%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰

جزئیات جدید از سایپا آریا

منتشر شده در 06 اردیبهشت 1404 ساعت 15:53
نویسنده نیما ارفعی
جزئیات جدید از سایپا آریا

سایپا آریا یک کراس اوور ملی است که گفته می شود در سال ۱۴۰۴ به بازار می آید. در حال حاضر این خودرو تست های تطبیق و مونتاژ را پشت سر می گذارد. با توجه به تصاویر جدید از سایپا آریا ، جزئیات جدید این کراس اوور ملی منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری آخرین خودرو، چند سالی است که سایپا درگیر عرضه اولین کراس اوور ملی خود است. این محصول قرار بود چند سال قبل با ویژگی های متفاوتی به بازار بیاید. اما پیش از عرضه تصمیم بر آن شد تا آریا فیس لیفتی را در کابین تجربه کند و ویژگی های جدیدی به آن اضافه شود. همچنین قوای محرکه آریا تغییر کرد و ویژگی های بهتری را نسبت به محصول دیگر پلتفرم SP100 سایپا، یعنی شاهین، برای خود فراهم کرد.

آریا قرار است تا با پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی DAE به بازار ایران بیاید. این پیشرانه می تواند حدود ۱۵۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور حدود ۱۹۵ نیوتن متر تولید کند. جعبه دنده آریا از نوع ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت DAE است که توان را به چرخ های جلو می رساند. در بخش جلوی این کراس اوور ملی از تعلیق مک فرسون و در بخش عقب از تعلیق نیمه مستقل استفاده شده است.

جزئیات جدید از سایپا آریا

سایپا در کابین این خودرو از قالب های جدید استفاده کرده و خطوط تولید قطعات کابین سافت تاچ را به ایران آورده است. با توجه به تصاویری که به دست خبرنگار آخرین خودرو رسیده است، آریا با تریم داخلی دو رنگ به بازار می آید. همچنین این خودرو کلاستر یکپارچه با مالتی مدیا دارد. با توجه به این تصاویر آریا به ویژگی هایی مانند رادار نقطه کور، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، استارت دکمه ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی، دسته دنده الکتریکی، اتصال مستقیم تلفن همراه به خودرو، سانروف برقی، پنل تهویه اتوماتیک، نور پردازی کابین و… مجهز است.

همچنین احتمال دارد که آریا امکانات دیگری مانند شارژر بیسیم تلفن همراه، گرمکن صندلی های جلو، صندلی های برقی جلو، کیسه هوای جانبی، درِ صندوق عقب برقی و… را داشته باشد. از سویی طراحی ریموت این خودرو شبیه محصولات چینی مانند اکستریم است.

سایپا آریا رقیب جدی ری را ایران خودرو است. ری را هم اولین کراس اوور ملی ایران خودرو به حساب می آید که از سال گذشته به دست مشتریان رسیده است. در بخش زیر ویدیوی تست و بررسی ریرا را در آخرین خودرو شاهد خواهید بود.

ویدیو های پیشنهادی
  1. هادی گفت:

    ۵ ساله می هوان یه هاچ بک کراس به بازار بیارن.
    یعنی بوئینگ می خواست هواپیما تولید کنه تا الان تمام تست هاشو پشت سر گذاشته بود.
    این ماشین چند تا مدیرعامل به روی خودش دیده.
    سایپا هم که اگه قبل از ورود آریا به بازار خصوصی بشه که دیگه بدتر. یه سال دیرتر میاد.
    بعدش هم مگه تغییر لوگو سایپا تکذیب نشد ؟
    پس چرا دوباره اون لوگو جدیده رو گذاشتن ؟
    حتی اگه نمونه آزمایشی و تست هم باشه قاعدتا باید همین لوگو رو بذارن.

    ۲۰
    ۱
    • حامد موسوی گفت:

      من یه فیلم دیدم توی جاده داشتن تست میکردن، حیرت کردم، نمی‌دونستم واقعاً در جاده و خیابان تست میکنن ببینن دنده‌هاش بویژه دنده عقب اصلأ جا می‌ره! موتور درست کار میکنه! هنگام تعویض دنده کپ میکنه و … خلاصه خیلی خوشحال شدم دیدم دارن تست میکنن قبل از فروش به مردم، باورم نمی‌شد، باور کنین این نشون دهنده رشد قابل توجهی در کیفیت محصولات هست چون با سوابق گذشته ظاهراً تست در حد همون کارخونه بوده که خروجی اونجوری بوده

      ۲
      ۱
  2. aalirad گفت:

    این موتور ۲ لیتریو باید از اول رو شاهین میذاشتنش تا شاید بتونه با دنا توربو رقابت کنه موتور ۸ سوپاپ توربو یا موتور لاجون ۱۱۱ اسبی me16 واسه این ماشین۱۳۵۰ کیلویی یه شوخیه

    ۱۰
    ۱
  3. alirad گفت:

    طراحی داخلی که خوبه فنیشم خوبه ولی طراحی بیرونش افتضاحه

    ۵
    ۸
  4. محمد گفت:

    هنوزم از قطعات کوییک توش استفاده کرده
    کوییک با دسته دنده برقی😂

    ۳
    ۱۵
  5. ایرانی گفت:

    فرمونش خیلی زشته

    ۸
    ۵
  6. Sah گفت:

    چرا حاشیه مالتی مدیا و کلاستر اینقدر وحشتناک زیاده؟!
    هیچ کلاستر دیجیتالی ندیدم اینجوری باشه
    بیشتر سیاهیه تا صفحه نمایش
    انگار s23fe نسخه سایپا😂

    ۱۰
    ۳
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X