مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۴۰۵ کارکرده بخریم یا نه؟

منتشر شده در 08 شهریور 1404 ساعت 17:00
نویسنده حسین باباپور
پژو ۴۰۵ کارکرده بخریم یا نه؟

پژو ۴۰۵ کارکرده جزو گزینه هایی است که هنوز هم می شود برای خرید آن فکر کرد. در این مطلب به ارزش خرید این خودرو در بازار فعلی می پردازیم.

پژو ۴۰۵ یکی از قدیمی‌ترین محصولات ایران‌خودرو است که سنگ‌بنای بسیاری از محصولات جدید این شرکت، نظیر سمند و دنا، نیز روی پلتفرم این خودرو بنا شده است. با توجه به قیمت بالای خودروهای کارکرده یا صفر کیلومتر در بازار آزاد و محدودیت‌هایی که در خرید مستقیم از خودروسازان وجود دارد، بسیاری از مشتریان، به‌ویژه افراد با توان مالی پایین‌تر، به سمت خرید محصولات کارکرده از جمله پژو ۴۰۵ می‌روند.
در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم که آیا پژو ۴۰۵ معمولی کارکرده ارزش خرید دارد یا بهتر است به سراغ خرید دیگر محصولات هم‌قیمت و مشابه رفت.

دلایل خرید پژو ۴۰۵ معمولی

پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس، معروف به پژو ۴۰۵ معمولی بنزینی، نقاط قوتی دارد که می‌تواند آن را برای برخی از مشتریان، به‌ویژه افرادی با بودجه پایین، به گزینه‌ای مناسب تبدیل کند. در ادامه به بعضی از مهم‌ترین دلایل خرید پژو ۴۰۵ کارکرده اشاره می‌کنیم.

شروع بازه قیمتی مدل‌های کارکرده متناسب با بودجه‌های پایین

پژو ۴۰۵ کارکرده بخریم یا نه؟

در حال حاضر، یکی از ارزان‌ترین خودروهای دست‌دوم سدان که در بازار وجود دارد، انواع مدل‌های پژو ۴۰۵ است. به‌طور گسترده، مدل‌های دهه ۸۰ یا ۹۰ این خودرو در رنج قیمتی نسبتاً وسیع و اقتصادی برای مشتریان با توان مالی مختلف عرضه می‌شود. بنابراین، برای کسانی که بودجه زیادی ندارند و می‌خواهند یک ماشین سدان خانوادگی جادار با توان فنی مناسب تهیه کنند، پژو ۴۰۵ یکی از معدود گزینه‌های پیش‌ِ روی آن‌هاست. قیمت مناسب و بازه قیمتی نسبتاً انعطاف‌پذیر این خودرو یکی از دلایل مهم خرید آن برای مشتریان با توان مالی محدود است.

کابین جادار و مناسب خانواده

پژو ۴۰۵ کارکرده بخریم یا نه؟

در بین خودروهای خانوادگی اقتصادی موجود در بازار کشور، پژو ۴۰۵ و سایر اعضای خانواده آن دارای کابینی نسبتاً بزرگ هستند که کاربری این خودرو را برای خانواده‌ها یا مصارف مسافرکشی به گزینه‌ای مناسب تبدیل می‌کند. در رنج قیمتی پژو ۴۰۵ های کارکرده، این خودرو یکی از جادارترین کابین‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد و محیطی راحت برای سرنشینان بزرگسال، حتی در ردیف عقب، فراهم می‌کند.

صندوق عقب نسبتاً بزرگ

حجم صندوق عقب پژو ۴۰۵ حدود ۴۷۰ لیتر است که ۴ تا ۵ چمدان بزرگ به همراه برخی دیگر از لوازم به‌راحتی در آن جا می‌شود. بنابراین، اگر زیاد مسافرت می‌روید و از صندوق عقب زیاد استفاده می‌کنید، باید بدانید که صندوق عقب پژو ۴۰۵ در رنج قیمتی خودش یکی از جادارترین مدل‌هاست و می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند.

لوازم یدکی و بدنه ارزان

اگر به دنبال یک ماشین اقتصادی با هزینه نگهداری نسبتاً پایین، به‌ویژه از نظر قیمت قطعات یدکی و فراوانی آن‌ها در بازار هستید، پژو ۴۰۵ یکی از بهترین گزینه‌هاست. لوازم و قطعات این خودرو در بازه قیمتی نسبتاً پایین و با انواع برندها در بازار موجود است و اگر مشکلات مالی راننده خیلی شدید نباشد، تعمیرات خودرو، حتی تعمیرات اساسی موتور، با حداقل هزینه انجام‌پذیر است. بنابراین، افرادی که پژو ۴۰۵ می‌خرند، نگرانی زیادی بابت قیمت لوازم بدنه و قطعات فنی ندارند. حداقل در مقایسه با محصولات جدید یا خودروهای چینی دست‌دوم، قیمت قطعات پژو ۴۰۵ بسیار پایین‌تر است.

شتاب و کشش مناسب

پژو ۴۰۵ کارکرده بخریم یا نه؟

پژو ۴۰۵ در رنج قیمتی خود موتوری با گشتاور نسبتاً مناسب دارد که شتاب آن را در بین محصولات مشابه به سطحی قابل قبول می‌رساند. بنابراین، اگر به خودرویی پرتوان، به‌ویژه در سربالایی‌ها یا هنگام سبقت‌گیری، نیاز دارید، پژو ۴۰۵ گزینه مناسبی خواهد بود و شما را ناامید نمی‌کند؛ البته به شرطی که دیسک و صفحه و موتور در وضعیت مناسبی قرار داشته باشند.

دلایل نخریدن پژو ۴۰۵ کارکرده

پژو ۴۰۵ کارکرده نقاط ضعف و ایراداتی دارد که معمولاً می‌تواند برای مالک خودرو دردسرهایی ایجاد کند و برخی افراد را از خرید این ماشین پشیمان نماید. در ادامه به بعضی از مهم‌ترین این موارد اشاره می‌کنیم.

استهلاک بالای موتور

پژو ۴۰۵ کارکرده بخریم یا نه؟

موتور پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس از نوع ۱۸۰۰ سی‌سی ۸ سوپاپ است که از لحاظ سوزاندن واشر سرسیلندر و قاطی شدن آب و روغن معمولاً با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شود. دلایلی مثل قرارگیری دریچه دود و هوا کنار یکدیگر در وسط سرسیلندر، استفاده از بوش سیلندر تر، و خرابی اورینگ دور بوش از جمله علت‌های قاطی شدن آب و روغن در این خودرو به شمار می‌روند.

 بنابراین، میزان استهلاک موتور این خودرو در مقایسه با موتورهای پژو ۲۰۶ تیوفایو یا موتور ال۹۰ بسیار بیشتر است که می‌تواند هزینه‌های نگهداری و دردسرهای استفاده از پژو ۴۰۵ کارکرده را افزایش دهد و شاید مشتری را از خرید آن پشیمان کند. ضمن آن‌که مصرف سوخت پژو ۴۰۵، به‌ویژه در سطح شهر، نسبتاً بالا بوده و هزینه‌های سوخت نیز بر سایر هزینه‌های نگهداری آن افزوده می‌شود.

سر و صدای بیش از حد موتور

موتور پژو ۴۰۵ دارای سرسیلندر ۸ سوپاپ است و همین موضوع باعث می‌شود تا سر و صدای ایجادشده توسط آن بیشتر از نمونه‌های ۱۶ سوپاپ باشد. همچنین، این سرسیلندر فاقد فیلرگیری اتوماتیک یا تایپت استکانی هیدرولیک است و نیاز به شیم‌بندی دارد. اگر شیم‌ها، یا همان سکه‌های تنظیم فیلر سوپاپ‌ها، دچار ساییدگی بیش از حد شوند، تنظیم فیلر سوپاپ‌ها به هم می‌خورد و سر و صدای ایجادشده افزایش پیدا می‌کند. شیم‌بندی نیاز به وقت و هزینه نسبتاً بالایی دارد و نمی‌توان آن را مانند فیلر زدن موتور پراید به‌راحتی انجام داد.

ظاهر ساده و از مد افتاده

پژو ۴۰۵ کارکرده بخریم یا نه؟

طراحی ظاهری قطعاً بخش مهمی از دلایل خرید یا نخریدن یک خودرو به شمار می‌رود. با وجود آن‌که خودروهای اقتصادی بازار ایران چندان زیبا و جذاب نیستند، اما در این میان پژو ۴۰۵ طراحی بسیار تکراری و قدیمی دارد که ممکن است برخی از افراد به‌جای آن، به سمت خرید محصولاتی همچون سمند ال‌ایکس، سورن یا حتی پژو ۲۰۶ و پژو پارس بروند تا خودرویی زیباتر خریداری کرده باشند. بنابراین، یکی از دلایلی که ممکن است بعضی از مشتریان را از خرید پژو ۴۰۵ منصرف کند، همین طراحی ساده و تکراری این خودرو است. فرم کابین و داشبورد نیز بسیار قدیمی بوده و امروزه اصلاً چنگی به دل نمی‌زند.

نداشتن امکانات

البته بسیاری از خودروهای اقتصادی بازار ایران، به‌ویژه تولیدات داخلی، امکانات رفاهی و ایمنی چندانی ندارند. اما پژو ۴۰۵، به‌ویژه مدل‌های تولیدشده در دهه ۸۰، تقریباً هیچ‌گونه امکانات رفاهی و ایمنی مناسبی نظیر ترمز ABS، تهویه مطبوع اتوماتیک یا صندلی برقی را ارائه نمی‌دهند. این در حالی است که برخی از این امکانات در خودروهایی مانند پژو ۲۰۶ یا سمند وجود دارد.

نتیجه‌گیری

به‌طور کلی، پژو ۴۰۵‌های کارکرده موجود در بازار شرایط فنی و ظاهری متفاوتی دارند که باید حتماً هنگام خرید از میزان سلامت آن‌ها مطمئن شد. به‌ویژه سلامت واشر سرسیلندر، دفعات کف‌تراشی سرسیلندر، روغن‌سوزی، کم شدن آب یا روغن موتور، وضعیت قاطی شدن آب و روغن و مواردی از این‌ دست باید حتماً توسط مکانیک بررسی شود.

 در غیر این صورت، هزینه‌های تعمیر و نگهداری موتور خودرو، به‌ویژه برای افرادی که توان مالی پایین‌تری دارند، می‌تواند مشکل‌ساز باشد. موتور تیوفایو در پژو ۴۰۵ SLX معمولا از این جهت گزینه بهتری محسوب می‌شود اما قطعات آن کمی گرانتر است.

در مجموع، پژو ۴۰۵ دارای قطعات نسبتاً ارزان و هزینه تعمیرات پایین است که می‌تواند آن را به گزینه‌ای معقول برای بسیاری از افراد تبدیل کند. کابین جادار و صندوق عقب بزرگ نیز این خودرو را به یک سدان اقتصادی خانوادگی قابل قبول و کارآمد تبدیل کرده‌اند که توان موتور مناسب و هندلینگ نسبتاً اطمینان‌بخشی را به کاربر ارائه می‌دهد.

ویدیو های پیشنهادی

۱۰ Responses to “پژو ۴۰۵ کارکرده بخریم یا نه؟”

  1. امیر گفت:

    بهترین و منطقی ترین انتخاب خودروها برای تولید در ایران . ( با توجه به فاکتورهای اقتصادی . جاده ها در دسترس بود ن تعمیرکار و قطعه و نوع استفاده مردم ایران از خودرو ) پیکان و پژو ۴۰۵ و ال۹۰ مناسب بودند و احمقانه ترین انتخاب ها کادیلاک بیوک لیفان موسو و بعضی خودروهایی که بعد از چند سال یک سرطان واقعی میشوند . اگر در گذشته به جای کادیلاک و .. خودروهایی مثل فیات ۱۳۱ یا تویوتا کارینا داتسون ۱۸۰ پژو ۵۰۴ و ۳۰۴ …. تولید میشدند وضعیت خودروسازی نسبتا بهتر بود.

    ۷
    ۴
    • علی گفت:

      خرید ماشین مدل پایین وکارکرد بالا فقط پراید
      تیبا
      ۲۰۶tu5
      خانوادعه پژو ۴۰۵وپارس باموتورxu7سرطان خالصند.
      من تجربه کردم ویکسره تعمیرگاه بودم.اخرش باکلی ضرر ردش کردم.
      اگه نو باشند فقط ارزش خرید دارند اگرنه هم پول وهم وقتتونو حروم میکنند

      ۵
      ۸
    • علی گفت:

      بنظر من این بحث واشر سوزدندن پژو یه شایعه پوچی ست که شاید ۱۵،۲۰ سال پیش اتفاق می افتاد ولی الان یه حرف مسخره ایه!همه راهکار رو که هیچ هزینه ای هم نداره میدونن. ضمنا کدوم ماشینی اندازه ۴۰۵ قطعات فراوان و ارزانی داره؟!نکته جالب دیگه اینکه شما ظاهر سمند و پرشیا و…را بهتر از ۴۰۵ میدونین؟!!!کدوم فرزندی اندازه پدرش ابهت داشته که اینا داشته باشند؟!!!

      ۷
      ۰
  2. ناشناس گفت:

    یه‌کم تعریف کنین یه ۴۰۵ گذاشتم برای فروش😂😂😂

    ۱۵
    ۰
  3. امیر گفت:

    پژو ۴۰۵ سلطان تکرار نشدنی

    ۱۸
    ۲
  4. سیاوش گفت:

    اگه استاد کار ماهر باشه ، موتور ۴۰۵ رو شبیه پراید، موتور سرد می کنه ، چطوری ؛ نمیذاره موتور هوا بگیره ، در نتیجه موتور دائم خنک و کم استهلاک میشه . طوری که سالها واشر نمیزنه 😌

    ۱۸
    ۰
  5. وحید گفت:

    سلام
    به هیچ وجه نخرید
    من خودم دارم
    فکر کنم پر خرج ترین و پر استهلاک ترین خوردوی دنیا ۴۰۵ باشه.سواری خوبی داره ولی از لحاظ موتوری هزینه ها بسیار گزافه و کلافه کننده ست
    اصلا و اصلا و اصلا سراغ ۴۰۵ نخرید

    ۱
    ۴
    • علی گفت:

      سلام خدمت همه
      پدر من سال ۹۵ یک دستگاه ۴۰۵ معمولی مدل ۸۸ خرید
      سال ۴۰۱ واشر سوزوند
      اونم به خاطر اینکه ترموستات رو به موقع عوض نکرده بود و ترموستات گیر کرده بود،
      اگر مجموعه سیستم خنک کننده سالم باشه هیچ مشکلی پیش نخواهد اومد.
      مصرفش یکم بالاست واسه تو شهر که اونم به خاطر حجم موتور بیشتر است.
      در مورد ظاهر ماشین هم اون چیزی که شما گفتید رو قبول ندارم،این ماشین توسط استودیوی طراحی پنین فارینا طراحی شده و پتانسیل بالایی برای بزک کردن و اسپرت کردن داره.همه رنگ هاش خوشگله برخلاف سایر ماشین ها که فقط بعضی از رنگ هاشون خوبه.
      در ضمن پتانسیل خوبی برای تیونینگ و تولید گشتاور بهتر از همه ماشین های داخلی داره.

      ۶
      ۰
  6. همایون گفت:

    سلام در جواب اون عزیزی که گفته بود هزینه بالا و واشر زدن شایعه است باید عرض کنم دوست گرامی شما خودت یه دسته دومشو بخر بعد مدت کوتاهی متوجه میشی چه خبره….

    ۱
    ۵
    • علی گفت:

      ۴۰۵ سواری نرمی داره رانندگی بهاش خیلی لذت بخشه ولی
      یه کمم پرمصرفه
      نیاز به چک کردن مکرر سیستم خنک کننده داره در غیر صورت ماشین
      جوش میاره و در نهایت تعویض واشر سریلندر

      ۴
      ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X