مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰

انتشار اولین تیزر رسمی ال ۹۰ ایرانی ؛ پارس نوآ در مسیر بازار

منتشر شده در 04 آبان 1404 ساعت 12:47
نویسنده سامان امانی

پارس نوآ به تازگی به صورت مشارکت در تولید به عرضه رسید و حالا شرکت پارس خودرو اولین تیزر رسمی ال ۹۰ ایرانی را منتشر کرده است.

با اعمال تحریم های شدید علیه ایران، صنعت خودرو آسیب های جدی دید و بسیاری از خودروها دیگر در کشور تولید نشدند. یکی از با کیفیت ترین و با دوام ترین محصولاتی که با اعمال تحریم ها توقف تولید شد، رنو ال ۹۰ یا همان تندر ۹۰ بود. خودرویی که همچنان طرفداران خودش را دارد و هنوز هم نمونه های کارکرده آن در بازار به راحتی و با مبالغ بالا خرید و فروش می شود. همین محبوبیت باعث شد تا پارس خودرو پروژه P90 یا همان ال ۹۰ ایرانی را پیش ببرد پارس نوآ نتیجه نهایی همان پروژه است که اساس پلتفرمی یکشان با ال ۹۰ دارد اما تغییراتی را در بحث فنی و امکانات داشته است. اواخر مهرماه بود که این خودرو در قالب مشارکت در تولید به عرضه رسید و حالا پارس خودرو اولین تیزر رسمی از این خودرو را منتشر کرده است. در ادامه بیشتر با این سدان ملی آشنا خواهیم شد.

معرفی و مشخصات پارس نوآ

پیش تر در خودروی L90 از پیشرانه معروف K4M استفاده می‌شد که به دوام بالا و عملکرد مناسبش شناخته می‌شد. اما در نسخه ایرانی این خودرو، دیگر خبری از آن موتور نیست و قرار است پیشرانه جدید ME16 ساخت سایپا جایگزین شود. این موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ، از نظر ساختار شباهت زیادی به موتور TU5 پلاس دارد و قادر است حداکثر ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. انتقال نیرو در پارس نوآ نیز از طریق جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو انجام می شود البته در ادامه پارس خودرو نسخه اتوماتیک این خودرو را با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT هم عرضه خواهد کرد.

از جمله امکانات این خودرو می توان به؛ ۲ کیسه هوا برای سرنشینان جلو،  فرمان دی کات، کلید های کنترلی روی فرمان، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی، سیستم تهویه الکتریکی دستی، شیشه دودی عقب، تریم داخلی دو رنگ، تنظیم برقی آینه ها، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، سنسور نور، سنسور باران و صفحه نمایش ۷ اینچی مالتی مدیا، چراغ روشنایی روز، سیستم کنترل پایداری، فرمان کمکی برقی و… اشاره کرد.

ویدیو های پیشنهادی

۹ Responses to “انتشار اولین تیزر رسمی ال ۹۰ ایرانی ؛ پارس نوآ در مسیر بازار”

  1. محمود گفت:

    پارس خودرو جان، بدبخت، تو همونیکه یه روز ماکسیما و مگان و رونیز از خط تولیدت بیرون میومد الان به این شترگاوپلنگ افتخار میکنی که هر دو روز یه بار یه بیانیه واسش صادر میکنی؟! حتی با وجود تحریم ها سرهم کردن این ماشین قطعا افتخار نداره!

    ۳۵
    ۸
    • هادی گفت:

      دقیقا.
      یه لگن ایرانی دیگه هم داره میاد.
      یه عده طرفدار زباله های داخلی هم میان دیسلایک میدن که اصلا برام مهم نیست.

      ۲۷
      ۱۹
    • ali گفت:

      با سلام
      دقیقا.تنها نقطه قوت ال ۹۰ که موتور و گیربکسش بود برداشتن یه آت آشغال چینی گذاشتن به قول دوستان افتخار هم میکنن.البته گند زدن هم نوعی افتخار برای حضراته

      ۱۳
      ۵
      • علی ریگی گفت:

        البته مسئولین مملکت میرینن به وطن خودشون مدیران خودروسازی هم میرینن به وطن خوشان کی به کیه …انقدر نفهم باشن هم فامیل هاشون سوار آشغال میشن بهشون هم میخندن چی سوار شدن

        ۱
        ۳
    • ناشناس گفت:

      واقعیت اینه که خوردروهای ایرانی متاسفانه کیفیت مناسبی ندارن
      دلائلش هم بعضا فنی و اقتصادی و بعضا هم ناشی از ضعف مدیریتی و سیاست گذاری باشه
      اما هر وقت می آی توی سایت های مخصوص خودرو می بینی که همه با ادبیات تحقیر آمیزی دارن در مورد خودروهای ایرانی صحبت می کنن
      اون وقت سوال پیش می آد که پس این چندملیونی که تا یه طرح ثبت نام پیش می آد شرکت می. کنن کیا هستن؟
      شاید بگید مجبورن
      اما حتی اگه مجبور باشن باز هم با این نظراتی که توی سایت می بینیم که تماما منفی هستن جور در نمی آد
      آدم حس می کنه یه سریا پول می گیرن تا زیر هر خبری که در مورد خودروی ایرانی هست نظرات توهین آمیز بنویسن

      ۱۲
      ۵
      • شاهرخ گفت:

        دقیقا .شک نکن
        صد درصد همینه
        مرغ همسایه همیشه غازه برای این دوستان
        آخه همین تو همین آسیا چز ژاپن و کره و چین کی عرضه داره صفر تا صد داخلی تولید کنه
        تو همین خاورمیانه جز ترکیه و اسراییل کسی اصلا توان مونتاژ هم داره

        ۳
        ۳
    • ناشناس گفت:

      داداش، پارس خودرو همون قدیم گاف داشت! رنو پی کی رو یادت رفته؟ نیسان پاترول دهه هشتاد میلادی، افتخار بود؟ کلا خودرو سازهای ایرانی از ابتدا تا الان همین بودند و هستند. زمان شاه پلتفرم از تالبوت انگلیس و فرانسه و آمریکا(که فقط قشر خاصی توانایی خرید داشتن)میگرفتن، الان از چینی ها.

      ۳
      ۱
    • کمال گفت:

      نشستن چشم به در دیگران دوختن که چی بدن بیرون هنر نیست دل تحریم خودت بیای تولید کنی هنرهع
      همون ها هم اگه ساپورت شرکت ها چند ملیتی نباشه یه شبه محو میشن.
      دنیا ده تا کشور خود رو سازهه یکیش ایرانه
      جز بهترین ها نباشه دویست تا کشور هم هستن فرغون نمیتونن داخلی بسازن
      آخه چی این ماشین از میان رده ها و اقتصادی های حتی شرکت های به نام دنیا کمه.
      کمی باور کمی اعتماد به نفس
      چرا این حجم از خود تحقیری .
      یک کشور منطقه اسم ببری د بدون تحریم عرضه ساخت همین ماشین داشته باشه
      اصلا تو‌ کل آسیا غیر ژاپن ،کره و چین یک کشور نام ببرید
      اصلا تو آمریکا لاتین و آفریقا

      ۴
      ۲
      • رهام گفت:

        یه سریا توی این ۴۰ سال کهن ترین کشور دنیارو به جایی رسوندن که حضرات با کنیا و کوبا مقایسش میکنن کی شرتونو از سر ایران کم میکنید

        ۳
        ۱

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X