فروش در رده های سواری مونتاژی، سواری وارداتی و کار و تجاری فعلا متوقف شده است. این یعنی شرکت های تولید کننده و واردکننده فعلا منتظر هستند تا ببینند در عمل باید چه برنامه ای برای عرضه محصولات خود داشته باشند. این موضوع به خصوص در مورد خودروهای کار و تجاری بسیار جدی تر است و با توجه به افزایش قال توجه نرخ ارز، باید شاهد عرضه محدود تر و با قیمت بالاتر محصولات این رده باشیم. البته دقت داشته باشید آنچه امروز به عنوان افزایش قیمت در بازار شاهد هستیم در واقع نتیجه اعمال نرخ های ماه های قبل است و افزایش نرخ ارز روزهای جاری هم طبیعتا در ماه ها آینده به صورت ملموس تر حس می شود.

باید منتظر چه عواقبی باشیم؟

اگرچه در فضای سیاسی شاهد آن هستیم که مسئولین دولت و نمایندگان مجلس سعی دارند تا فعال شدن مکانیزم ماشه را بی اثر جلوه دهند اما همین روزها شاهد افزایش بی سابقه نرخ ارز در بازار هستیم و این نشان می دهد بازار ارز کاملا متوجه محدودیت های مالی و تجاری پیش رو شده است. پس در فضای صنعت هم باید منتظر عواقب زیادی باشیم و قطعا پیامدهای فعال شدن مکانیزم ماشه در ماه های آینده خودش را نشان می دهد. همین که امروز شرکت های مختلف فعلا فعالیت های فروش خود را محدود تر کرده اند نشان می دهد که آن ها می خواهند تا مدتی را دست به عصا پیش بروند تا چگونگی فعالیت های مالی و صنعتی در این شرایط شفاف تر شود. پس پیش بینی می شود در ماه های آینده هم در تولید و هم در واردات چالش های جدی تامین خودرو قطعه را داشته باشیم. این چالش ها به خصوص در مورد خودروهای کار و تجاری می تواند جدی تر باشد و احتمالا افزایش قیمت شدید این خودروها را در کارخانه شاهد خواهیم بود. البته داستان تنها به افزایش قیمت محدود نمی شود و قطعا تیراژ هم روندی نزولی به خود خواهد گرفت.

روند خودروسازی در مجموع حتی پیش از فعال شدن مکانیزم ماشه نزولی بود و بسیاری از شرکت ها نتوانسته بودند که برنامه های تولیدی خود را محقق کنند. حتی در مورد واردات هم برنامه های در نظر گرفته شده محقق نشد. با فعال شدن مکانیزم ماشه عقب ماندگی از سیاست ها و برنامه های تولید جدی تر می شود و باید دید صنعت نیمه جان و بازار آشفته خودرو در ماه های آینده به چه وضعی گرفتار خواهد شد.

البته از دید نمایندگان مجلس و بسیاری از مسئولین، فعال شدن مکانیزم ماشه بیشتر بار منفی روانی دارد اما آنچه ما در فضای صنعت و بازار خودرو می بینیم، چیزی بیشتر از بار روانی است و در عمل همه منتظر عواقب منفی آن هستند.

ایرانیان مقیم خارج سالانه چند خودرو می‌توانند وارد کنند؟

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X