تویوتا C-HR نامی خودرو به گمرک تهران رسید


به تازگی تصاویری به دستمان رسیده که نشان می دهد تویوتا C-HR نامی خودرو به گمرک تهران رسیده و مراحل ترخیص نهایی را پشت سر می گذارد.
تویوتا C-HR یکی از خودروهایی جدیدی بود که توسط الماس خودرو در آخرین عرضه به سامانه خودروهای وارداتی آمد. الماس خودرو نام شرکت زیرمجموعه نامی خودرو است که به طور خاص واردات خودروهای تویوتا را انجام می دهد و قرار است سبد کاملی از خودروهای این نشان را به ایران وارد کند. تصاویر جدید ارسالی از گمرک غرب تهران حاکی از آن است که محموله تویوتا C-HR نامی خودرو به ایران رسیده و مراحل ترخیص را پشت سر می گذارد. انتظار می رود به زودی فرآیند تحویل این خودرو به مشتریان انجام شود و C-HR را دوباره در نمونه صفر کیلومتر در بازار کشور ببینیم. در ادامه نگاهی به مشخصات این کراس اوور وارداتی خواهیم داشت.

مشخصات فنی تویوتا C-HR نامی خودرو
سال ۲۰۲۳ دومین نسل از تویوتا سی اچ آر برای بازارهای جهانی معرفی شد اما نسخه ای که به ایران می آید نمونه ای فیس لیفت شده از همان نسل اول است. به داین موضوع دقت داشته باشید که این کراس اوور کامپکت تویوتا در چین همچنان با نسل قبل توسط GAC و FAW به تولید می رسد و نمونه ای که به ایران می آید در واقع نسخه ای است که در خط تولید جی ای سی به تولید می رسد و البته از نمونه های وارداتی قبلی که در ایران دیده بودیم پر آپشن تر است.

زیر کاپوت این کراس اوور یک پیشرانه ۲ لیتر تنفس طبیعی قرار دارد که در کنار یک موتور برقی، سیستم هیبریدی را تشکیل داده اند. نهایت قدرت ترکیبی در این کراس اوور به حدود ۱۸۴ اسب بخار می رسد و نهایت گشتاور ترکیبی ۲۰۲ نیوتن متر است. قدرت از طریق جعبه دنده E-CVT به چرخ های جلو می رسد و با این مشخصات فنی، شتاب گیری صفر تا صد این خودرو در ۸.۲ ثانیه انجام می شود.
سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون است و در عقب سیستم تعلیق مولتی لینک را داریم و مصرف ترکیبی هم در شرایط استاندارد در محدوده ۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر محاسبه می شود که عدد قابل قبولی به حساب می آید.
کابین و امکانات
طراحی داخلی سی اچ آر نامی خودرو همانند نسخه وارداتی قبلی، متفاوت تر از دیگر تویوتاهای آن زمان انجام شده است. به طور کلی طراحی خارجی و داخلی C-HR به گونه ای است که شاید همه پسند نباشد و البته مشتریان خاص خودش را دارد. طراحی داشبورد این خودرو همانند خودرو های امروزی مدرن نیست و سبک طراحی بکار رفته در آن به شیوه خودرو های تولیدی مدرن در سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ است. اما چون در آن زمان طراحی نسبتا ساختار شکنانه ای را در این خودرو داشتیم، پس حتی حالا هم این طراحی چندان قدیمی و از مد افتاده به نظر نمی رسد.

در این کراس اوور امکاناتی نظیر حالت های مختلف رانندگی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، کروزکنترل ، هشدار هوشیاری راننده، استارت دکمه ای، رینگ های ۱۷ اینچی آلومینیومی، ورود بدون کلید، فناوری LED چراغ ها ، سانروف، کلاستر نیمه دیجیتال، صفحه نمایش مالتی مدیا لمسی، روکش صندلی چرم و پارچه و … دیده می شود.
کرولا کراس نامی هم پیگیری کنید لطفاً.
واقعا چرا اعلام نمیکنه برا واریز مرحله دوم
کاش اخرین خودرو پیگیری میکرد
من زنگ زدم بهشون ،گفتن هیچی معلوم نیست
این ماشین ها همه کار کرده هستن و خیلی خیلی ارزون خریداری شده توسط شرکت…البته نمیشه گفت ماشین بدی هست خیلی هم ماشین خفن و دوست داشتنی هست ولی متاسفانه نهایت قیمتی که واسش پرداخت میکنن ۴۰۰/۵۰۰ ملیون هست ولی میارن ایران ۵ ملیارد میفروشن…به امید روزی که بتونیم از نمایندگی های رسمی خارجی ماشین بخریم
جوک سال😂
آقا مگه میشه ماشین کارکرده ۵۰۰ میلیون بیارن و یکیشونم هیچ مشکلی نداشته باشه بعد مگه سال ۱۹۸۰ عه که بتونن کارکرد خودرو رو تو سیستمش صفر کنن؟😂
باز تویوتا برگشته به تنظیمات کارخانه و داره زشت طراحی میکنه. یاد یاریس ها ، کرولاها و راوفور های ۱۵ سال قبل افتادم!
طراحی های خودرو های ژاپنی نسبت به بقیه جاها خیلی زشته مخصوصا تویوتا.
آخه چرا انقدر رنگ سفید واقعآ چرا ما باید آنقدر زیاد ماشین سفید دور و ورمون باشه آخه
خب این نسخه قبلی chr که دیگه خیلی تولید نمیشه و توی چینه وگرنه دیگه تو بازارای اروپا جدیدش هست.