هاچبک ملی کرمان موتور به زودی به بازار می آید

بر اساس اطلاعات داده شده در نخستین همایش زنجیره تامین کرمان موتور، هاچبک ملی کرمان موتور به زودی به بازار خواهد آمد.
نخستین همایش زنجیره تامین کرمان موتور امروز در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد. سامان فیروزی، مدیر عامل کرمان موتور، در این همایش در مورد پروژه های توسعه محصول این شرکت صحبت کرد و برای نخستین بار الگوهای طراحی هاچبک ملی کرمان موتور در این همایش به نمایش در آمد. کرمان موتور برنامه دارد تا محصولات بومی خود را بر مبنای پلتفرم های اختصاصی خود به تولید برساند. ایگل نخستین محصول بر مبنای پلتفرم ملی بود و کی ام سی شدو دومین محصول این شرکت بر مبنای همان پلتفرم است و قرار است تا پایان زمستان ۱۴۰۳ تولید آزمایشی این خودرو در مجموعه کرمان موتور آغاز شود. این شرکت در آینده محصولات ملی دیگری هم خواهد داشت که در ادامه به آن می پردازیم. نکته مهم در مورد برنامه توسعه کرمانی ها این است که آن ها قوای محرکه بنزینی، برقی و هیبرید را در سبد ملی خود خواهند داشت و بر اساس برنامه های این شرکت، کرمان موتور در سال ۱۴۰۷ افق تولید ۳۰۰ هزار دستگاهی را دارد که ۸۰ درصد از این میزان تولید به محصولات با نشان ملی اختصاص خواهد داشت.

افق ۳۰۰ هزار دستگاهی برای کرمانی ها
فیروزی، مدیر عامل کرمان موتور، در ارائه مراحل توسعه و برنامه های آینده این شرکت آمار هایی از تولید ارائه داد و افق این شرکت در آینده را نیز مشخص نمود. بر اساس آنچه فیروزی ارائه داده است، کرمان موتور در سال ۱۴۰۲ آمار تولید ۷۲ هزار دستگاهی داشته و این تولید در سال ۱۴۰۳ به حدود ۹۰ هزار دستگاه می رسد. این را دقت داشته باشید که رشد تولید این شرکت در سال ۱۴۰۲ مثبت ۱۰۲ درصد بوده و این نشان می دهد از سال گذشته ظرفیت تولید در این شرکت به میزان قابل توجهی بالا رفته است.
کرمانی ها برنامه دارند تا ۱۲ مدل کاملا جدید را تا سال ۱۴۰۷ به بازار کشور معرفی کنند که ۸۰ درصد از این مدل ها و کل تولید قرار است مختص به محصولات بومی و ملی این شرکت باشد. از این میان قرار است ۳۰ درصد محصولات تولیدی هیبرید باشند و سهم برقی ها ۱۰ درصد خواهد بود. در این ۴ سال ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه انجام می شود و در نهایت تولید سالانه این شرکت در سال ۱۴۰۷ به ۳۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید.
جایگاه کرمان موتور در سطح کلان اقتصادی
بر اساس اطلاعات ارائه شده، سهم کرمان موتور از GDP کشور در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۵ صدم درصد بوده و در افق ۴ ساله کرمان موتور این سهم به ۱.۳۲ درصد می رسد. همچنین در آمار پیش بینی شده این شرکت سهم تولیدات کرمانی ها در انتشار کربن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و در مصرف سوخت هم صرفه جویی قابل توجهی انجام خواهد شد. نکته مهم بعدی سهم این شرکت در اشتغال کشور است که می تواند المان اجتماعی بسیار مهمی در بحث صنعت کشور به حساب بیاید. در سال ۱۴۰۲ در حدود ۱۱ هزار نفر در مجموعه کرمان موتور مشغول به کار بوده اند که بر اساس برنامه های افق ۱۴۰۷ این شرکت، میزان اشتغال به ۲۰ هزار نفر خواهد رسید که عددی بسیار راضی کننده در صنعت خودرو به حساب می آید.
شاسی بلند ملی کرمان موتور در مسیر بازار
کرمان موتور در آینده ای نه چندان دور یک شاسی بلند ملی هم خواهد داشت. بر اساس آنچه سامان فیروزی، مدیر عامل کرمان موتور در همایش زنجیره تامین کرمان موتور ارائه داد، شاسی بلند ملی کرمانی ها بر اساس پلتفرم KP2 توسعه داده شده و تحت پروژه KP21 تا شهریور ۱۴۰۵ به تولید آزمایشی می رسد و قرار است تا پایان سال ۱۴۰۵ به تولید تجاری برسد.

نمونه های گلی این شاسی بلند بر مبنای طراحی بومی آماده شده است و سبد محصولات بومی کرمان موتور با این خودرو به تکامل می رسد. نکته جالب در مورد این خودرو و پلتفرم آن این است که محصولات تحت این پلتفرم می توانند به صورت تک و دو دیفرانسیل تولید شوند و قرار است دو نسخه استاندارد و فول آپشن از آن را در بازار شاهد باشیم.

ایگل هایبرید یا اینووی ؟ کدام بهتر است؟
مقایسه KMC SR3 و BAC X3 ؛ دو کراس اوور شهری از دو فلسفه متفاوت
کی ام سی ایگل هیبرید ؛ معرفی + مشخصات فنی
جک S3 ؛ مشخصات فنی + معرفی





چقد زشته
به فیروزی کلاه بردار بگویید بدهی هایی راکه از ۹۶ به مشتریان بدهکاری راپرداخت کن امیدوارم که چرخ هیچ کدوم نچرخه
به مدیر کرمان موتور بگید اینقدر لاف نزنه سود تاخیر را پرداخت کنه قطعه خودرو دارای گارانتی را تامین کنه دست تو جیب مشتری نندازه به قرارداد که با مشتری میبنده پایبند باش خودرو مردم را با تاخیر تحویل نده وعده پوچ تو خالی و درو غ نگه
من مصاحبه خای طراح ارشد رو دیدم کلا ادعا موقع عمل هیچ هیچ هیچ
بیشتر شبیه پروژه یه دانشجو متوسط هست تا محصولی که واقعا موجب رضایت مشتری بشه
زشت مثل ایگل،خوردروی ملی خودروی ملی که میگن اینه؟!!،خجالت نمیکشن،مگه جکJ4 نیست! سپر و چراغ و آرم و عوض کنی ملی میشه؟؟؟
خب لامبورگینی و بوگاتی و فراری و خودروهای لوکس رو هم بیارن سپر و چراغش رو عوض کنن اسم ملی بزارن،دیگه ماهم لامبورگینی و خودروهای لوکس ملی سوار شیم نه این آشغالای چینی.
همه چیزش چینی به غیر از لاستیک و لنت/
بعد اسمش رو میزارن خودروی ملی
این کرمان موتور حدود ۳۰ سال است که دارای فعالیت می باشد و
در طول این مدت فقط مونتاژگر
آشغالهای چینی بوده است .
سلام طرح خودرو جدید کرمان
نزدیک به ام وی ام ۳۱۵ هست
دقیقاً به این میگن شتر گاو پلنگ ، یه تیکه از لیفان x50 ، ام وی ام ۳۱۵ ، بابک و کمی هم از جک j4.
حق دارن بهش بگن خودروی ملی، خدا وکیلی خود چینی ها هم که استاد تقلب و تقلید هستن هم فکر اینو نمیکردن.
ام وی ام ۳۱۵ رودیدید، این ممدشونه😂
زمانی که مردم پول قرض میکنم نون نمیخرن فرش زیر پاشون رو میفروشن خودرو ثبت نام میکنند برای بیست ماه بعد باید محصولاتی متعلق به لوی اول رو سوار شم
در مورد خرید از کرمان موتور خیلی مراقب قرارداد باشین تمام بندها یک طرفه به نفع شرکته و الان یک سری مثل من که قطعی نوشتن در به در دنبال حقمون هستیم و شرکت نه ماشین بهمون داده و نه به تعهد سود تاخیر پای بندی خلاصه مصداق کامل زورگویی!!!!!!
به نظرم بهتره یک پلتفرم و یک موتور با کیفیت و کم استهلاک ژاپنی یا اروپایی از طریق چین خریداری کنن و بر اساس اون خودرو طراحی کنن و با استفاده حداکثری از قطعات ایرانی به تولید برسونن که بشه اسمش رو خودروی ملی گذاشت.
همین ماشینا که پولشو گرفتن بدن طراحی جدید پیشکش
نظر دوستان یکم عجیبه😳چون هاچبکه ایگل خییییلی قشنگتر از سدان این خودرو هستش واقعا خوشگله خدایی..
ودر اولین فرصت حتما جناب دلاور ی تست و بررسی انجام بدین ازاین خودرو
ثبت نام خودرو
ثبت نام هایی که چند ماه از تاریخش گذشته بدهند بعد خودروی ملی بدهند بیرون😡
دو ستانی که میگید زشته و خوب نیست باید توجه داشت که این خودرو و طراحی آن هنوز نهایی نیست
و با این که ممکن هست از طراحی خوب برخوردار نباشه ولی میتونه از خودرو های مثل ۲۰۷ و کوییک بهتر باشه
پدر ملتو در آوردید با این آشغال های درجه سه چینی
شبیه فولکس گلف هستش
اینا آمار میگیرن از انبار که لوازم مانده خودرو ها یی که روی دستشان مانده، بعد میان نسبت به تعداد، شکل نهایی پلتفرمو درمیارن واسه همینه فرم تکمیلی شما رو بیاد انواع و اقسام خودرو ها میدازه.
مسعولینی که ادعا دارن نیاز داخل رو با تولید داحلی بر طرف می کنند کجان تا ببینن ایران کشوری به این بزرگی در تولید خودرو جزع ۳۰ تاهم نیست و از ازبکستان هم عقب افتاده تازه یه عده از مسعولان عقب مونده هم جلوی واردات خودرو رو میگیرن همه مردم ایران سوار خودروهای فرسوده میشن ماشین های تولید داخل هم که اصلا ماشین حساب نمیشن و همشون بی کیفیت هستن خاک بر سر مسعولان ویران خودرو و سایپا ماشین های ۵۰ سال پیش رو دارن تولید میکنن
خوبه با ته مونده فناوری های چینی که ته موندهاش سرازیر شدن ایران چینی ها انقدر پیشرفت کردن که حالا ته مونده فناوریهاشون و اون فناورهای قدیمیشون بلاخره به ایران رسیده تا فرغون سازان ایرانی بتونن باهاش به شتر گاو پلنگ سرهم کنن درحالی که مردم ایران همچنان از خودروهای تراز اول وحتی تراز دو وسوم جهانی هم محروم هستند