%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰

ترس اسرائیلی ها از جاسوسی خودروهای چینی ؛ لیزینگ تیگو ۸ پرو برای نظامی های صهیونیست؟

منتشر شده در 25 مرداد 1404 ساعت 17:30
نویسنده آرام عزیزی
ترس اسرائیلی ها از جاسوسی خودروهای چینی ؛ لیزینگ تیگو 8 پرو برای نظامی های

به گزارش پایگاه خبری آخرین خودرو به نقل از منابع اسرائیلی؛ خودرو های چینی از ورود به مناطق نظامی اسرائیل منع شده اند.

به گزارش از منبع اسرائیلی ارتش اسرائیل به دلیل نگرانی از نشت اطلاعات از خودروهای چینی که مجهز یه سنسور های داخلی و خارجی هستند، ورود این خودرو ها را به پایگاهای نظامی خود ممنوع کرده و به صورت گسترده این دستور را به واحد ها و پایگاهای خود اعلام کرده است. طبق دستورالعمل های ابلاغی به افسران و کارمندان نظامی، دارندگان خودروهای ساخت چین، ملزم به پارک خودروهای خود در خارج از پایگاها و در مناطق تعیین شده اند. به دارندگان این خودروها توصیه شده به دلیل حفظ امنیت و پیشگیری از جاسوسی این خودروها، ماشین های چینی خود را از مناطق حساس نظامی دور کنند.

ممنوعیت ورود خودروهای چینی به محدوده پایگاهای نظامی برای اولین بار در زمان جنگ ۱۲ روزه این رژیم با ایران رخ داد و ارتش اسرائیل به کارمندان خود دستور داد تا خودروهای چینی شان را از پایگاه سپاه ارتباطات گیدئونیم در نزدیکی تزرفین پارک نکنند. ارتش اسرائیل در حال حاضر تیگو ۸ پرو را از طریق برنامه لیزینگ به نظامیان خود عرضه می کند اما تیگو ۸ پروهایی که ارتش رژیم صهیونی به این کارمندان ارئه می دهد دستخوش تغییرات شده اند. این خودرو ها قبل از اینکه به دست نظامیان برسند سامانه های ارتباطی و برخی از سنسورهای از آنها جدا می شود که دلیل آن نیز جلوگیری از جاسوسی چینی ها و نهاد های اطلاعاتی ایران است. به نقل از این منابع ارتش اسرائیل، این رژیم قصد عرضه خودروهای چینی الکتریکی را به نظامیان خود را داشته اما این خودروها از آخرین مناقصه لیزینگ وزارت دفاع اسرائیل برای پرسنل رد صلاحیت شده اند.
اسرائیل در اجرای چنین اقدامی تنها نیست و در اوایل سال جاری، بریتانیا نیز ممنوعیت مشابهی را برای ورود خودروهای چینی به تأسیسات نظامی اعمال کرده بود.

اسرائیل زیر سلطه خودروهای چینی

از سال گذشته، چین نزدیک به ۲۵ درصد از کل واردات خودرو به اسرائیل را به خود اختصاص داده و بر بازار خودروهای الکتریکی آن تسلط کامل دارد. انتظار می رود محدودیت های جدید بر تعداد قابل توجهی از سربازان و کارمندان نظامی تأثیر بگذارد که اکنون باید خودروهای خود را در خارج از مجتمع های نظامی رها کنند و این موضوع می تواند دلیلی برای افت فروش چینی ها در بازار اسرائیل شود.

برای مطالعه حضور چینی ها در بازار خودرو چین می توانید به مقاله « خودروسازان چینی در بازار اسرائیل ؛ ماشین کمونیستی در دست صهیونیسم» مراجعه کنید.

زنگ خطری برای ایران

خودروهای چینی به صورت گسترده در چند سال گذشته به بازار ایران راه یافته اند و این موضع در این برهه حساس کنونی که به عنوان پسا جنگ با اسرائیل شناخته می شود بسیار مهم است. برخی از جامعه خریداران خودروهای چینی، نظامیان یا وابستگان دفاعی کشور هستند که زنگ خطری برای سرقت اطلاعات نظامی کشور است. حتی در مواردی دیده شده که این خودروها در ارگان های نظامی وظایف گوناگون را بر دوش دارند. این خودروها می توانند مورد کاربری دوگانه قرار بگیرند و باید ارگان های امنیتی نسبت به کنترل و محدودیت ورود به مناطق حساس آنها اقدام نمایند.

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “ترس اسرائیلی ها از جاسوسی خودروهای چینی ؛ لیزینگ تیگو ۸ پرو برای نظامی های صهیونیست؟”

  1. کاربر گفت:

    لطفاً از واژگان درست (رژیم صهیونسیتی) استفاده کنید.

    ۱۰
    ۶

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X