آریسان ۲ جدید معرفی شد

گروه صنعتی ایران خودرو به صورت رسمی وانت آریسان ۲ جدید را معرفی کرد.
به گزارش آخرین خودرو، با توجه به الزامات جدید استاندارد وانت آریسان ۲ با ارتقایی همراه شده و نسخه جدید آن معرفی شده است. پیش از این آریسان ۲ با تغییراتی مانند اضافه شدن چراغ روشنایی روز و پوزیشن لامپ مواجه شده بود. اما حال ایران خودرو تغییرات دیگری را برای آریسان ۲ در نظر گرفته است و می خواهد نمونه جدید این خودرو را به بازار عرضه کند.
مشخصات فنی آریسان ۲ جدید
آریسان ۲ جدید همچنان با موتور XU7 پلاس تولید می شود. پیشرانه آریسان ۲ جدید ۱۷۶۱ سی سی است و چیدمان ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ را دارد. این پیشرانه ۹۷ اسب بخار قدرت را با گشتاور 146 نیوتن متر تولید می کند. در حالت گازسوز CNG این پیشرانه ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. جعبه دنده ۵ سرعته این وانت توان را به چرخ های جلو منتقل می کند. باک بنزین این خودرو ۴۰ لیتری است و مخزن ۷۵ لیتری گاز دارد. آریسان ۲ جدید قابلیت حمل بار ۷۵۰ کیلوگرم را دارد و مصرف سوخت آن در حالت بنزینی کمتر از ۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است.

امکانات رفاهی و ایمنی آریسان ۲ ارتقا یافته
وانت آریسان ۲ جدید یا همان ارتقا یافته همچنان به دو کیسه هوا، ترمز دیسکی جلو، چراغ روشنایی روز، پوزیشن لامپ، فرمان هیدرولیک، شیشه های برقی جلو، آینه های جانبی دستی، سنسور دنده عقب، تریم داخلی پارچه ای، تهویه دستی و… مجهز است. همچنین امکاناتی مانند سنسور پایش فشار باد تایرها، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی و… مجهز است.
فایده ندارد ماشین بار کشی نیرو به چرخهای جلو میده این بزرگترین ایراد هستش
ممنون خریدم ۲ اریسان راتنها عیبش تو سینه کشی نمیتونی با بار دنده سه حرکت کنی
کلا ماشینی که طراحی اولیه اش به منظور خودروی سواری باشه استفاده باری خوبی نداره. محور جلو بودنش یک عیب به حساب میاد چون در سربالایی مسیر خاکی با امکان حرکتش به سختی صورت میگیره. چون اخرین ورژن ماشین باری تولید ایرانخودرو است حداقل باید دوربین دید عقب تعبیه میشد چون وقتی حامل بار باشه دید عقب نداره. همچنین فضای کابین باید جوری طراحی بشه که برا استراحت بین راهی شرایط مساعدتری داشته باشه. آینه بغل باید برقی باشه. همین موتور رو پارس سال قرار داره یعنی ۵ مسافر که داخل ماشین باشه در سربالایی به ماشین فشار میاد حالا چطور همین موتور برا وانت تعبیه شده و قراره ۷۵۰ کیلو بار حمل کنه. دقیقا همین مشکل رو پیکان و وانت پیکان هم دارند. وزن بار بدون هیچ معیاری گفتند ۷۵۰ کیلو. یعنی موتور پیکان و پارس که رو وانت قرار دارند چرا برا هر دو گفتند ۷۵۰ کیلو؟ وانت پیکان که تجربه داشتم اگه بار از ۴۰۰ کیلو تجاوز کنه به شدت به ماشین فشار میاد اریسان بالطبع همین طور خواهد بود. مشکل خودرو سازی ما در این همیشه حد آخر توان خودرو رو به عنوان حد مجاز بیان می کنند. وانت تویوتا برخی نمونه هاش می گفتند قابلیت باربری ۱تن است. ولی همون ماشین به راحتی تا یک تن و نیم جابجا می کنه. ولی ماشین های ما میگن ۷۵۰ کیلو مثلا وانت پیکان اگه ۵۰۰ کیلو بار بزنی نه فرمون ته ترمز نه تعادل خواهد داشت. حالا شاید بعضی بگن ما یک تن هم بار زدیم. بله منظور من با اون بار مجاز بتونی ایمن رانندگی کنیم وگرنه ۲تن هم بار بزن حرکت میکنه ولی چه حرکتی
حالا اون محور عقبش چی هست یه آشغال که من ۷ سال یکیش رو دارم گیربکس و دیفرانسیل و کاردان و قفل کاردان از بس عوض کردم یادم نمیاد چند بار شده
ممنون خریدم ۲ اریسان راتنها عیبش تو سینه کشی نمیتونی با بار دنده سه حرکت کنی
ماشین خوشگل و خوبی هست
اما در بار گیری باید با احتیاط بار بزنی
زیاد فشار نیارید خوب کار میکنه براتون
آخه سنسور فشار باد تایر چه جوری میخواد نشون بده مانیتور نداره که
زنگ میزنه بهت😂
اینم سئواله؟ روی اینه وسط
وانت گاردون جلو ی شوخیه فقط……..
هر کی میگه چون محور عقب نیست نمیتونه جواب بده باید بگم ظریفتش نهایتا زده۷۵۰کیلو تو این وزن راحت جواب میده حتی بهتر از پیکان وانت و محور عقب های دیگه…پراید بار با l90بار هم محور عقب نیستند
هر کس خریده راجع به خصوصیاتش بیشتر بگه
نسل قدیمیش خوب نبود و همه ناراضیند بهمین خاطر برای خریدن نسل دو اریسان دچار شک نباشیم..ممنون
واقعا استفاده از موتورهای کم توان زیر بند ضعیف سواری و پژوی پر استهلاک و قطعات گران قیمت چه توجیح عقلی دارد برای خودروی باری این چه مصیبتی است که به ملت قالب میکنید این چه شترگاو پلنگی است آن وانت پیکان حداقل توجیح اقتصادی داشت این اختراع خودرویی با چه توجیح صورت گرفته مسول این که تمام سواری ها را در انتهای عمر تولیدشان تبدیل به وانت کنید آنهم با تغییر در کابین و بدنه را کدام انسان کم شعوری به شما یاد داده !!!
فقط جهت اشتراک تجربه از طرف کسی که ۴سال آریسان داشته عرض کنم که برای کارهای سبک خوبه ،کم خرجه و با توجه به گازسوز بودنش به صرفست .تا ۱تن و نیم هم برا ساختمون خودم سنگ بار زدم .خیلی بهش فشار اومد ولی بارو رسوند فقط ترمزش دیگه جواب نمیداد، با ۴۰ تا سرعت اینجا ترمز میزدی ۱۰متر جلوتر وای میستاد .حالا نیایید بگی تا حالا فلان و بهمان ماشین سوار نشدی نمیدونی وانت خوب چیه .ما با توجه به شرایط بازار و انتخابهایی که موجوده گفتم .وگرنه خودم هم نیسان پیکاپ داشتم هم تو خدمت راننده تویوتا هایلوکس بودم .
خیلی خوبه این ماشین. به این قیمت موتور هم نمیتونی بخری…واقعا عالیه.پرقدرت و نسبتا زیبا و قیمت معقول و مناسب
درست است که اریسان ۲ معایبی هم دارد ولی دقت کنید که در هیچ جای دنیا با ۳۸۰ میلیون تومان معادل ۷۵۰۰ دلار نمیتوانید وانت با این سطح کیفی بخرید بلکه حداقل ۲۰ هزار دلار باید هزینه کنید.پس لطفا الکی نق نزنید و ایراد نگیرید.
تو خارج ۷۵۰۰دلار حقوق یک ماه کارگر هست اما تو ایران معادل چهارسال حقوق کارگر هست یعنی یه کارگر باید چهارسال هیچی نخره هیچی نخوره تا بتونه یه اریسان ۲ بخره.پس اول فکر کن بعد دهنتو بازکن