اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰

مرحله سوم فروش یکپارچه فعلا انجام نمی شود

منتشر شده در 30 شهریور 1402 ساعت 13:00
نویسنده آخرین خودرو
مرحله سوم فروش یکپارچه

مدیر روابط عمومی شورای رقابت افزود: در حال نزدیک کردن هر چه بیشتر قیمت کارخانه و بازار خودرو هستیم چون مدت درازی قیمت کارخانه افزایش نداشت و با واقعیت‌های بازار منطبق نبود که با اصلاح قیمت در شورای رقابت، عرضه افزایش یافت و قیمت بازار هم کاهشی شد.

به گزارش آخرین خودرو، مدیر روابط عمومی شورای رقابت در پاسخ به اظهارات وزیر صمت مبنی بر اینکه «سامانه یکپارچه عرضه خودرو متعلق به شورای رقابت است و در مورد نام‌نویسی جدید در سامانه یکپارچه اطلاعی ندارم»، گفت: ایشان به‌تازگی سکاندار وزارت شده و شاید درخصوص اینکه سامانه یکپارچه با بودجه وزارت صمت از طرف معاونت حمل‌ونقل این وزارتخانه و با نظارت شورای رقابت مدیریت می‌شود و این مدیریت حاصل همکاری مشترک کارگروه خودرو، معاونت حمل‌ونقل و  سازمان حمایت است، اطلاعات دقیق ندارد.

سپهر دادجوی توکلی ادامه داد: نباید به مردم این حس را بدهیم که مسئولان و دستگاه‌ها در حال پاسکاری وظایف خود هستند. برای اطلاع مردم می‌گویم کل فرایند مدیریت بازار خودرو با شورای رقابت است و این شورا مسئولیتش را انجام می‌دهد، اما آنچه مهم است اینکه شورا در دور سوم فعالیت خود از خرد جمعی و تجربیات سیاست‌گذاری سابق برخی دستگاه‌های متخصص در این حوزه ازجمله سازمان حمایت که متخصص امر قیمت‌گذاری و تعیین قیمت تمام‌شده است و معاونت حمل‌ونقل وزارت صمت که میزان تولید و برنامه‌های خودروسازان را رصد می‌کند، بهره می‌گیرد تا اطلاعات جامع‌تر و دقیق‌تری در اختیار کارگروه خودرو قرار دهد و درنهایت تصمیمات درست اتخاذ شود.

مراحل بعدی عرضه منوط به وجود مشتری است
دادجوی توکلی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی نوبت سوم عرضه خودرو در سامانه یکپارچه آغاز می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر با مازاد عرضه مواجهیم و مراحل جدید عرضه زمانی بازگشایی می‌شود که متقاضی وجود داشته باشد و تاکنون در قالب مرحله اول و دوم توزیع نوبت برای محصولات خودروسازان تا ۱۴۰۳ انجام شده است.

او تأکید کرد: امروز بهتر است تمرکزمان را روی انجام به موقع تعهدات با توجه به سهمیه‌ها بگذاریم، اما در هر صورت محدودیت و معذوریتی برای دور سوم عرضه نداریم و اگر مشتری و متقاضی باشد دورهای چهارم، پنجم و بیشتر هم برگزار خواهد شد.

محصولات اقتصادی بعد از خروج دلالان می‌آیند
مدیر روابط عمومی شورای رقابت همچنین درخصوص علت عرضه نشدن خودروهای اقتصادی‌تر در فروش یکپارچه گفت: اساساً تنوع، موضوع رقابت است و رقابت زمانی معنا دارد که تنوع محصول و قدرت انتخاب داشته باشیم، بنابراین این خواسته کاملاً بجاست و حتماً روی عرضه خودروهای اقتصادی‌تر کار می‌کنیم، اما امروز اولویت این است که دلالان از بازار خارج شوند و خودرو به کالای مصرفی و نه سرمایه‌ای تبدیل شود. در وهله بعد بازار حتماً قوی‌تر و رقابتی‌تر می‌شود و محصولاتی که باب طبع همه اقشار جامعه است، عرضه می‌شود، اما این فرایند زمانبر است و بی‌تردید در برنامه گنجانده شده است. 

قیمت دلار ۳ درصد افت کرد و خودرو ۶۰ درصد 
دادجوی توکلی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درخصوص وضعیت عرضه و تقاضای خودرو و اینکه بازار به چه سمتی می‌رود هم اظهار کرد:  اگر نگویم عرضه بیش از تقاضا شده دست‌کم باید بگویم امروز بی‌شک در یک نقطه متعادل هستیم. وی تأکید کرد: امیدواریم تمام فاکتورها به تعادل بیشتر بازار خودرو کمک کنند، اما بی‌تردید نمی‌توان تعادل امروز بازار را به عوامل عجیب و غریب بیرونی نسبت داد و کاهشی شدن دلار را عامل اصلی آرامش بازار خودرو دانست. بی‌شک قیمت ارز روی بازار خودرو تأثیرگذار است اما در حالی که از ابتدای امسال نرخ ارز حداکثر ۳درصد کاهش یافته براساس گزارش معاونت حمل‌ونقل وزارت صمت قیمت برخی خودروها در بازار ۵۰ تا ۶۰درصد کاهش یافته و کاهش ۴۰ درصدی قیمت‌ها بدون شک اتفاق افتاده است. 

آرامش بازار، رکود نیست
مدیر روابط عمومی شورای رقابت افزود: در حال نزدیک کردن هر چه بیشتر قیمت کارخانه و بازار خودرو هستیم چون مدت درازی قیمت کارخانه افزایش نداشت و با واقعیت‌های بازار منطبق نبود که با اصلاح قیمت در شورای رقابت، عرضه افزایش یافت و قیمت بازار هم کاهشی شد.  

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X