تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰

واردات خودروهای کارکرده ؛ رویای بر باد رفته وزارت صمت

منتشر شده در 19 اسفند 1402 ساعت 13:00
نویسنده زهرا رسولی
واردات خودروهای کارکرده

طرح واردات خودروهای دست دوم با کهیر عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت خاتمه یافت. اظهار نظر اخیر وزیر نشان‌دهنده مخالفت ۱۰۰ درصدی او مبنی بر واردات خودروهای کارکرده بود که در نهایت بر بلاتکلیفی ها پایان داد.

به گزارش آخرین خودرو، پس از آنکه طرح واردات خودرو به صورت کامل اجرا نشده بود، مجلس، دولت و وزارت صمت با هدف جبران کمبود عرضه خودرو به بازار ایران و کاهش قیمت خودرو صحبت از واردات خودروهای دست دوم به کشور کردند. این طرح از همان ابتدا با مخالفت های گسترده‌ای مواجه شد که تیر آخر آن را عباس علی‌آبادی، وزیر صمت با عبارت «کهیر زدن» زد. او هفته گذشته در پاسخ به سوال عاقبت واردات خودروی دست دوم گفت:«از شنیدن واردات خودروی دست دوم کهیر می‌زنم. شان مردم ما خیلی بالاتر از این حرف‌هاست. ارزبری خودرو دست دوم بالاست و باید به طور مرتب از محل منابع ملی هزینه کرد.»

او البته راه دیگری را برای جبران کمبود خودرو معرفی کرد و گفت:« عدم تعادل در عرضه و تقاضا موجب مشکل در اقتصاد خودرو شده است و من در حال تلاش برای رفع این مشکل هستم.» این اظهارنظر وزیر صمت درحالی منتشر شد که مجلس قانون واردات خودروی دست دوم را تصویب کرده بود، اما حال علی‌آبادی در واقع مهری بر منتفی شدن طرح واردات دست ‌دومی ‎‌ها زد و بازار را از حالت بلاتکلیفی خارج کرد.

همانطور که گفته شد به طرح واردات خودروهای دست دوم به ایران انتقادات فراوانی وارد می‌شد و برخی آن را «نشدنی» می‌خواندند. جدا از مساله تامین ارز مخصوص واردات و قیمت تمام شده بالای این خودروها، یکی از این انتقادات مبنی بر خدمات پس از فروش و قطعات یدکی این خودروها بود که کارشناسان معتقد بودند وزارت صمت در رفع این مشکلات ناتوان خواهد بود.

نکته دیگری که در رابطه با دست ‌دوم ها مطرح شد، مقاومت قطعه سازان خودرو در برابر این تصمیم وزارت صمت بود. آن‌ها نیز از واردات خودروهای کارکرده استقبال نکردند و این مساله را تهدیدی برای بازار قطعات یدکی کشور می‌دانستند. این‎ها بخش اندکی از مشکلات پیش روی خودروهای کارکرده در راه بازار ایران بود؛ در واقع از همان ابتدا مشخص بود که واردات خودروهای کارکرده با در نظر گرفتن دست‌انداز های موجود، در حد وعده و صحبت می‌ماند، یا در غیر این صورت به صورت بسیار محدودتر از واردات خودروهای نو و موقتی برای رفع تکلیف اجرا می‎شود.

در این میان باید به این نکته اشاره کرد که تصویب آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم از همان ابتدا، با توجه به زیرساخت‌های تولید کشور صحیح نبود و اظهارنظر اخیر وزیر صمت نشان داد که بدنه صنعتی کشور هم با این طرح مخالف بود و اخباری که طی این مدت در رابطه با آن منتشر می‌شد، صرفا بخشی از خبردرمانی‌ های دولت برای کنترل بازار به شمار می‌آمد؛ چراکه بازار خودرو در سال گذشت انفجار قیمتی را تجربه کرد و وضعیت بازار اسفناک شده بود. دولت هم برای کنترل افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در بازار ایران دست به چنین اقدامی زد و حال با آرام شدن بازار، از موضع خود عقب‌نشینی کرد و اکنون با توجه به شرایط مطرح شده نیز پیش‌بینی روند واردات خودرو به کشور چندان دشوار نخواهد بود.

ویدیو های پیشنهادی
  1. دلواری گفت:

    ما میگیم خودرو کارکرده مردم رو کارخونه بگیره بعد طول مصرف ماشین صفر بده ، بعد یک سری دنبال پول و جیب خودشونونن.تویویا کمری امارات ۲۰۰ میلون رو بیارن ایران یک میلیارد بفروشن.پس کارخانه الان حرفی نمیزنن یا خودشون میخان بیارن.یا کلن براشون اهمیت نداره،لیاقت ملت ماشین کارکرده کسی نیست

    ۰
    ۰
  2. محمد گفت:

    آره شما راست میگید
    ماهم از ژست طرف مردم بودن وزیر و شماها کهیر میزنیم.
    بله شان مردم ما هیوندای مدل ۲۰۲۰ که تو امارات یه میلیارده ولی تو ایران ۶ میلیارده نیست
    شان مردم ما ۲۰۷ آشغال (عه ببخشید لندکروز) یه میلیاردیه
    کی گفت ارز اختصاص بدن
    مردم خودشون کلی ارز دارن
    خیلی روش خوبی برای خارج کردن ارز مردمی و وارد کردنش تو اقتصاد بود.
    بله ارز واردات ماشین نیست ولی ارز ارز اختلاس ۴میلیارد دلاری چای دبش هست.
    لعنت خدا به همه مافیاهای ریز و درشت خودرو که خون مردم رو تو شیشه کردن
    گرچه دوزار مرد نیستید که این پیام من رو منتشر کنید

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X