خط تولید سایپا ۱۵۱ متوقف شد ؛ نسخه جدید پراید وانت در راه است


به گزارش پایگاه خبری آخرین خودرو پراید وانت(پراید ۱۵۱) تنها وانت سبک شهری شرکت سایپا توقف تولید شده است.
به گزارش پایگاه خبری آخرین خودرو پراید وانت تنها وانت سبک شهری شرکت سایپا توقف تولید شده است. پراید ۱۵۱ به دلیل پاس نکردن استاندارد های ۸۵ گانه، که استانداردهایی اجباری به حساب می آید، توقف تولید شده است. در همین راستا مهندسان سایپا نسخه ای جدید از پراید وانت را بر اساس همان نسخه قبلی این وانت توسعه داده اند. در نسخه جدید پراید وانت کاپوت و سپر باز طراحی شده و برف پاکن های این خودرو به زیر کاپوت منتقل شده است. چنین تغییراتی را قبلا در خودرو های دیگری که توانایی پاس کردن استاندارد عابر پیاده را نداشتند دیده بودیم.

تغییر دیگری که بر روی پراید وانت صورت گرفته، تبدیل دریچه گاز این خودرو از حالت سیمی به برقی است. تغییر دریچه گاز می تواند به دلیل پاس کردن استاندارد های آلایندگی باشد که موتور قدیمی این خودرو به سختی می تواند آن ها را با موفقیت پشت سر بگذراند. ECU پراید وانت نیز به دلیل کالیبره و برنامه ریزی مجدد آن، به نمونه ای دیگر ارتقاء یافته است.
درباره پراید وانت

سایپا ۱۵۱ مدل وانت، پراید است که ۹۰۰ کیلوگرم وزن و توانایی حمل ۵۰۰ کیلوگرم بار دارد. سایپا در ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ از این خودرو رونمایی کرد. و در سال ۹۳ اولین نمونه های آن به بازار راه یافت. این خودرو از یک موتور ۸ سوپاپ ۱۳۰۰ سی سی بهره می برد که می تواند ۷۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۸ نیوتن گشتاور تولید کند. توان این موتور از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. یکی از ویژگی های برتر این پیشرانه مصرف سوخت ۶.۶ لیتری آن است که برای کسب و کار های کوچک اهمیت بالایی دارد. کابین و متعلقات این خودرو بر گرفته شده از پلتفرم X100 سایپا پراید می باشد. پراید وانت در طول سالهای تولید در نسخه های فول آپشن نیز معرفی شد اما سایپا مدل های آپشن دارد پراید را هیچگاه به صورت انبوه وارد بازار نکرد. در سال ۱۴۰۲ سایپا به دلیل استاندارد های ۸۵ گانه مجبور به اضافه کردن دی لایت به پراید ۱۵۱ شد و اسم آنرا به پراید 151DA تغییر داد و حالا هم سایپا در حال تغییراتی در این خودرو است که دوباره بتواند استاندارد های اجباری را رعایت کند.
خواندنی: خودرو های داخلی که معرفی شدند اما هیچ گاه تولید نشدند
موتور m13 هم باید ول کنه دیگه. همون m15 رو بذاره روش. مثلا قراره بار ببره ها. هر چی موتور قوی تر،بهتر.
خر بخر پراید وانت نخر
هرچی موتورقویتر
رانندش به خدا نزدیکتر
چقدرعالی میشدکه برای این وانت جمع وجور، یه پیشران کم آلاینده «تمام دیزل»جدیدبازنجیر تایم به جای تسمه تایم استفاده میشد برای بار بری مخصوص ترافیک شهروبسیارمقاوم بادوام
مهم ترین تغییربرای طراحان ومهندسان شرکت سایپادررابطه باوانت۱۵۱،می دونیدچی هست؟
اینکه یک شاسی نرده بانی مستحکم اماظریف و مستقل ازبدنه درزیرخودروی وانت پرایدنصبش کنند!دوم اینکه لاستیک زاپاس ازپشت صندلی سرنشین بیادبسته بشه زیرشاسی ماشین!!!مثل مثلاوانت های تویوتا هایلوکس مدل۱۹۹۸وچه خوب بود که نیوفس وچهره وانت پرایدجدیدبه شکل وقیافه تویوتاهایلوکس۱۹۹۵تا۱۹۹۸دربیاد باآن پنجره جلورادیاتورتماماکرومی براق وزیباو البته باهمین ابعادجمع وجود،برای ترددترافیک شهر،بلاخره دوست داریم شرکتهای خودروسازی کشورمون بعدازنیم قرن تنبلی و ازخودشون یه حرکتی بزنند،غیرت داشته باشند
مشکل اینه که اگه بخواد موتور رو عوض کنه باید هرچی دم ودستگاه داره عوض کنه از شاسی گرفته تا لوازم برقی و مصرفیش که دیگه نمیشه گفت پراید!
فقط موندم این استاندارد ۸۵گانه در خصوص ایمنی هم چیزی توی خودش داره؟
برخلاف دیدگاه قبلیم که۱۸۰درجه باالان درباره خودروسازی انحصاری دوشرکت ایران خودروویا سایپاکاملامتفاوت بودبه این نتیجه رسیدم که مامردم ایران راهی نداریم جزاین که حمایتشون کنیم ومهندسان وطراحان وگردانندگان این۲دو شرکت هم دربرابراین حمایت ما«غیرت»،«تعهد» داشته باشندبعدازگذرپنجاه سال نیم قرن تنبلی کردن ودست کجی و درجازدن وتقلب کردن!
بیشترین علت مؤفقیت درتیراژفروش بالای این وانت پراید۱۵۱میدونیدچی هست؟جمع وجوره برای ترافیک داخل شهرجای پارک بزرگ نمیخواد وعلت دوم هم موتورش کم استهلاک وسگجونه برای همینه که پرفروش ترین وانت ایران هست
سلام من وانت پراید نو از سایپا ثبت نامی خریدم یک ماه پیش رادیو ضبط روش نزاشتن همه دعا کنیم سایپا چیز دیگه از نزنه واقعا خجالت داره
به کیفیت ، ایمنی و طراحی جدید فکر و عمل کنید.
موتور ام۱۵ کوئیک وسایناروی شاسی وانت پیکان با قدرت وامنیت وبا کاربری بهتر وساخت جیپ وانتی ویا پیکاپ وانتی دوکابین در شرایط دشوار وبا کاربرد پیشگیرانه در شرایط دشوار ومورد نیاز بسیج عمومی
من موندم که شرکت سایپا به دستور سازمان استاندارد تولید پرایدهای سواری رو به دلیل اینکه نمیتونستن استانداردهای ۸۵گانه رو پاس کنن متوقف کرد، حالا وانت پراید چطور تونسته این استانداردها رو پاس کنه ولی پرایدهای سواری نتونستن
به پای وانت پیکان ۵۰ سال پیش اون خدا بیامرز نمیرسه
شاسی پراید رو تقویت کنید ماشین باری باید شاسی قوی داشته باشه چکار با برف پاکن دارید معلوم نیست چکار میکنید
آخه چیزی نداره این فرغون مردم رو به کشتن ندید خدا کنه هیچکس این ماشین مشکل گشای کارش نباشه
ماشینی که هر ۱۰۰۰کیلومتر یک لیتر روغن کم میکنه چرا باید تولید بشه؟؟؟
با سلام علی هستم خیلی سال هست پراید سواری و وانت داشتم دوستان در مورد استاندارد۸۵گانه صحبت کردن به نظرتون کلیشه استاندارد خودرو سازی ما ایراد نداره؟ایا نباید زمانی که به یک شرکت خودروسازی استاندارد اهدا میشه اون خودرو را تست کرده و از مردمی که داشتن نظر سنجی بشه یا به عملکرد آن خودرو نگاهی بندازن یا از نمایندگیهای مجاز در مورد آن خودرو نظر سنجی کرد؟چرا شرکتهای استاندارد پرونده های قطع عضو و مرگ و میر با آن خودرو را سرشماری نمیکنند از شرکتهای بیمه ای؟این که کاری ندارد پس کلیشه شرکتهای استاندارد ما ایراد داره وبا یه مقداری هزینه چشمشون رو بر مرگ میر و خانواده هایی که بچهها شون در سانحه تصادف مردن و قطع عضو شدن میبندن آیا این دوراز انسانیت نیست ؟بنز استاندارد داره جنرال موتورز استاندارد داره و پرایدم داره این کجا و آن کجا باتشکر فراوان
چند ماه وانت پراید دارم ماشین خاموش داشبورد آتش گرفت نمایندگی هم با بهانه واهی گارانتی رو نپذیرفت هفته ای یک لیتر روغن کم میکنه …. حوالتون به خدا
باتوقف تولیدافزایش قیمت همراه است.افرین به این هوش وزکاوت سایپا
این توقف باعث افزایش قیمت میشه
والا من دو ساله پراید وانت مدل ۹۳ دارم شاسیشو من در اوردی تقویت کردم اما بزرگترین ضعف این ماشین ضعیف بودن موتورشه که اگر با موتور تیبا جایگزین بشه عالیه و اینکه شاسی عقب رو مستقل کنن تا ب زاحتی از کمر ترک نخوره مخصوصا اگر اتاق مبلی بندازی ک دو ماهه از کمر میشکنه ولی من خدایش تا یه تن و سیصد بهش بار زدم و از تهران بردم لاهیجان برای ساختمان خودم ولی ولی ولی دیگه تعادل نداشتم و اینکه واقعا ب شاسی فشار اومد ولی در کل خودرو باری سبک و شهری خوبیه اون دوستمونم ک گف روغن کم میکنه ضعفش از گیت سوپاپ یا پیستونه که گیت ها از کیفیت کمی برخوردارن و باس همون صفری عوض کنی و بنده پیستونهای یورو دویی انداختم و واقعا دیگه کم کردن روغن و ندیدم با اینکه ماشینم توی یک سال ۲۰۰ هزار کیلومتر راه رفت
چقدرم شرکت سایپا ابتکار به خرج داده !!!!
میشه بگن این استاندارد های ۸۵ گانه چی هست بدونیم فکر کنم اولیش باید سیفتی بودن باشه که ماشین ایرانی اونم پراید یوخدور
چراغاشو میخوان عوض کنن و مال ۱۳۲ رو بذارن همین ،یجوری میگی توقف تولید ،بگو توقف تولید چراغ ۱۵۱
علاوه بر ضبط که ندارن فن کولر هم ندارن
امروز ۲۶ فروردین ۴۰۴ روی پل چوبی تهران با پراید وانت مدل ۹۷ که دو ماه پیش سیم کلاج نو کرده بودم یهویی سیم کلاج بربد .. ۶ ساعت علاف شدم و اگر یک راننده تازه کار بود ممکن بود تصادف بکنه
خدائیش ماشین خوبی هست البته ۹۸ به بالا اشغاله.من یه ۹۶ دارم بار ۱۲۰۰ میزنم قدرتشم عالیه با پانصد کیلو بار دنده دو براحتی حرکت میکنه.تنها ضعفش پائین بودن شاسی و اتصال به کابین جلو هست و نکته مهمتر کابین راننده هست که یکمقدار کوچیکه
تولید سری جدید که به بازار عرضه میشه
لطفاً جواب دهید تشکر