دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰

چه نکاتی را باید در مورد سدان وارداتی آرتابان موتور بدانیم؟

منتشر شده در 24 شهریور 1404 ساعت 18:30
عکاس محمدرضا پاداش
چه نکاتی را باید در مورد سدان وارداتی آرتابان موتور بدانیم؟ نکاتی درباره جی ای سی امپو هیبرید

جی ای سی امپو هیبرید در حال حاضر تنها سدان وارداتی شرکت آرتابان موتور است که نمونه بنزینی آن توانست جایگاه خوبی را در بازار پیدا کند.

از آغاز واردات خودرو تا کنون، برخی از خودروهای وارداتی چینی با استقبال بسیار خوبی مواجه شده اند و توانسته دیدگاه مردم ایران را نسبت به خودروهای چینی تغییر دهند که یکی از آنها جی ای سی امپو است که در ابتدا با نسخه بنزینی پا به بازار ایران گذاشت و اکنون نسخه هیبریدی آن نیز وارد بازار شده است. برای آن که بیشتر با این خودرو آشنا شویم لازم است بدانیم که جی ای سی امپو (GAC Empow) یکی از پر سر و صداترین محصولات این شرکت  است که در سال ۲۰۲۱ میلادی معرفی شده و در همان ابتدا به دلیل ظاهر اسپرت و جذاب خود توانست توجه ها را به خود جلب کند. جی ای سی امپو هایبرید در حقیقت یک سدان اسپرت در کلاس طراحی B بوده و در واقع به عنوان جایگزینی برای جی ای سی GA4، طراحی و تولید شده است. با این حال تمام نکات مربوط به این خودرو به اینجا ختم نمی شود و نکات بیشتری را باید در مورد این جی ای سی امپو هایبرید بدانیم. در ادامه به بررسی نکات مختلف این خودرو می پردازیم.

امپو هیبرید ؛ حاصل همکاری جی ای سی با غول های خودروسازی

چه نکاتی را باید در مورد سدان وارداتی آرتابان موتور بدانیم؟ نکاتی درباره جی ای سی امپو هیبرید

شرکت GAC یکی از غول های خودروسازی چینی است که محصولات مختلفی را در بازارهای جهانی عرضه کرده و سالیان سال است که در این حوزه فعالیت می کند. نکته ای که در مورد این خودروساز مطرح چینی وجود دارد این است که شرکت جی ای سی سابقه همکاری های طولانی مدت را با غول های خودروسازی دنیا نظیر؛ تویوتا، هوندا و… را در کارنامه خود دارد و هر آنچه که در طی این سال ها از همکاری با این نشان ها آموخته را در محصولات خود به کار گرفته است. به همین دلیل در محصولی نظیر جی ای سی امپو توانست دیدگاه بسیاری از مردم جهان را نسبت به خودروهای چینی تغییر دهد و در جی ای سی امپو هیبرید نیز کیفیت ساخت بسیار خوبی را می بینیم.

موضوع دیگری که می تواند برای بسیاری تعجب برانگیز باشد این است که جی ای سی امپو به دلیل وجود همین کیفیت ساخت بالا توسط شرکت دوج ریبرند شده و در برخی از بازارها با نام Dodge Attitude به فروش می رسد که بیانگر کیفیت بالای محصولات نشان GAC است.

تفاوت های طراحی جی ای سی امپو هایبرید و بنزینی

چه نکاتی را باید در مورد سدان وارداتی آرتابان موتور بدانیم؟ نکاتی درباره جی ای سی امپو هیبرید

همانطور که می دانید جی ای سی امپو در دو نسخه بنزینی و هیبریدی و توسط شرکت های راسا موتور و آرتابان موتور عرضه می شود که با اینکه سبک طراحی کلی آنها بسیار به یکدیگر نزدیک است اما تفاوت های اندکی نیز دیده می شود. به عنوان مثال سبک طراحی جلو پنجره نسخه هیبرید امپو با دیزاین امپو بنزینی متفاوت بوده و الگو های طراحی اسپرت کمتری را در آن می بینیم. از طرفی به رسم اکثر خودروهای هیبرید لوگو GAC در نسخه هیبریدی دارای حاشیه های آبی رنگ بوده که به بهره مندی این خودرو از انرژی های پاک اشاره دارد. تفاوت دیگری که در این دو خودرو دیده می شود این است که در سدان وارداتی آرتابان موتور بر خلاف امپو بنزینی از رینگ های ۱۷ اینچی استفاده شده که به دلیل داشتن فاق بیشتر، موجب افزایش پایداری امپو هیبرید می شود.

جی ای سی امپو هیبرید در مقابل امپو بنزینی ؛ قدرت بیشتر، امکانات کمتر

در زیر کاپوت سدان وارداتی آرتابان موتور یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با قابلیت پاشش سوخت مستقیم قرار گرفته است که به دلیل عدم استفاده از سیستم توربو شارژ سازگاری بیشتری با کیفیت سوخت ایران دارد. این پیشرانه ۱۳۸ اسب بخار قدرت را با گشتاور 180 نیوتن متر تولید می کند. موتور الکتریکی آن در کنار پیشرانه بنزینی توان تولید ۱۸۰ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر را دارد. این سدان وارداتی به صورت ترکیبی ۲۳۸ اسب بخار قدرت را از طریق جعبه دنده DHT به چرخ های جلو منتقل می کند. با مشاهده مشخصات نسخه بنزینی امپو می توانیم به این موضوع پی ببریم که امپو هیبریدی توان بسیار بالاتری در مقایسه با امپو بنزینی تولید می کند، با این حال مصرف سوخت امپو هایبرید ۱ لیتر کمتر نسخه بنزینی بوده تنها ۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می کند.

چه نکاتی را باید در مورد سدان وارداتی آرتابان موتور بدانیم؟ نکاتی درباره جی ای سی امپو هیبرید

اما باید بگوییم که در سدان وارداتی آرتابان موتور سطح امکانات ایمنی و رفاهی، پایین تر از جی ای سی امپو بنزینی بوده و امکاناتی نظیر؛ گرم کن و سردکن صندلی های جلو، کیسه هوای پرده ای، رادار خط خوان، نوربالای اتوماتیک و… در آن دیده نمی شود اما همچنان می توان امکاناتی نظیر؛ سانروف برقی، استارت دکمه ای، تهویه اتوماتیک، فرمان کمکی برقی، دوربین عقب – سنسور پارک عقب – رینگ آلومینیومی – تریم داخلی چرم مصنوعی – ترمز پارک برقی – اتوهلد، نمایشگر لمسی، کلاستر دیجیتال، صندلی برقی راننده، سنسور نور، فناوری LED چراغ ها، تنظیم حالت رانندگی، دسته دنده الکتریکی و… را در این خودرو تجربه کرد.

عملکرد بسیار خوب سیستم کنترل پایداری در سدان وارداتی آرتابان موتور

بی شک یکی از نقاط قوت جی ای سی امپو هایبرید، عملکرد بسیار خوب سیستم کنترل پایداری آن است. در بیشتر خودروهای هیبرید به دلیل وزن بالا خصوصا در محور عقب و همچنین گشتاور بالای موتورهای برقی شاهد عدم پایداری هستیم که در برخی مواقع کنترل خودرو را سخت می کند. اما در این خودرو سیستم کنترل پایداری بسیار خوب عمل می کند و مانع از در رفتگی این خودرو می شود و کنترل جی ای سی امپو هایبرید را راحت می کند. از طرفی بیشتر بودن فاق لاستیک ها در مقایسه با نسخه بنزینی نیز در پایداری این خودرو موثر است.

ویدیوی معرفی سدان وارداتی آرتابان موتور

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “چه نکاتی را باید در مورد سدان وارداتی آرتابان موتور بدانیم؟”

  1. محمود گفت:

    چه نکاتی را باید در مورد سدان وارداتی آرتابان موتور بدانیم؟
    نکته اول:فعلا نخریم!
    از این ماشینای مردم بدبخت کن که چهار روز مونتاژ یا وارد شدن و بعد هم الفاتحه زیاد اومده.

    ۱۳
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X