ویدیوی تست سریع ترین کراس اوور ایران ؛ ایرس HM5 آمد
شرکت ماموت خودرو ایرس HM5 را به عنوان سریع ترین کراس اوور بازار ایران عرضه می کند. در این قسمت از تست و بررسی های تخصصی آخرین خودرو به سراغ ویدیوی تست ایرس HM5 رفته ایم.
پایگاه خبری آخرین خودرو به عنوان یکی از پرمخاطب ترین رسانه های خودرویی کشور، بیشترین تعداد تولید ویدیو برای خودروهای موجود در بازار ایران را انجام می دهد. در قسمت یازدهم فصل سوم آخرین خودرو ویدیوی تست و بررسی سریع ترین کراس اوور ایران با نام ایرس HM5 تهیه شده است.
ایرس HM5 یک کراس اوور برد اَفزا یا همان EREV است. این خودرو ساختار تمام الکتریکی دارد و یک موتور بنزینی صرفاً در جایگاه ژنراتور باتری ها را شارژ می کند. برای همین در ایرس HM5 می توان تجربه شتاب و پایداری یک خودروی برقی چهار چرخ محرک را تجربه کرد و از سویی با دغدغه شارژ باتری ها همراه نبود.

مشخصات فنی ایرس HM5
ایرس HM5 در هر محور خود یک موتور برقی دارد. مجموع توان این کراس اوور وارداتی ۴۸۹ اسب بخار با ۶۷۵ نیوتن متر است. همچنین یک باتری ۴۰ کیلووات ساعتی در کف خودرو نصب شده که قابلیت شارژ با برق شهری بر اساس ساختار CCS2 را دارد. پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو این خودرو صرفاً نقش ژنراتور را ایفا می کند و به چرخ ها وصل نمی شود.
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ایرس HM5 نزدیک ۴.۸ ثانیه است و می تواند در یک رانندگی بهینه، با هر بار شارژ کامل باتری ها و باک بنزین پر، نزدیک به ۱۰۵۰ کیلومتر مسافت را بدون توقف طی کند. وزن خالص این خودرو هم ۲۳۷۰ کیلوگرم است و یک باک ۵۶ لیتری برای آن در نظر گرفته شده است.

امکانات ERES HM5 ماموت خودرو
ایرس HM5 ماموت خودرو به امکانات مختلف رفاهی و ایمنی مجهز است. این خودرو دارای ۶ کیسه هوا، سقف شیشه با تیره شوندگی اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، رادار خط خوان، رادار نقطه کور، نور بالای اتوماتیک، سنسور نور، سنسور باران، رانندگی خودکار بین خطوط، اتوپارک، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، ماساژور صندلی های جلو، گرمکن صندلی های عقب، تهویه اتوماتیک دو کاناله با دریچه تهویه های الکتریکی، پاکسازی هوای کابین، دوربین ثبت وقایع، دوربین ۳۶۰ درجه، تریم داخلی چرم، درِ صندوق عقب برقی، شارژ AC پورتابل، رینگ آلومینیومی، شارژر وایرلس، سیستم صوتی حرفه ای، نور پردازی کابین و… است.
آلبوم تصاویر تست ایرس HM5


























تشکر از ویدیو هاتون احتمالا مورد ترمز در مودهای رانندگی مختلف را اشتباه متوجه نشدید؟! من فکر میکنم مثل خودرو تیگو ۸ ای پلاس وقتی حالت باز یابی انرژی را تغییر میدین میزان اینرسی منفی هنگام رها کردن پدال گاز که باعث میشه سرعت خودرو کاهش پیدا کنه تغییر می کنه ولی نیروی ترمز در هر حالتی که باز یابی انرژی باشه،وقتی پدال ترمز را فشار بدین مثل همیشه عمل می کنه که البته یه نکته دیگه که در مورد سطح بازیابی انرژی خیلی ظریف هست اینه که در سطح بازیابی ۱ یا ۲ یا ۳ میزان بازیابی انرژی در کل فرقی نمیکنه ولی وقتی سطح بازیابی انرژی را بیشتر می کنید یعنی از ۱ به ۳ می برید؛خودرو در طی مسافت کمتری سرعت خودش را از مثلا ۴۰ به ۲۰ کاهش میده(مثلا طی ۱۰ متر) ولی وقتی روی یک بذارید مثلا طی ۳۰ متر سرعت خودرو از ۴۰ به ۲۰ میرسه ولی در کل همون مقدار انرژی ذخیره میشه که در بازیابی ۳ بود
به درد کسی میخوره پول مفت داره میخره این ماشین یه چیزیش خراب شه هیچیش پیدا نمیشه چن سال دیگه تولیدش متوقف شه دیگه هیچی خر بیار باقالی پاک کن کاری ندارم خوبه یا بده ولی یه تصادف جزی کنی باهاش هیچیش نیست باید ببری نمایندگی اونم میگه بزار بخوابه تا قطعه بیاد از چین دنبال ماشین برند متفرقه رفتن ریسگه بعضی ها پول مفت دارن میخرن اثلا بگو دو ثانیه صفر تا صد چه فایده داره وقتی یه چیزی بخری که معلوم نیست ایندش چی باشه من خودم تویوتای چن سال پیش رو به این ترجیع میدم چون لوازمش پره هم نو هم استوک یا حق باتشکر از آن که این متن مرا خوانده با سپاس فراوان
باید بگم با توجه به توضیحات ماشین خیلی خوبیه ولی با توجه به وزن بالا و جاده های ما، خصوصاً اینکه با حس و حالی که این ماشین میده نمیشه باهاش رانندگی آرومی داشت! پس استهلاک بالایی رو برای سیستم تعلیق میشه انتظار داشت … نظر بقیه دوستان چیه؟!
با درود و عرض ادب
ببخشید با توجه به واردات این خودروهای چینی هیبریدی و برقی تا الان چند ایستگاه شارژ در ایران ساخته شده؟
وقت بی ارزش مخاطبانتان رو نگیرید با این صحبت کردنتون