فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰

تک سرنشین ها با خط تندروی بزرگراه همت خداحافظی کنند

منتشر شده در 11 آذر 1403 ساعت 18:30
نویسنده آخرین خودرو
خودرو تک‌ سرنشین

معاون حمل و نقل ترافیک شهر تهران محسن هرمزی می‌گوید که از بهمن خطوط پرسرعت همت راه‌اندازی و خودرو‌ های شخصی بالای ۲ سرنشین، ون و تاکسی و … می‌توانند از این خط عبور کرده و خودرو‌ های تک سرنشین جریمه می‌شوند.

خطوط پرسرعت در بزرگراه همت از بهمن راه‌اندازی می‌شود، معاون شهردار تهران می‌گوید که در هر ۲۵۰ متر این خط یک دوربین پلاک‌خوان نصب کرده‌ایم و جریمه متخلفان هم حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان است.

به گزارش ایلنا، بر اساس آمار شهرداری تهران، ۸۳ درصد تردد‌ها در تهران توسط خودرو‌ های تک‌سرنشین انجام می‌شود، رئیس شورای شهر تهران‌ می‌گوید که با این دست فرمان امیدی به رفع مشکل ترافیک ندارم.

معاون حمل ونقل ترافیک شهر تهران محسن هرمزی می‌گوید که از بهمن خطوط پرسرعت همت راه‌اندازی و خودرو‌های شخصی بالای ۲ سرنشین، ون و تاکسی و … می‌توانند از این خط عبور کرده و خودرو‌های تک سرنشین جریمه می‌شوند.

شهرداری تهران از سال گذشته تصمیم گرفت خط ویژه‌ای مشابه خطوط BRT در برخی از بزرگراه‌ها از جمله همت ایجاد کند، مشابه این طرح در دوران شهرداری قالیباف هم در بزرگراه بسیج اجرایی شد، اما به گفته عضو شورای شهر تهران ناصر امانی موفق نبود.

خطوط پرسرعت همت به طول ۱۸ کیلومتر از غرب تهران از منطقه ۲۲ آغاز و تا شرق ادامه دارد. فاز اول پروژه از میدان صنعت تا شرق تهران به طول ۱۲ کیلومتر، ۲ ماه دیگر راه اندازی می‌شود. به گفته معاون شهردار تهران در حال نصب دوربین‌های پلاک‌ خوان (در هر ۲۵۰ متر) هستیم و جریمه متخلفان هم حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان است.

بر اساس آمار پلیس حجم خودرو‌ های ترددکننده در سه ساعت اوج ترافیک صبح و عصر در بزرگراه همت؛ نشان می‌دهد که ۵۹ درصد خودرو‌ های این بزرگراه تک‌سرنشین هستند و همین امر ترافیک کیلومتری ایجاد می‌کند.

تنها به اتوبان همت نروید

کارشناس مسایل شهری خلیل فراهانی پور با بیان اینکه خطوط پرسرعت در همت به دلیل شریان اصلی جوابگو نیست، می‌گوید که شهرداری به جای توسعه حمل و نقل عمومی باز هم می‌خواهد از مردم پول بگیرد و این بار خودرو‌ های تک سرنشین را بهانه کرده است.

کارشناس ترافیک غلامعلی صائبیان با بیان اینکه خطوط پرسرعت در بسیاری از کشور‌ ها از جمله استرالیا و فرانسه اجرایی شده است، می‌گوید که با اجرای این طرح در ساعات پیک امکان تردد خودرو‌ های پر سرنشین تسهیل می‌شود و مردم دیگر در جهنم ترافیکی گرفتار نمی‌شوند.

کارشناسان می‌گویند که بر اساس طرح جامع ترافیک باید مسیر‌ های ویژه‌ای برای تردد خودرو‌ های پر سرنشین ایجاد شود تا یک اتوبوس با ۵۰ سرنشین در ترافیک نماند. همچنین باید خودرو‌ های همگانی و پر سرنشین افزایش یابد تا از حجم ترافیک بزرگراه‌های اصلی کاسته شود.

ویدیو های پیشنهادی
  1. محمدرضا گفت:

    به به یه کار درست، به نظرم باید کل اتوبان های تهران این مورد انجام شود، واقعا یک جایی باید جلوی این ترافیک گرفته شود.

    ۳
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X