پژو 408X ایکاپ معرفی شد + ویدیو
ایکاپ به عنوان شرکت مشترک گروه صنعتی ایران خودرو و پژو، به صورت رسمی محصول جدید پژو 408X را به بازار معرفی کرد. در این گزارش به سراغ معرفی ویدیویی این خودروی وارداتی رفته ایم.
به گزارش پایگاه خبری آخرین خودرو، ایکاپ در سال های به دور از تحریم محصولاتی مانند پژو ۲۰۰۸، ۵۰۸ و ۳۰۱ را به بازار کشور عرضه کرد. اما با آغاز تحریم ها فعالیت این شرکت مشترک ایرانی – فرانسوی در بازار خودرو کم رنگ شد. حال قرار است تا ایکاپ ایران خودرو پژو 408X را به صورت وارداتی و از طریق خطوط تولید چین به بازار ایران بیاورد. همچنین گفته می شود که در سال ۱۴۰۴ پروژه مونتاژ این خودروی جدید در ایران خودرو آغاز خواهد شد.

درباره پژو 408X ایکاپ
پژو 408X ایکاپ همان پژو ۴۰۸ نسل جدید است. اما به خاطر اینکه این محصول از طریق خطوط تولید چین برای بازار ایران تامین می شود، پسوند X در نام آن قرار دارد. دلیل این اتفاق هم ادامه دار بودن تولید ۴۰۸ قدیمی در کارخانه چین پژو است. این خودرو بر اساس پلتفرم EMP2 گروه PSA توسعه داده شده و این همان پلتفرم ماژولاری است که پژو ۳۰۸ هم بر اساس آن طراحی شده بود. این خودرو در واقع در کلاسی بین هاچبک، سدان و شاسی بلند دارد و عملا کراس اووری کوچک است که ظاهری متفاوت بر مبنای طراحی های جدید پژو ارائه می دهد. این کراس اوور تحت جوینت ونچر پژو با دانگ فنگ در چین تولید می شود و اساس فنی کاملا یکسان با سیتروئن C5 X دارد.
مشخصات فنی ۴۰۸ ایکس
پژو ۴۰۸ ایکس در بازار ایران به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو شارژر TGDi مجهز است. این پیشرانه ۱۷۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور 250 نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده این خودروی وارداتی از نوع ۸ سرعته اتوماتیک AT است که توسط کمپانی آیسین ژاپن تولید می شود. این جعبه دنده توان را به چرخ های جلوی 408X می رساند. همچنین در بخش جلوی این محصول تعلیق مک فرسون و در بخش عقب تعلیق نیمه مستقل دیده می شود. وزن پژو 408X ایکاپ نزدیک به هزار و ۴۵۶ کیلوگرم است. همچنین مصرف سوخت بهینه و ترکیبی این خودروی وارداتی ۶.۳۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

با توجه به اطلاعات به دست آمده، پژو 408X می تواند به صورت استاندارد به حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت برسد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نزدیک به ۹ ثانیه را داشته باشد. رینگ این خودرو ۱۹ اینچی است و تایرهای گودیِر بر روی آن نصب شده است.
امکانات پژو ۴۰۸ ایکس ایکاپ
پژو 408X ایکاپ از نظر سطح امکانات ایمنی و رفاهی در جایگاه خوبی قرار دارد. همچنین امتیاز ایمنی این محصول هم خوب و رقابتی در سایر بازارها ارزیابی شده است. در این خودرو امکاناتی مانند سقف پانورامای برقی، درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، فرمان کمکی برقی، پدل شیفتر، دسته دنده الکتریکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سامانه استارت استاپ اتوماتیک، استارت دکمه ای، فناوری LED چراغ ها، محدودکننده سرعت، کروز کنترل تطبیقی، رادار خط خوان، رانندگی خودکار بین خطوط، ترمز اضطراری، نور بالای اتوماتیک، رادار تابلوخوان، سنسور نور و باران، صندلی های برقی جلو، گرمکن صندلی های جلو، تهویه اتوماتیک دو کاناله، تریم داخلی چرم، شارژر بیسیم تلفن همراه، نمایشگر لمسی، اپل کارپلی، کار لایف، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم صوتی آئودیوفیل، شش کیسه هوا و… وجود دارد.




















یادتان رفته بگذارید برای جانبازان سهمیه ای عزیز!!!
عالی به نظرم نقطه منفی نداره فقط حیف قیمت….
کابینش زیباش رو با کره ای ها و ژاپنی ها مقایسه کنید.مثلا با همین مزدا ۳ جدید مقایسه کنید.
هر چقدر پژو در چند دهه چهره تکراری داشت و اصلا قابل رقابت با رقبا نبود و اندازه اسم فرانسه نبود اما در این چند سال کاملا متفاوت عمل کرده و بروز شده از طراحی زیبا گرفته که اصلا کپی هیچ خودرو دیگه ای نیست تا کیفیت ساخت و مشخصات فنی خوب
فقط در ایران قیمت بالایی دارند محصولات جدید پژو چون اولا وارداتی هستند و کیفیت بالایی دارند و دوم اینکه در بازار داخلی ایران هیچ خودرویی قیمت واقعی فروخته نمیشه و اگر این مدل قیمت معقول نداشته باشه به سرنوشت سیتروئن c5 و پژو ۵۰۸ و سوزوکی کیزاشی و پژو ۴۰۷ دچار میشه اینها همه در نوع خودشون عالی بودند ولی وقتی به بازار اومدن که مثلا با قیمت پژو ۴۰۷ و سیتروئن c5 مردم رفتن هیوندای آزرا خریدن گفتن موتور آزرا ۶ سیلندر هست و چه و چه ….
ولی تو اروپا مردم اول به ایمنی توجه میکنند و آلایندگی پایین و مصرف کم سوخت و کیفیت محصول ….. که انصافا پژو ۴۰۷ و سیتروئن c5 خصوصا مدل دوم از نظر ایمنی ۵ ستاره اروپا کسب کرده بود که آزرا خوابشو هم نمی دید اون زمان …… الان هم پژو ۴۰۸ واقعا عالیه اگر قیمتش زیر ۳ تومن در بازار فروخته بشه که با این شرایط مطمئن هستم بالای ۵ تومن میره
دوباره پژو؟؟ اونم از خود پژو نه! از شریک چینیش. واقعا ماشین بهتری نبود که بیارن؟
شما چی دوست داری بگو همونو سفارش بزنن.
با اینمبلغ خرید کیا هیوندای عاقلانه تر هست چون واقعا کیا موتورز خودروی بسیار بی آزاری تولید میکنه برعکس محصولات فرانسوی با پیچیدگی غیر ًضروری مهندسی و دمای بالای موتور
پژو رقبای هم رده رو با این طراحی هاش داره رنده میکنه یعنی طراحی فولکس و رنو و اشکودا و مزدا پیش پژو های جدید حرفی ندارن
انجین این خودرو از رده ی Prince است که بین پژو و bmw و سیتروئن به اشتراک گذاشته شده و از این رده پیشرانه، روی ده ها مدل از هر سه خودرو ساز استفاده شده است. این پیشرانه احتمالا با کد ep6fdt عرضه میشه که از نظر ابعاد، هم اندازه ی tu5 هست برای همین در ۲۰۷ و 207rc و ۲۰۸ و غیره هم (با کد های دیگه)استفاده شده .اما تفاوت بسیار مهم این پیشرانه با tu5 سه چیزه: ۱- مواد ۲- فناوری و روش ساخت ۳- فناوری های کاربردی.
۱- ظاهرا کل پیشرانه از آلومینیوم ساخته شده.
۲- فناوری ریخته گری قطعات آلومینیومی سرسیلندر بسیار پیشرفته و از نوع قالب های موقت ذوب بخار شونده است که کمک می کنه قطعات پیچیده ریخته گری دقیقی داشته باشند.میل بادامک یکپارچه که یک تکه نیست و تراش نخورده بلکه شفت جدا ساخته شده و بادامک ها هم جدا ساخته شدند و سپس با عملیات حرارتی منبسط شده و روی شفت سوار شده اند. وقتی قطعات جدا ساخته می شوند، می توانیم برای هر کدام خواص دقیق تری در نظر بگیریم و اندازه هم دقیق در میاد. این فناوری ها در هیچ خودروی ایرانی وجود نداره و انتظار چنین چیزی رو هم نباید داشته باشیم چرا که این پیشرانه از سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۴ یعنی ۸ سال پیاپی در رده انجین های ۱.۴ تا ۱.۸ لیتری برنده رقابت های International Engine of the Year شده!
3-این پیشرانه ضمن استفاده از فناوری های مختلف شرکت bmw از فناوری های کاربردی جدیدی نسبت به tu5 استفاده می کنه مثل valvetronic ، زنجیر تایم به جای تسمه تایم ، پاشش مستقیم سوخت، توربوشارژ دوقلو (خروجی های دود تقسیم بر دو بخش جدا شده)
با این وجود مواردی از مشکل در زنجیر تایم و تنش گیر اون هم در نظرات اشاره شده.
گفتنی است خودرو های کره ای مانند کیا K5 هم بسیاری از تکنولوژی های ساخت و مواد پیشرانه ep6fdt پژو ۵۰۸ را ندارند.
بلای چهار میلیارد قیمت میخوره؟
حداقل ۳.۵
هه هه …