اطلس G چه مشخصات و امکاناتی دارد؟ + ویدیو

گروه خودروسازی سایپا در دور دوم سامانه یکپارچه فروش خودروهای داخلی، اطلس را عرضه کرد. حال تیپ G این خودرو قیمت گذاری شده و بزودی به بازار می آید. در این محتوا به سراغ مشخصات و امکانات سایپا اطلس G رفته ایم.
به گزارش آخرین خودرو، اطلس یک هاچ بک کراس کلاس B است که بر اساس پلتفرم X200 سایپا توسعه پیدا کرده است. اطلس را می توان نسخه فیس لیفت کوییک دانست. در بحث فضای کابین و بسیاری از اجزای فنی، تفاوتی میان کوییک و اطلس وجود ندارد. اما باید گفت که اطلس نمونه ارتقا یافته از محصولات خانواده X200 سایپا است. اطلس در چهار تیپ به بازار عرضه می شود. تیپ G اطلس به نسخه فول آپشن دنده ای این خودرو اختصاص دارد. در حال حاضر قیمت اطلس G در کارخانه (بدون احتساب هزینه های الزامات قانونی) ۳۴۴ میلیون و ۱۸۷ هزار تومان اعلام شده است.
حتماً ببینید: ویدیوی معرفی سایپا اطلس در آخرین خودرو


مشخصات فنی اطلس جی
سایپا اطلس G در بحث مشخصات فنی با کوییک GX و سهند پارس خودرو برابر است. این خودرو پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ دارد. این پیشرانه M15-GSI نام دارد و فناوری زمان بندی متغییر سوپاپ های ورودی در آن دیده می شود. ۹۰ اسب بخار قدرت با گشتاور 137 نیوتن متر در فهرست مشخصات فنی اطلس به چشم می خورد. جعبه دنده اطلس G از نوع ۵ سرعته دستی است که توان را به چرخ های جلو می رساند. مصرف سوخت این پیشرانه از نمونه قبلی، یعنی M15، کمتر است و گشتاور و توان حرکتی بیشتری را تولید می کند. در اطلس جی جعبه فرمان از نوع هیدرولیک است.
ترمزهای جلوی اطلس از نوع دیسکی بوده و در بخش عقب آن از ترمز کاسه ای استفاده شده است. همچنین تعلیق جلوی این هاچ بک کراس ایرانی مک فرسون بوده و تعلیق عقب توییست بیم یا همان تورشن بیم بر روی آن نصب گردیده است.


امکانات رفاهی و ایمنی اطلس G
اطلس با تیپ E نمونه فول آپشن و اتوماتیک این هاچ بک کراس است. اما در ابتدا اطلس G به بازار می آید که کامل ترین نسخه این خودرو با جعبه دنده دستی به حساب می آید. در اطلس تیپ G سایپا امکاناتی مانند دو کیسه هوا، سانروف برقی، چراغ روشنایی روز، تریم داخلی چرم و پارچه، تهویه الکتریکی دستی، آینه های تاشو برقی، سنسور نور، سنسور پایش باد تایرها، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، نمایشگر لمسی، قابلیت اتصال مستقیم تلفن همراه به نمایشگر خودرو، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، نمایشگر تعویض دنده، صندلی های عقب تاشو و… وجود دارد.
این احتمال داده می شود که اطلس G در کنار این ویژگی ها به شیشه های دودی عقب، رینگ آلومینیومی و سنسور باران هم مجهز شود.
من یکی انصراف دادم،مغز خر خوردم ۴۰۰میلیون بدم کوییک چراغ جدید
سلام .من با هزار آرزو ثبت نام کردم که ماشین نو سوار بشم اما با قیمتای جدید شکه شدم. مگه اطلس با کوئیک چقدر تفاوت دارن که انقدر باید اختلاف قیمت باشه ..بابا یه زره انصاف هم خوبه..من یکی که مجبورم همون ماشین قدیمی رو سوار شم
الان میشه با ۴۴۰ تومن سورن پلاس کاکرده گرفت، با ۵۳۰ تومن هم صفرشو میشه خرید، دیوانس مگه آدم سوار اتاق تیبا بشه و پول اتاق سمند و دنا رو بده
گرچه اتاق تیبا خیلی بده ولی بسیار بی صدا تر از اتاق سمند .اتاق سمند هیچ نقطه مثبتی نداره
خداوکیلی از ما بدبخت تر وجود نداره باید خون گریه کنیم برای این چیزی که اسمشو گذاشتیم زندگی فرغون مش ممدلی پونصد میلیون
قیمت کارخونه با احتساب هزینه های اطافی مثل مالیات که دریافت میکنن تقریبا نزدیک ۳۸۰ملیون میشه.مگه بازار آزاد چقدره.واقعا کسی پیدا میشه چارصد ملیون بابت این ماشین پول بده؟ینی یه پژوی پونزده سال کارکرد ازین بهتره
قیمت خیلی زیاد تعیین شده،این قیمت اتوماتشو بذارید واقعا برای خریدار نمیصرفه خب ۲۰۷میگیریم بهترم هست
بابا مگه چیه میدمش پژوپارس این پولو
پژو پارس دارم مدل ۴۰۲افتضاح
واقعا مردم رو چی فرض کردن کوییککشیده رو میخواد به مردم بدن به ۴۰۰میلیون گرونتر از پژو پارس ارتقا یافته مسئولین خسته نباشید خیلی خودشون رو اذیت نکنند و مردم رو بازی ندن
با این حساب نزدیک ۴۰۰میلیون باید بدیم بابت این حلبی واس منم زمستان ۴۰۲ زده ولی انصراف میدم خود مسعولین و شورای رفاقت سوار شن از بازار بخرم یه پارس در حد صفر با این بودجه میشه خرید دیگه در این حد هم به خودمون توهین نکنیم
خوبه سایپا این اتاق تیبا رو گیر آورد. بشماریم ببینیم چند اسم ماشین رو این اتاق درست کرده!!
دوست عزیز این اتاق تیبا هم دزدی هست، شب عید ۹۱ با ۷ میلیون نقد و سه قسط دوتومن هر شش ماه تیبا گرفتم، تابستون ۹۱ رفتم مالزی دیدم اکثر تاکسیهای اونجا یه خودرو با نام SOGO فقط چراغها یه کم بزرگتر از تیبا بود ، حتی به یک تاکسی گفتم کاپوت رو زد بالا دیدم همینه ، اون موتور ۱۶ سوپاپ بود تیبا عرضه نداشتن ۸ سوپاپ کردن
من انصراف دادم . برای زمستان ۱۴۰۲ بود . خدا ازتون نگذره…
یک سالرصبر کردیم .و آخرش با این قیمتهای عجیب و غرییب منم انصراف دادم..
با سلام. خیلی دلم می خواهد بدانم سایپا تا چه اندازه می تونه در حق این مردم شریف ظلم کند . حالا دیگر وقتش نرسیده مسئولین سایپا یک مقدار به فکر مردم باشند تا این محصولات بی کیفیت را ارائه دهند . خداییش ای کاش می شد مسئولین را ببرند عزه تا چند تا بمب اسرائیلی بخورد توی سرشان تا قدر آفیت را بدانند.
واقعا متاسفم، همون کوییک رو بزک دوزک کردین بعد به قیمت ۴۰۰ میلیون میدن به خلق؟!! شرم آوره
عزیزان این ماشین اطلس بسیار عالیه شما واقعاً ما شکرین و واقعا نامر دین دسته سایپا درد نکنه ما همه مدیون سایپا هستیم
آقا شما شاید مدیون سایپا باشی ولی سایپا کلا خودش مدیون ملت ایرانه چون مجبورا این اشغال رو بخرن اگه همه وضعشون خوب بود کی این فرقون رو سوار میشد پس سایپا درآمدش رو با تولید این آشغالا مدیون ما هستش از وضعیت ما داره سو استفاده میکنه هر چی پول از ما به جیب زده حرومش باشه .