%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۲۰۷ کار کرده بخریم یا نه؟

منتشر شده در 25 مرداد 1404 ساعت 11:26
نویسنده حسین باباپور
پژو ۲۰۷ کارکرده بخریم یا نه؟

پژو ۲۰۷ یکی از هاچبک های محبوب بازار ایران است که هنوز هم طرفداران بسیاری دارد. در ادامه به بررسی ارزش خرید پژو ۲۰۷ کار کرده می پردازیم.

یکی از محصولات هاچ‌بک کارکرده و دست‌دوم که به‌صورت نسبتاً پُرتیراژ و با مدل‌های ساخت مختلف در رده‌های قیمتی نسبتاً متوسط در بازار کشور ما حضور دارد، پژو ۲۰۷ است که از مدل‌های ۸۹ و ۹۰ به بعد به‌صورت نسبتاً گسترده در کشورمان عرضه شده است. این خودرو در اصل نسخه فیس‌لیفت پژو ۲۰۶ محسوب می‌شود و با پژو ۲۰۷ موجود در بازار فرانسه و اروپا تفاوت دارد. در شرایط فعلی، برخی از مشتریانی که از هاچ‌بک‌های رده پایین‌تر مثل کوییک، ساینا یا پژو ۲۰۶ خسته شده‌اند، احتمالاً می‌توانند با بودجه‌های مشابه به سمت خرید برخی از نمونه‌های پژو ۲۰۷، به‌ویژه با سال ساخت نسبتاً پایین‌تر بروند. در ادامه می‌خواهیم ببینیم آیا خرید پژو ۲۰۷ نسبت به رقبای آن کار منطقی و عاقلانه‌ای است یا نه.

دلایل خرید پژو ۲۰۷ کارکرده

پژو ۲۰۷ در بازار محدود هاچ‌بک‌ های اقتصادی کشورمان نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند و نقاط قوتی دارد که خرید آن را به امری منطقی و مناسب تبدیل می‌سازد. در ادامه به بعضی از مهم‌ترین دلایل خرید و نقاط قوت پژو ۲۰۷، به‌ویژه در نمونه‌های دست‌دوم و کارکرده، اشاره می‌کنیم:

طراحی ظاهری نسبتاً زیباتر از رقبا

پژو ۲۰۷ کارکرده بخریم یا نه؟

پژو ۲۰۷ یکی از هاچ‌بک‌های نسبتاً جدید با طراحی به‌روزتر در قیاس با اکثر محصولات اقتصادی بازار ایران است. بنابراین طراحی ظاهری آن کمی مدرن‌تر بوده و از لحاظ زیبایی و پرستیژ نیز در سطح بالاتری قرار می‌گیرد. اگر یک هاچ‌بک اقتصادی با طراحی نسبتاً زیبا و چشم‌نواز می‌خواهید، پژو ۲۰۷ جزو معدود انتخاب‌های شما در بازار محصولات اقتصادی ایران محسوب می‌شود.

توان مناسب موتور

پژو ۲۰۷ کارکرده بخریم یا نه؟

پژو ۲۰۷ از موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ TU5 استفاده می‌کند. این موتور حدود ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که شتاب و کشش مناسبی را به شما ارائه می‌دهد. در قیاس با اکثر هاچ‌بک‌های موجود در بازار، چه از لحاظ شتاب و چه از نظر قدرت، پژو ۲۰۷ در رده بالاتری قرار می‌گیرد. البته از این جهت کاملاً مشابه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ است و تفاوتی میان آن‌ها وجود ندارد؛ اما در مقایسه با محصولاتی مثل انواع کوییک، تیبا ۲ و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳، شتاب و چابکی به‌مراتب بهتری ارائه خواهد داد.

موتور نسبتاً بادوام و کم‌استهلاک

موتور TU5 در بازار ایران امتحان خود را پس داده و در شرایط فعلی یکی از بادوام‌ترین پیشرانه‌های اقتصادی در کشور محسوب می‌شود. مصرف سوخت پایین، احتمال خرابی کم و دوام بالا از ویژگی‌های این موتور است که موجب می‌شود دردسرهای نگهداری آن، در صورت رعایت سرویس‌های منظم، چندان زیاد نباشد. از لحاظ مصرف سوخت نیز این موتور شرایط نسبتاً بهینه‌ای دارد و جزو موتورهای تقریباً کم‌مصرف قدیمی در کشور به شمار می‌رود؛ به‌ویژه که وزن اتاق پژو ۲۰۷ چندان زیاد نیست. البته در نمونه‌های کارکرده، باید از صحت و سلامت موتور توسط مکانیک متخصص و معتمد اطمینان حاصل کرد.

کیفیت سواری لذت‌بخش

کیفیت سواری پژو ۲۰۷، به‌ویژه در ردیف جلو، نسبتاً نرم، لذت‌بخش و کم‌صداست و در مقایسه با بسیاری از رقبا، آرامش سواری بیشتری را برای سرنشینان فراهم می‌کند. البته صندلی‌های ردیف دوم هنگام عبور از ناهمواری‌ها با کوبش بیشتری همراه‌اند، اما در مجموع کیفیت سواری این هاچ‌بک اقتصادی نسبت به رقبای هم‌رده مطلوب‌تر است.

فراوانی قطعات یدکی موتور و گیربکس

موتور و گیربکس پژو ۲۰۷ با بسیاری از مدل‌های پرفروش بازار، نظیر پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و پژو پارس TU5، مشترک است. این موضوع باعث می‌شود تأمین قطعات یدکی برای آن کاملاً آسان و با قیمتی نسبتاً مناسب باشد؛ به نحوی که نسبت به برخی رقبای چینی نظیر MVM 315 یا MVM X22 دردسر و هزینه‌های کمتری خواهد داشت.

دلایل نخریدن پژو ۲۰۷

اما این خودرو نقاط ضعف و نقایصی هم دارد که ممکن است برخی از مشتریان را از خرید آن منصرف کند. در ادامه، به بعضی از این نکات منفی اشاره می‌کنیم:

کابین با طراحی قدیمی، فضای کم و کیفیت نه‌چندان بالا

پژو ۲۰۷ کارکرده بخریم یا نه؟

فضای داخلی پژو ۲۰۷، با وجود اینکه چندین سال پس از پژو ۲۰۶ معرفی شده، طراحی چندان به‌روز، جذاب و دلنشینی ارائه نمی‌دهد. فرم داشبورد این خودرو بسیار قدیمی است و امروزه دیگر چندان زیبا و دلپسند به نظر نمی‌رسد. همچنین این داشبورد از پلاستیک‌های خشک ساخته شده که کیفیت بالایی ندارند. یکی دیگر از نقاط ضعف اصلی کابین پژو ۲۰۷، فضای بسیار تنگ آن، به‌ویژه در ردیف دوم است که اجازه نمی‌دهد افراد بزرگسال به‌راحتی در این بخش بنشینند. بنابراین اگر یک هاچ‌بک خانوادگی نیاز دارید، بهتر است به سراغ گزینه‌هایی با اتاق بزرگ‌تر مثل انواع کوییک، اطلس یا MVM 315 بروید.

هندلینگ نه‌چندان اطمینان‌بخش

ابعاد کوچک و نوع طراحی شاسی این خودرو باعث شده تا هندلینگ این خودرو در سرعت‌های بالا، به‌ویژه هنگام پیچیدن‌های سریع، چندان مطلوب و پایدار نباشد. اکثر مدل‌های قدیمی و کارکرده این خودرو فاقد سیستم‌های کنترل کشش و پایداری هستند و در نتیجه پایداری آن‌ها در شرایط لغزنده مناسب نیست. این در حالی است که محصولات جدید، به‌ویژه اطلس یا انواع کوییک‌های جدید، به سیستم کنترل پایداری مجهز شده‌اند و در شرایط بحرانی عملکرد بهتری دارند.

نتیجه‌گیری

با توجه به نکاتی که درباره این خودرو، به‌ویژه نمونه‌های کارکرده و با قیمت مناسب آن بیان کردیم، می‌توان گفت اگر بودجه شما در سطح متوسط است و می‌خواهید یک هاچ‌بک نسبتاً زیبا و برتر در بازار محصولات اقتصادی ایران تهیه کنید، تقریباً از هر طرف که بروید به پژو ۲۰۷ می‌رسید. این خودرو طراحی ظاهری زیبا، عملکرد فنی مناسب، شتاب قابل قبول، استهلاک پایین و فراوانی قطعات یدکی را برایتان فراهم می‌کند. اما باید بدانید کابین آن، به‌ویژه در ردیف عقب، چندان بزرگ نیست و برای مصارف خانوادگی چند نفره گزینه‌ی مناسبی نخواهد بود. همچنین برخی لوازم بدنه آن نسبت به سایر محصولات هم‌رده گران‌تر است که باید به آن نیز توجه داشته باشید.

ویدیوی معرفی پژو ۲۰۷ اتوماتیک

ویدیو های پیشنهادی

۳ Responses to “پژو ۲۰۷ کار کرده بخریم یا نه؟”

  1. رها گفت:

    من اتومات جدید رو دارم. ماشین های داخلی و خارجی رو هم تجربه کردم. ضعف هایی داره بدون شک ولی با توجه به بازار ایران، در رده قیمتی و کلاس خودش، بهترینِ.

    ۶
    ۲
  2. حمید گفت:

    ۲۰۶ دلیل اینکه از ۲۰۶ دست نمی‌کشه بازار و دلال بازی که واسه خودروساز جذابه و سود وگرنه توقف تولید میشد.توش نمیشه نشست اصلا.اونی تعریف می‌کنه به کف صندوقش دست بزنه ببینه چه حلبی هست تو تصادفات هم مثل دنا دو تیکه میشن.tf21 رو هزینه کردن گذاشتن کنار.یه خبرنگار هم تو صفحه نوشته بود چندسال قبل هزینه سنگین کرده ایران خودرو برای قالب های ۲۰۸ اونم گذاشتن کنار این سود داره واسشون دیگه.

    ۳
    ۴
    • علیرضا گفت:

      دوست عزیز متاسفانه دلال ها و تعمیرکارها علاقه خاصی به ۲۰۶ و ۲۰۷ و پارس و دنا دارن و تا وقتی این آگاهیه نباشه که این ماشینا واسه خالی کردن جیب ملته اوضاع همینه، عده زیادی این وسط هم از آخور میخورن هم از توبره
      واقعا حیف باشه هزینه کردن واسه یه همچین مثلأ ماشینایی

      ۱
      ۱

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X