نگاهی به بزرگ ترین سدان وارداتی تویوتا ؛ آوالون چه مشخصاتی دارد؟
شرکت ماهان صنعت پارس نماینده رسمی شرکت ایرتویا تویوتا آوالون را به سبد محصولات وارداتی خود ویژه سامانه خودرو های جانبازان اضافه کرده است.
شرکت ماهان صنعت پارس نماینده رسمی شرکت ایرتویا سدان بزرگ تویوتا را به سبد محصولات وارداتی خود ویژه سامانه خودرو های جانبازان اضافه کرده است. ماهان صنعت پارس قصد دارد سدان تویوتا آوالون را با مشارکت جانبازان عرضه نماید. در طرح مشارکتی که شرکت ماهان صنعت پارس نماینده مرکزی ایرتویا برای جانبازان ایجاد کرده، نماینده های شرکت کلیه مراحل وادرات این خودرو را انجام می دهند و از سود فروش خودرو ۲۵ درصد به شرکت خواهد رسید و ۷۵ درصد باقی مانده به جانبازان ۷۰ درصدی که در این طرح مشارکت داشته اند تعلق خواهد گرفت.

تویوتا آوالون سدان سایز کامل است که به عنوان بزرگ ترین سدان دیفرانسیل جلو تویوتا نیز شناخته می شود. این خودرو تاکنون در ۵ نسل به بازار های آمریکا و چین معرفی شده است. بزرگ ترین سدان تویوتا نسبت به خودروهای همانند کمری و کرولا ابعادی به نسبت بزرگ تری دارد. اساس توسعه آوالون پلتفرم GA-K مشترک با لکسوس ES است. آخرین نسل آوالون در نمایشگاه خودرو آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۸ معرفی شد، این خودرو تنها در آمریکا و چین تولید می شد. با توقف تولید خط تولید آمریکا اکنون تنها خط تولید فاو در چین در حال تولید بزرگ ترین سدان تویوتا است. در ادامه به برسی مشخصات فنی و امکانات تویوتا آوالون می پردازیم.
تویوتا آوالون ؛ مشخصات فنی + امکانات

در کاپوت تویوتا آوالون بزرگ ترین سدان تویوتا یک موتور بنزینی ۲۵۰۰ سی سی و موتور برقی قرار گرفته است. پیشرانه بنزینی این خودرو ۱۸۴ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۲۱ نیوتن متر تولید می کند. پیشرانه الکتریکی هم ۱۳۴ اسب بخار را با گشتاور ۲۰۸ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده تویوتا آوالون از نوع E-CVT نسل جدید است که قابلیت تیپ ترونیک و حالت اسپرت را هم به صورت استاندارد دارد. این سیستم انتقال قدرت در کنار بازیافت انرژی، توان را به چرخ های جلو می رساند. تعلیق جلوی بزرگ ترین سدان تویوتا از نوع مک فرسون است و بخش عقب هم تعلیق مولتی لینک وجود دارد. مصرف سوخت بهینه این خودرو ۴.۵۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام می شود و این سدان نیمه لوکس می تواند در کمتر از ۸ ثانیه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند.

از جمله امکانات این خودرو می توان به؛ پایش باد تایر های، هشدار خروج از خط، حالت های رانندگی، اتو هولد، سنسور پارک، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی، رانندگی بین خطوط، استارت دکمه ای، فناوری چراغ های LED، اتو لایت، سانروف پانوراما ثابت، مالتی مدیا ۱۲.۳ اینچی، صندلی های چرمی و … هستند.





رقیب کیا کادنزا و هیوندای سنتیننتال قدیم داخل ایران و جنسیس g80 و کیا استینگر جدید در بازار های جهانی، البته این ماشین ابعاد پهنی داره و داخل ترافیک تهران خیلی راحت نخواهد بود رانندگی باهاش مگر اینکه یکی فقط برای سفر های خارج جاده ای بخره.
این ماشین حتی از ولوو s90 هم اززندگی بیشتری داره.
من ۱۴ ساله اوالون یا همان اریون رادارم رانندگی باهاش درشهر اصلا سخت نیست وماشین فوق العاده ای هست درواقع نمیتونی بفروشیش از بس که خوبه
🤣😂🤣😂
کلی فرق دارن که
پس حالا که هرکی هرکیه پراید ۱۳۱ هم همون c200 هستش
در این که تویوتا آرگون ماشین بسیار خوبی لست که شکی نیست ولی آوالون اصلا آریون نیست و چند سر و گردن بالاتر از آریون است.
مگه میشه نقدی هم به این ماشین کرد ؟
فقط ای کاش ساخت خود ژاپن میبود که آدم با خیال صد در صد مطمئن بره سمت خریدش
ماشینی که فقط با سامانه جانبازی بشه وارد کرد مگه چند دستگاهش وارد کشور میشه؟ دولت میخواد با این کار از جیب مصرف کننده در بیاره بکنه تو جیب جانباز؟ به جانباز بگه من به تو امتیازی دادم که به کسی ندادم و این وسط یه پولی هم بره تو جیب دلال که واسط بین جانباز و واردات هست. به نظرتون رد پای رانت اینجا هم دیده میشه؟
متاسفانه اکثر شرکتهای وارد کننده طرف قرارداد با جانبازان محترم در تعهد تحویل خودرو به این عزیزان دچار خلف وعده وتاخیر چند ماهه هستند که باعث نارضایتی جانبازان گرانقدر گردیده…
شاید خودرو جالبی باشه. ولی این ماشین برای همه است. نه برای جانبازان. اصلا چیزی به نام خودرو جانبازان وجود ندارد
با سلام خدمت تمامی دوستداران تویوتا
باید نکته ای رو بیان کرد که این تویوتاهایی که دارن وارد میشن مونتاژ چین هست….
یعنی بی کیفیت ترین لوازم و قطعات رو دارن
فقط برند تویوتا که واقعا حیف هست دارن یدک میکشن…
یعنی فقط پول مارک میدین و آشغال سوار میشین…
پس همین وارداتی های چینی رو سوار بشین بهتر از این تویوتا چینی هاست…
برین از کسانی که لووین و کرولا خرید کردن بپرسین…
واقعا صد حیف ….
اخوی من از چین متنفرم ولی یک واقعیت رو از یاد نبر. اول اینکه خودروهای فعلی تویوتا هم یا ساخت استرالیا هستن یا سفارش عمان ساخته در سایت سنگاپور. دوم اینکه اگر چین با متریال بی کیفیت خودرو تویوتا رو تولید میکنه مشکل از دزدی کمپانی تویوتاست نه مشکل چین. میتونه جلوگیری کنه از تولید یا ارتقاع بده.
مگر درایران عزیز چن نفر ۷۰درصد هست الان ۵۰ ساله خونشو ماشن شو تمام نمیشه چرا ما جانبازان اعصاب روان زیر۲۵درصد چهارجای بدنم ترکیش خورده هچی نیست
الان ۳۰چن ساله قانون خدمات رسانی ایثارگری جانبازان تصویب شده ولی اجرا نمیشه