گروه خودروسازی سایپا به برخی از سوالات مشتریان محترم بعد از اصلاح قیمت پاسخ داد


روابط عمومی گروه خودروسازی سایپا عنوان کرد: در صورتی که قرارداد منعقد شده با مشتریان در قالب “فروش فوری” و یا “فروش فوق العاده” باشد، مشمول هیچ گونه افزایش قیمتی نمیشود.
روابط عمومی گروه خودروسازی سایپا در خصوص اصلاح قیمت محصولات سایپا که با توجه به مستندات مالی و بر اساس دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری مصوب شورای رقابت صورت گرفته است، اظهار داشت: گروه خودروسازی سایپا با هدف کاهش هزینهها و افزایش بهرهوری در تمام بخشها، تلاش کرد که اصلاح قیمت خودرو محدود باشد.
گروه خودروسازی سایپا در ادامه به برخی از ابهامات و سوالات پرشمار مردم پس از اصلاح قیمت، پاسخ داده است:
روابط عمومی گروه سایپا در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح قیمت صورت گرفته، مشمول مشتریانی که وجه کامل خودرو را پرداخت کردند، میشود یا خیر، اعلام کرد: در صورتی که قرارداد منعقد شده با مشتریان در قالب “فروش فوری” و یا “فروش فوق العاده” باشد و وجه خودرو از سوی خریدار به صورت کامل پرداخت شده باشد، خودرو مشمول هیچ گونه اصلاح قیمتی نمیشود و با همان قیمت قبل، خودرو تحویل مشتریان محترم خواهد شد.
روابط عمومی گروه خودروسازی سایپا در خصوص مشتریانی که قرارداد پیشفروش با گروه سایپا داشتند و بخشی از وجه خودرو را پرداخت کردند، گفت: در صورت انعقاد قرارداد پیش فروش با قیمت زمان تحویل با خودروساز و پرداخت بخشی از وجه خودرو، سهمی از قیمت خودرو که پیش پرداخت آن قبلا انجام شده، مشمول افزایش قیمت نخواهد شد و صرفاً سهم باقیمانده مشمول اصلاح قیمت است و دستورالعمل مصوبه ۴۷۳ شورای رقابت جهت این دسته از مشتریان اعمال خواهد شد .
در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا افزایش قیمت شامل افرادی که در سامانه یکپارچه نسبت به فراخوان آنها اقدام شده و امکان واریز وجه در آن مقطع را نداشتهاند، می شود،روابط عمومی سایپا پاسخ داد که با توجه به عدم واریز وجه وعدم انعقاد قرارداد، مطابق مفاد اطلاع رسانی شده در اجرای طرح سامانه یکپارچه، قیمت فروش بر مبنای قیمت زمان انعقاد قرارداد و واریز وجه لحاظ خواهد شد.
همچنین در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه فراخوان برای تعدادی از مشتریان ارسال شده، اما چون با خودرو درخواستی در سامانه یکپارچه مغایر بوده استقبال نشده و به همین دلیل واریز انجام نشده است، آیا افزایش قیمت شامل این افراد میشود؟ مطابق شرایط اعلام شده در اطلاعیه عرضه سامانه یکپارچه، ثبتنام در فهرست نوبت دهی، هیچ گونه تعهدی برای خودروساز ایجاد نکرده و تعهد پس از فراخوان واریز وجه و انعقاد قرارداد برای خودروساز ایجاد می شود، لذا مبنای قیمت در زمان انعقاد قرارداد خواهد بود.
مبحث بعدی که مورد سوال مشتریان است و روابط عمومی گروه به آن پرداخته این است که وضعیت ثبتنام کنندگان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده سامانه ثبت درخواست خودرو چگونه است؟ متقاضیانی که مشخصات آنان تاکنون از سوی ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به مراکز اسقاط اعلام نشده تا برای ایجاد قرارداد و واریز وجه برای سایپا ارسال شود، مشمول افزایش قیمت خواهند بود.ولی مشتریانی که ودیعه اولیه را به سایپا پرداخت و پیرو اعلام ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده نسبت به اسقاط خودرو اقدام و اطلاعات آنان به خودروساز اعلام ودر حال طی نمودن تکمیل فرآیند جایگزینی می باشند مشمول افزایش قیمت نخواهند شد .
در ادامه روابط عمومی سایپا اعلام کرد با توجه به اینکه اصلاح قیمت محصولات سایپا بر اساس دستور العمل تنظیم بازار خودروهای سواری شامل خودروهای تولیدی و مونتاژی است و در مورد خودروهای وارداتی صدق نخواهد کرد، اعلام کرد: اصلاح قیمت مصوب شده مترتب بر قیمت پایه است و هزینهها و عوارض قانونی شامل عوارض شمارهگذاری و مالیات ارزش افزوده به قیمت پایه اضافه خواهد شد همچنین در این اطلاعیه اعلام شد، اصلاح قیمت فعلی صورت گرفته مشمول خودروهای تجاری نبوده و قیمتگذاری خودروهای تجاری در چارچوب دستورالعمل تنظیم بازار خودرو های سواری مصوب شورای رقابتی نمیباشد.
سلام، یک سوال هم در خصوص اینکه بعد از این افزایش قیمت آیا عرضه خودرو را افزایش می دهند یا اینکه باز با عرضه کم ، التهاب را در بازار همچنان نگه می دارند تا کمتر از چند ماه دیگر دوباره با استدلال های همیشگی و واهی قیمت را افزایش دهند.
چرا باید شاهین پلاس که شهریور ماه قیمتش اعلام شده افرایش قیمت ۲۵ درصدی داشته باشه ؟ مسئولین جوای بدن همچنان شورای رقابت آیا حقوق مصرف کننده رعایت شده؟ بر چه اساسی ماشینی که دو ماه نیست قیمت گذاری شده مجوز افزایش قیمت میگیره؟
بنده در سال ۱۴۰۲ از طریق حساب وکالتی ثبت نام شاهین جی کردهام ولی تا الان هیچ خبری به جز افزایش قیمت ندارم و هیچ اطلاعی به بنده ندادهامد
با سلام میخواستم بدونم چرا برای ما که مشتری سایپا هستیم ارزش قائل نیستین پارسال ثبت نام کردیم شاهین شما زدین تحویل زمستان ۱۴۰۳ یک سال مارو انتظار گذاشتین الان هم گران کردین مارو گرفتار کردین و بلا تکلیف من یه کارگر بدبخت چیکار کنم کی میخواد رسیدگی کنه به این درد دل ما
اگر درب دو شرکت خودروسازی میبستید مردم راحت تر بودند
باسلام .همه جای دنیا تلاش برروی افزایش کیفیت وجلب رضایت مشتری رقابت میشود ولی خودروسازهای ما بر عکس کیفیت صفر ولی تا دلت بخواد قیمتها نجومی توجه به رضایت مشتری هم صفر .این یعنی بی تدبیری وبی کفایت بودن مسئولین .یعنی راند خواری
خدا از باسبانی گرانی نگذره
سلام
سایپا به قرارداد منعقده شده بامشتریان پایبند نبوده.وهیجگونه ارزشی نیزقرارداد ازنظرحقوقی براش ندارد.بنده درسال ۱۴۰۲شاهین ثبت نام کردم درقرارداد قیدشده سود مشارکت ۲۰درصد امابعداز۱۸ماه نامه تکمیل وجه صادر لذاسودمشارکت لحاظ نشده یعنی
عدم حقوق مصرف کننده
بازی با کلمات(سهم تورمی)
عدم جوابگوی شفاف توسط نمایندگی به ارباب رجوع
فقط مشتریان ارجاع به تلفن گویا وهمچنین
درصورت داشتن شکایت ارجاع به محاکم قضایی
یعنی سرگردان کردن مشتری دریغ ازیک راهنمایی .