قیمت شش خودروی وارداتی جدید اعلام شد

بالاخره سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی قیمت شش خودروی وارداتی جدید را به صورت علی الحساب اعلام کرد.
به گزارش آخرین خودرو، در حال حاضر دارندگان اولویت خرید در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی می توانند نسبت به ثبت نام محصولاتی چون کیا سلتوس، کیا سونت، هیوندای النترا، هیوندای کرتا، جتا VS5، جتا VS7، چانگان CS35 پلاس، چانگان CS55 پلاس، دانگ فنگ شاین مکس، تویوتا کرولا ۱.۲ لیتری، تویوتا کرولا ۱.۵ لیتری، سوزوکی سیاز، گک GS3، بستیون T77 و زوتی DL5 اقدام کنند. همچنین قرار است تا در آینده نزدیک محصولات دیگری چون فیات ۵۰۰، کیا سراتو، کیا پگاس، هیوندای توسان، هیوندای کُنا، نیسان سانی، بایک X55، جیلی آزکارا و… به سامانه اضافه شوند.
حال این سامانه قیمت شش خودروی وارداتی جدید شامل کیا سلتوس، هیوندای النترا، هیوندای کرتا، جتا VS7، چانگان CS55 پلاس و زوتی DL5 را به صورت علی الحساب اعلام کرده است. بر اساس اطلاعیه سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی این سامانه از ۲۳ مهر ۱۴۰۲ باز خواهد شد و تا روز ۲۵ مهر ثبت نام ادامه خواهد داشت. همچنین در مورد قیمت ها گفته شده است که قیمت فروش محاسباتی علی الحساب اعلام شده، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده ،کرایه حمل و … و در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.
به عبارت ساده تر، به قیمت های زیر هزینه های جاری اضافه می شود و همچنین قیمت نهایی و پایه خودروها بزودی توسط سازمان حمایت تعیین می شود و قیمت های اعلام شده علی الحساب است. با توجه به سابقه عرضه چانگان CS35 پلاس، این احتمال وجود دارد تا حدود ۵۰ درصد هزینه های جانبی عوارض، بیمه، حمل و نقل، اسقاط خودروی فرسوده و… به قیمت های علی الحساب اضافه شود. قیمت های حدودی بر اساس سابقه اجرایی در واردات خودرو و گفته های مدیران شرکت های وارداتی توسط آخرین خودرو به شرح زیر محاسبه شده است.
| نام خودرو | قیمت علی الحساب (تومان) | قیمت نهایی احتمالی (تومان) |
| کیا سلتوس | ۱.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰ | ۲.۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰ |
| هیوندای النترا | ۱.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰ | ۲.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰ |
| هیوندای کرتا | ۱.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰ | ۱.۹۵۰.۰۰۰.۰۰۰ |
| جتا VS7 | ۱.۶۵۰.۰۰۰.۰۰۰ | ۲.۴۷۵.۰۰۰.۰۰۰ |
| چانگان CS55 پلاس | ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ | ۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ |
| زوتی DL5 | ۷۷۰.۰۰۰.۰۰۰ | ۱.۱۵۵.۰۰۰.۰۰۰ |
مشکلاتی که دوباره به سامانه وارداتی ها برگشت !
محموله مدرن ترین سدان مزدا به ایران رسید
سکوت نهادهای نظارتی در عرضه خودروهای وارداتی ادامه خواهد داشت؟
قیمت علی الحساب تویوتا کرولا کراس یاسین موتور مشخص شد





قیمت نهایی خیلی بالا زدید، بر اساس عرضه قبلی چانگان، ۳۰ درصد به قیمت علی الحساب اضافه میشه برای قیمت نهایی.
با سلام. قیمت اولیه محاسباتی چانگان رو درنظر بگیرید و به این نکته توجه داشته باشید که در خودروهای جدید به دلیل حجم موتور، فیش های واریزی و… نوسان ارزش گذاری بیشتر خواهد بود.
ممنون از پاسختون حسین جان.
قیمت علی الحساب خودرو چانگان بعد از افزایش تعرفه از ۵۵ به ۷۰ درصد، ۹۸۱ میلیون تومان توسط سایپا اعلام شد.
و قیمت دعوت نامه اولیه سایپا ۱۳۵۹ میلیون بود که شورای رقابت در نهایت عدد ۱۲۷۵ نهایی و قطعی اعلام کرد.
که دقیقا ۹۸۱ + ۳۰ ٪ = ۱۲۷۵
سلام و خدا قوت حضور جناب دلاور عزیز.
به نظر جنابعالی با اولویت ۵۰۰ و به قصد فروش الان ثبت نام کنم یا بعدا و کدوم خودروها را؟ اگر بخوام سوار بشم چی؟ ممنون از راهنماییتون.
سلام. من نوبتم شده ۲۵۰۰۰ به نظرتون به ما میرسه تو این دوره؟
و می خواستم نظر حسین آقا رو با توجه به اینکه این خودروها را از نزدیک دیده و دید کارشناسی ای که داره بگه کدوما رو بزنم. راستش من برای سرمایه گذاری ثبت نام کردم و نمیخوام سوار شم.ممنون
سلام. با توجه به اینکه ما مخالف سرمایه گذاری در بازار خودرو هستیم و نتیجه اش رو هم در چند وقت اخیر دیدیم، با عرض پوزش به این دسته پرسش ها پاسخ نمیدیم
سلام آقای دلاور قیمت سوزوکی سیاز چقدر هست
دقیقا ۵۰% به قیمت علی الحساب اضافه کردید. یکی از دوستان گفته ۳۰%. به نظر من ۴۰% منطقی خواهد بود. با این وجود هیچکدام ارزش خرید ندارند. چرا؟ چون ضعیفترین موتور برای تمام محصولات هیوندا و کیا انتخاب شده. از طرف دیگه همه این محصولات سیستم تعلیق مستقل ندارند.
برای اشغال ترین خودروهایی مانند کرتا ی هندی و کیا سونت اندونزی دو میلیارد مطالبه کردید ؟؟؟ قرار بود دل مردم رو شاد کنید یا سرکیسه شون کنید . طبقه متوسط جامعه هم توانایی خرید ندارند . با این کار خرید خودروهای داخلی رو هم از طبقه ضعیف دریغ میکنید . باعث افزایش تورم در سایر اقلام هم شده اید مانند قطعات و لاستیک و...
درود.
دقیقا صحیح می فرمایید.
شرم و حیا هم ندارد.
۳ برابر قیمت می خواهند از ملت بکیرند
قرار بود قیمت ها تعدیل بشه و بازار خودرو کنترل شود یا جیب دولت را پر کنند.
مفاهیم را به گند کشیدند؟ وزیر دروغگو قبلی گفته بود تعرفه واردات خودرو ۳۰ درصد می شود ولی الان ۹۵ درصد هست.
این الان خودرو اقتصادی هست اره الان اگه تا اخرهفته هم چند میلیون وارد ایران بشه هیچ فرقی در رود فروش و کیفیت داش سایپا وایران خودرو و عمو چینی نمی کنه بازم همون شد ک به نفع پولدار و دلال مردم عادی هم پشم حداقل همون اول خوب بود هفته به هفته ایران خودرو میفروخت الان چند ماهه هیچی نزاشته واسه فروش بازار رو قطره قطره چکان کردین بعد انظار دارین خوب پیش بره چرا عقل شما کار نمیکنه البته واسه خودتونو جیبتون کار میکنه ولی واسه خدمت به مردمتون نه فقط خودتوتو جیب مهمه همین تنها سوالی ک پیش میاد اینه چرا حیب شما و خساب بانکی تون پر نمیشه بخدا حساب فک فامیلا هم پره نیخواین چیکار
چقدر دروغ چقدر پستی؟! تعرفه ها رو که زیاد کردین قرار بود قیمت ماشینها زیر ۲۰۰۰۰دلار وارد کنید همه بالای ۲۰۰۰۰ دلاره!!! خدا لعنت تون کنه
سلام این سفره برای همه پهن شده ازجیب خریدار.این قیمت ها ازکجا اومده. دوتا ماشین هم قیمت دربازار جهانی یکی چینی یکی کره ای بااختلاف قیمت نهایی برای مصرف کننده ایرانی ۱ملیارد تمن.فرضا چانگان ۵۵پلاس با هیوندای الانترای با کمترین امکانات. دربازار جهانی احتمالا هم قیمت هستند.ولی داخل بازار ایران حدود یک ملیارد با هم تفاوت دارند.بنظرم این آقایان قیمت این وارداتی ها روبا قیمت بازاری این برندها نرخ گذاری کردند .وگرنه چانگان و الانترا باید هر دو هم قیمت باید بدست مصرف کننده برسد.
من یه پراید ۸۴ دارم از این بیشتر هم زورم نمیرسه چون کارگرم کیرم به شرف این مملکت
قیمت نهایی ارائه شده با توجه به مدل ماشینهای پیشنهادی بسیاررر بالاست، چیکار دارید میکنید، این بود تنظیم بازار؟ تنظیم قیمتهای نجومی ماشینهای وارداتی
این کجاش اقتصادی هست؟ تمامی ماشینهای شاسی، کیا سلتوس تک دیفرانسیل هست!!!اینها رو از کجا میارید؟
والا الان آدم بره سوناتای ۲۰۱۸ رو دومیلیارد بخره، خیلی کار عاقلانه ای میکنه تا اینکه به النترای ۲۰۲۳ وارداتی یک و شش لیتری بدون هیچ اپشنی ۲میلیارد و سیصد بده
در هیچ کجای دنیا و تو هیچ قبیله تکرار شدنی نیست . سازنده خودرو با همه گیر و بندهای خط تولید ،خودرو رو با دلار ۵۰ هزار تومن میفروشه ۷۰۰ الی۸۰۰ میلیون به پول ایران حالا اینها فقط با اسم واردات حداقل دوبرابر سازنده خودرو گیرشون میاد اگه سرگردنه بگیری باشه و زور گویی میگی پیش آمده و تو این مملکت مافیای خودرو که از چشم دولت و مسئولین که دور نیست . هیچ کار سختی نیست شما مشکل گمرک بی معنی رو حل و دیگر قیمتها رو اصولی حساب کن و جای حرف و حدیث نزارید . دیگه جای بحث نمونده
مگه به قدرت موتور بستگی داره همه چی علم روز به روز در حال پیشرفته گیربکس و توع سوخت رسانی به موتور های نسل جدید مقولهاش با سیستم خودرو های قدیمی که موتور پرمصرف و حجم بالاتری دارن تعقیر کرده😉
باتوجه به مافیای که خود مجلس و دولت ازخودرو داخلی دارند لذا میلی به واردات ندارند واین خودروهای وارداتی را آگاهانه به این قیمت زدند که
مردم رغبت برای خرید نداشته باشند خودروهای سایپا
و ایران خودرو را به هر قیمتی که دوست دارند به مردم بفروشند،وازطرفی هم بگویند قانون واردات را اجرا کردیم واین خود مردم است که استقبال نکردند.