%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰

راهکار وزارت صنعت برای کنترل قیمت خودروهای وارداتی

منتشر شده در 21 مرداد 1404 ساعت 13:42
نویسنده آخرین خودرو
راهکار وزارت صنعت برای کنترل قیمت خودروهای وارداتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به معاون حقوقی رئیس‌جمهور خواستار ترخیص خودروهای وارداتی با تعرفه سال ۱۴۰۴ شد.

، سید محمد اتابک، وزیر صنعت، معدن و تجارت، در نامه‌ای به مجید انصاری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور، درخواست کرد خودروهایی که با استفاده از سپرده‌های ارزی خارجی یا ارز سال ۱۴۰۳ وارد شده‌اند، مطابق تعرفه مصوب سال ۱۴۰۴ ترخیص شوند.

در این نامه آمده است که قیمت خودرو یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در تنظیم بازار کالاهای مصرفی و کاهش فشار معیشتی بر اقشار متوسط و ضعیف جامعه است. با این هدف و بر اساس دستور صریح ریاست جمهوری، وزارت صنعت پس از انجام بررسی‌های کارشناسی، جدول تعرفه‌ای جدیدی را جهت جلوگیری از افزایش چند برابری قیمت خودروهای وارداتی اعلام کرده است.

با این حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد که رویه فعلی گمرک جمهوری اسلامی ایران در اخذ عوارض، بر اساس مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۳ انجام می‌شود که مغایر با مصوبه جدید بوده و باعث افزایش قیمت خودروهای وارداتی می‌شود.

وزیر صنعت در ادامه تأکید کرده است که بخش قابل توجهی از خودروهای وارداتی در نیمه اول سال جاری با استفاده از سپرده‌های ارزی خارجی ثبت سفارش و وارد شده‌اند.

بر اساس تبصره (۶) ماده (۵) اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و ابلاغیه بانک مرکزی، این گونه ارزها خارج از سهمیه‌بندی وزارت صمت محسوب شده و مشمول تعرفه‌های سال ۱۴۰۳ نیستند.

بنابراین، درخواست شده است که خودروهایی که در سال ۱۴۰۳ با استفاده از سپرده ارزی دیگران وارد شده‌اند و همچنین شرکت‌هایی که ارز خود را در سال ۱۴۰۳ دریافت کرده اما اظهارنامه گمرکی آن‌ها در سال ۱۴۰۴ ثبت شده است، مطابق کتاب مقررات صادرات و واردات و تعرفه‌های سال ۱۴۰۴ ترخیص شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن قدردانی از همکاری مسئولان، تأکید کرده است که اجرای دقیق این دستورالعمل در راستای سیاست‌های تنظیم بازار و کاهش فشار اقتصادی بر مردم اهمیت فراوانی دارد.

راهکار وزارت صنعت برای کنترل قیمت خودروهای وارداتی
ویدیو های پیشنهادی
  1. امیر گفت:

    با سلام
    مصوبه وزیران دولت محترم لازم الاجراست. هیچ کس حق نداردهیچ مصوبه ای را که به نفع مردم باشد متوقف کند.

    پیرو اهمیت و خصوصیات های بیشمار این مصوبه از جمله جلوگیری از تورم و افسار گسیختگی بازار خودرو ، ورود ماشین های برقی و هیبریدی با مصرف سوخت کمتر و توجه به قانون هوای پاک و ایجاد فضای رقابت و بهبود کیفیت خودرو های داخلی و…. تعرفه جاری باید طبق مصوبه وزیران محترم در سال ۱۴۰۴ باشد و لاغیر.

    از وزیر محترم صمت و دولت محترم کمال تشکر را در صراحت و قاطعیت خود دارا می باشیم و همواره در حمایت از شما که مردم را در نظر میگیرید کوشا هستیم.

    ۲
    ۰
    • ناشناس گفت:

      مصوبه هیئت وزیران لازم الاجراست به شرط آنکه قانون بودجه کشور را نقض نکند. در موضوع ورود دیوان عدالت، ایراد به دولت برمی‌گردد چون از مسیر صحیح قانونی (مثلاً اصلاح قانون بودجه) کاهش تعرفه واردات را دنبال نکرده

      ۳
      ۰
  2. احمد گفت:

    مراقب ترفندهای سایپا باشید که مثل من در دام این شرکت گرفتار نشوید. مدل تویوتا را ۲۰۲۳ اعلام کردن و تیپ خودرو ، الیت نیست و پایونیر است که آپشنهای کمتری دارد. یکسال پیش ،پول تویوتا کرولا الیت ۲۰۲۳ را به اسم مبلغ قطعی و بطور کامل از من گرفتند و قرار بود حداکثر سه ماهه تحویل بدهند ولی هنوز فاکتور هم نشده و با وجودی که مبلغ قرارداد رو قطعی بسته بودند ولی تا کنون به بهانه‌های مختلف چندین بار، اضافه‌تر پول گرفتن. اخیراً هم یک اقرارنامه زوری گرفتن که باید از سود تاخیرتون صرفنظر کنید و مدل ۲۰۲۴ تحویل بگیرید ، اون هم با هر رنگی که خودشون تعیین می‌کنند. تازه با همه این شرایط یک طرفه، هنوز خودرو فاکتور هم نشده و هر بار از مرحله تخصیص بر میگرده عقب، به مرحله دعوتنامه و مجدداً به بهانه‌های واهی، درخواست واریز وجه می‌کنند.

    ۱
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X