هایما ۸S
۲,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
بک X3 پرو
۱,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
سورن پلاس - XU7P
۹۸۹,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
اطلس G
۸۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
شاهین GL
۱,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
اطلس GL
۸۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
فوتون تونلند G7
۳,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
آریسان ۲
۷۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
کی ام سی T9
۳,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
کوییک S
۷۲۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
ری را
۱,۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
رانا پلاس
۹۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ساینا S
۷۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۲,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
بک X3 پرو
۱,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
سورن پلاس - XU7P
۹۸۹,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
اطلس G
۸۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
شاهین GL
۱,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
اطلس GL
۸۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
فوتون تونلند G7
۳,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
آریسان ۲
۷۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
کی ام سی T9
۳,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
کوییک S
۷۲۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
ری را
۱,۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
رانا پلاس
۹۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ساینا S
۷۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰

جزئیات ورود تاکسی های برقی ؛ زمان عرضه اولین خودروهای برقی داخلی مشخص شد

منتشر شده در 06 آذر 1402 ساعت 10:29
نویسنده آخرین خودرو
جزئیات ورود تاکسی‌های برقی به کشور زمان، عرضه اولین خودروهای برقی داخلی مشخص شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت، ضمن اشاره به ورود تاکسی های برقی و فراهم کردن زیرساخت‌ها برای رواج این خودروها در کشور، ابراز امیدواری کرد که به‌زودی ناوگان حمل‌ونقل عمومی برقی شود و به صراحت اعلام کرد که نباید سیاست‌ ما این باشد که خودروهای بنزینی را حتما داخلی‌سازی کنیم؛ بالعکس بایستی تمرکز خود را بر خودروهای برقی و هوشمند قرار دهیم.

به گزارش آخرین خودرو نقل از ایسنا، اواسط مهر ماه بود که معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت از ورود خودروهای برقی به صورت ۱۰۰۰ دستگاهی از آبان ماه و ادامه روند آن تا پایان سال، خبر داد و گفت: با همکاری شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های خودروسازی و همکاری مشترک مجموعه‌های بین المللی تا افق ۱۴۰۴، به سمت طراحی و ساخت خودروهای بومی خواهیم رفت.

به گفته منوچهر منطقی در جهت فرآهم آوردن زیرساخت‌ها، تاکنون ۱۵ جایگاه تعبیه شده و ۷۸ شارژر مهیا شده است. همچنین نمونه‌ خودروهای برقی وارد شده و از آبان ماه به بعد به صورت ۱۰۰۰ دستگاهی طی چند مرحله وارد خواهد شد و به شبکه تاکسیرانی تزریق می‌شود.

آنچه که از ظواهر امر پیداست، خودروی برقی در آبان ماه وارد کشور نشده و بر اساس آنچه که اخیراً وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده، تاکسی های برقی احتمالا در هفته‌های اول آذرماه به‌تدریج وارد تهران می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: در مجموع مقرر شده تا پایان سال ۱۰۰ هزار دستگاه تاکسی برقی در شهرهای بزرگ داشته باشیم؛ بر این اساس در سال آینده سطحی از هوشمندی را در خودروهای داخلی خواهیم داشت.

علی آبادی با بیان اینکه به زودی حمل‌ونقل عمومی در تهران برقی می‌شود، گفت: این موضوع اثرات مثبت زیست محیطی هم دارد؛ در حال حاضر نصب شارژرها شروع شده و در حال توسعه زیرساخت‌ها هستیم.

عرضه اولین خودروهای برقی داخلی، در نیمه ابتدایی ۱۴۰۳

مقام عالی وزارت صمت همچنین از تولید چند نمونه خودروی برقی داخلی خبر داده و پیش‌بینی کرد: احتمالا در نیمه اول سال بعد، این خودروها نیز عرضه شوند.

علی‌آبادی بر تمرکز بر خودروهای برقی و هوشمند به‌جای خودروهای بنزینی، گفت: در کشوری همچون نروژ، بیش از ۸۰ درصد خودروها برقی شده یا در چین تقریبا تمام حمل‌ونقل عمومی و  ۳۰ تا ۳۵ درصد خودروهای مردم نیز برقی شده است؛ بنابراین باید بیشتر انرژی خود را صرف کنیم تا در این پدیده از دنیا عقب نمانیم و با  آنها همراه شویم.

وی تصریح کرد: سیاست ما نباید این باشد که خودروهای بنزینی را حتما داخلی کنیم چون این‌ها گذرا هستند. بنابراین باید به سمت داخلی‌ سازی قسمت‌هایی که خلق فناوری می‌کنند، حرکت کنیم.

مشکلی در نبود زیرساخت تولید خودروهای برقی نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هیچ کشوری در منطقه همانند ایران زیرساخت لازم را برای تولید و استفاده از خودروهای برقی ندارد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در تمامی مناطق کشور اعم از روستاها از نعمت برق برخوردار هستیم و زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی این خودروها وجود دارد.

علی‌آبادی گفت: خودروی بنده برقی است و خودم آن را ساختم و تمامی تکنولوژی ساخت موتور آن نیز بومی است.

شایان ذکر است که نیمه آبان ماه سال جاری، مدیر پروژه خودروهای برقی وزارت صمت از تخصیص ۳۰۰ میلیون دلار ارز به واردات تاکسی های برقی خبر داد و اعلام کرد: قرار است این خودروها از طریق شرکت‌های خودروساز وارد شوند و بر اساس برنامه‌ریزی‌های زمانی صورت گرفته، این خودروسازان بایستی تا پایان سال، ۶۰ درصد از تعهدی که در رابطه با خودروهای برقی امضا کرده‌اند را وارد ناوگان حمل‌ونقل کشور کنند.

به گفته این مقام مسئول، شرکت‌های خصوصی خودروساز نیز باید خود را آماده کنند تا حداقل ۳۰ درصد تولیدشان را تا پنج سال آینده برقی کنند؛ چراکه در غیر این‌صورت از بازار عقب می‌مانند.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X