فعالیت خودروهای پلاک شهرستان در تهران ممنوع است

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران تاکید کرد: بر اساس دستورالعملهای شرکتهای مسافربری اینترنتی آنها موظف هستند که نسبت به تجهیز خودرو به آرم و علائم ممیزه اقدام کنند؛ اما میبینید که همه خودروهای فعال به آرم و علایم ممیزه مجهز نیستند و همچنین فعالیت خودروهای پلاک شهرستان در تهران ممنوع است؛ اما می بینید که این نوع خودروها در ناوگان تاکسیهای اینترنتی فعالیت میکنند و اگر این دو مورد از سوی مسافربرهای اینترنتی رعایت شود بخش زیادی از مشکلات حل می شود.
شادی مالکی با اشاره به دستور وزیر کشور در مورد بررسی وضعیت حمل و نقل عمومی غیررسمی و اینترنتی و زیرساختهای فنی و نظارتی حملونقل عمومی با بیان اینکه در ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی رانندگی، وظیفه ساماندهی شرکتهای حمل و نقلی با شهرداری ها است، گفت: همچنین در ماده ۲۰۳ آیین نامه راهنمایی و رانندگی نیز صراحتاً اشاره میشود که حمل مسافر با وسیله نقلیه شخصی فاقد مجوز قانونی ممنوع است.
وی با بیان اینکه در آیین نامه های اجرایی تاکسیرانی نیز که مصوب ۱۳۷۴ هیئت وزیران است، نظارت بر عملکرد تاکسی و تاکسیرانان برعهده شهرداریهاست، افزود: وقتی به همه این قوانین نگاه میکنید، میبینید که متولی حمل و نقل عمومی در شهر، شهرداری است؛ اما بنا به مصوبه دیگر هیئت وزیران در سنوات گذشته، شرکتهای هوشمند حمل و نقل مسافر از این قانون منفک میشوند و این شرکتها زیر نظر قانون نظام صنفی میروند؛ فلذا اگر تخلفی هم در خصوص رانندهها یا خودروهای زیرنظر این شرکتها مشاهده شود؛ شهرداری صرفا به عنوان رابط میتواند به اتحادیه کسب و کارها گزارش دهد و رسیدگی به تخلفات این خودروها نیز ذیل قوانین شهرداری تهران نیست، یعنی در یک نگاه دیگر شهرداری امکان یا ابزار قانونی برای برخورد با تخلفات رانندگان که در شرکتهای حمل و نقل مسافر هوشمند و فعالیت میکنند، را ندارد.
مالکی با تأکید بر اینکه اگر قرار باشد که ساماندهی در مورد مسافربرهای اینترنتی صورت گیرد؛ حتماً باید فعالیت و صلاحیت رانندگان خودروهایی که در این شرکت ها خدمات ارائه میدهند توسط سازمانهای تاکسیرانی در کشور صورت بگیرد، افزود: دقت داشته باشید برای اینکه پروانه تاکسیرانی برای یک متقاضی صادر شود ضوابط بسیار سختگیرانهای وجود دارد و حتی مدت زمان صدور پروانه تاکسیرانی دارای یک اعتبار محدودی است یعنی بعد از مدت زمانی باید این فرآیندها دوباره طی شود و همه این فرآیندها به جهت این است که قانونگذار برای حفظ امنیت مسافران در زمان استفاده از زادگاه حمل و نقل عمومی دارد، حساسیت ویژهای دارد.
خدا خیرتون بده اگه واقعا این کارو برای تهران و کرج بکنید هم بحث آلودگی هوا تا حدودی کمک بهش میشه هم بحث مهاجرت هم بحث امنیت آخه معنی ندارد این همه خودرو داغون پلاک شهرستان بریزم داخل تهران و ۹۹٪ هم اسنپ تپسی کار کنن بریزیدشون بیرون بنظرم اصلا هر کسی که کارت ملیش صادره از این دو شهر نیستو فقط اگر رسمی یا پیمانی هست و یا اینکه از نظر بیمه کار داره میکنه نگه دارید بقیه رو مرخص کنید برن شهر خودشون والله که اگه این کارو کنید دیگه نیازی به کارگر افغانی نیست و دیگه کارگر ایرانی هم مثل بچه آدم میاد کارشو انجام میده
یادشون نره آقایون دو روز دیگه زودتر این کار باید انجام
تاکسیرانی قوانین متاهلی رو برداره همه تاکسی میگیرن شما زحمت بکش یه کیت از تاکسیرانی بگیر نصف بیشتر تریاک میکشن با شیشه دیگه کور نیستیم که این همه عملی تاکسی دارن نظارت کجا بود میدونی خمار بشه مغزش نکشه از صدتا تاکسی اینترنتی بدتره
همین حالا هم خودروهای پلاک شهرستان دراسنپ وتپسی وماکسیم فعالیت دارند چرا مراجع قضایی مدیرعامل این شرکت ها را برای جذب پلاک شهرستان مورد بازخواست قرار نمیدهد همیشه دست بی عدالتی فراتر از عدالت درکشورماست این پلتفرم ها به مدت ۱۰دقیقه میتواند تمام پلاک شهرستان راکه دراین ناوگان ها فعالیت دارند مسدودنمایند
سلام چرا دوربین پلاک شهرستان در زوج فرد طرح ترافیک فعال نیست به راحتی طردد میکنند آلودگی هوا وشلوغی ترافیک و……
پلاک شهرستانی ها …… تو تهران ، مقصر هم مدیران شهرستانی در راس کار های تهران هستند ،،، وای خسته شدیم از این هرج و مرج بابا برید شهرهای خوش آب و هوای خودتون خسته ندشدین از غربت در تهران … برید شهرهاتون