سایپا آریا پلاگین هیبرید رونمایی شد

در نمایشگاه موتور تهران سایپا نمونه اولیه کراس اوور آریا هیبرید و تعدادی از پیشرانه های جدید خود را به نمایش گذاشت.
به گزارش آخرین خودرو؛ شرکت سایپا از اولین کراس اوور هیبرید خود رونمایی کرد. در نمایشگاه موتور تهران سایپا نمونه اولیه کراس اوور آریا هیبرید را به نمایش گذاشت. سایپا دست به توسعه نمونه پلاگین هیبرید آریا گرفته است که توانایی شارژ کردن باتری ها را به این خودرو می بخشد. آریا پلاگین هیبرید اولین محصول سایپا است که از قوای محرکه هیبرید بهره می برد. در این نمایشگاه سایپا پیشرانه های جدید خود M15K، N20، N25، ME16، D20 TGDI و … را نیز به نمایش گذاشته بود.
رونمایی از نمونه هیبرید آریا در زمان رخ می دهد که شرکت سایپا سالهاست که از این خودرو رونمایی کرده ولی همچنان عرضه آن در هاله ای از ابهامات است. بر اساس برخی شنیده های تا پایان سال ۱۴۰۴ اولین پیش فروش آریا اعلام خواهد شد. در ادامه به معرفی مشخصا فنی آریا پلاگین هیبرید خواهیم پرداخت.
مشخصات فنی آریا هیبرید

در بخش قوای فنی این خودرو شاهد ترکیبی پلاگین هیبرید(PHEV) هستیم که یک موتور بنزینی ۱۵۰۰ سی سی تنفس طبیعی با پیشرانه الکتریکی ترکیب شده است؛ موتور استفاده شده در آریا پلاگین هیبرید A15H نام دارد می تواند ۸۵ اسب بخار قدرت ۱۵۷ نیوتن متر گشتاور را تولید کند و پیشرانه الکتریکی نیز می تواند ۱۶۰ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. ماهیت پیشرانه این خودرو هنوز معلوم نیست ولی پیش بینی می شود که نسخه ۱۶ سوپاپ ام ۱۵ مورد استفاده در محصولات ساینا، کوییک و … باشد. موتور های آریا هیبرید با استفاده از گیربکس DHT به چرخ های جلو انتقال داده می شود که می تواند صفر تا صد کیلومتر ۸ ثانیه ای را ثبت نماید. مصرف سوخت اعلام شده برای این خودرو ۲.۷ لیتر به ازاء هر ۱۰۰ کیلومتر به طور میانگین است.
کراس اوور آریا هیبرید زمان شارژ این خودرو با شارژر های ۳.۳ کیلوواتی AC هشت ساعت می باشد، نکته مثبتی که درباره این خودرو وجود دارد قبلیت بازیافت انرژی از طریق ترمز ها است. سایپا آریا هیبرید اولین خودرو داخلی نیز می باشد که از استاندارد آلایندگی یورو ۶ پیروی می کند.
امکانات احتمالی آریا هیبرید
پیش بینی می شود در آریا هیبرید از این دسته امکانات بهره ببریم؛ استارت دکمه ای، سیستم تهویه اتوماتیک، شارژر وایرلس گوشی همراه، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کروز کنترل، دسته دنده الکترونیکی (خلبانی)،صفحه نمایش لمسی مالتی مدیا، کلاستر دیجیتال، فرمان کمکی برقی، سیستم کنترل پایداری و نورپردازی کابین، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، فرمان دی کات، رادار نقطه کور و….
از کاخ نیاوران تا اشتوتگارت ؛ داستان مرموز سفارش مرسدس بنز G کلاس برای ارتش ایران





حالا همون آریا معمولی شو بزار بیرون بدهند آنقدر رونمایی نکنید مردم رودل میکنن 🤣 خودروسساازز
حالا باید ۱۰ سالم منتظر این بمونیم
بااینکه در متن آوردید چرا در مورد موتورهای M15K، N20، N25، ME16، D20 TGDI صحبتی نشد؟ مشخصات این موتورها به چه شکله؟
ای هاوار
17ماه ماشین اطلس نوشتم هنوز ندادن
به کی بگم جواب گو کسی نیست
۱۷ ماه پیش نوشتی که کی قرار بوده بدن؟
بعضی رنگام نیس باید پیگیر باشی اگه جزو اون رنگ هایی بری نمایندگی رنگ معمولی بگیری یهو یه هفته ای میدن
چندسال پیش این نسخه نهایی دیدم ولی اینقدر طول میدن تاقدیمی بشه مردم دق میدن تا یه مدل وارد بازاربکنن
طرفدارای لگن های داخلی ، انقدر منتظر بمونید تا بیاد ، که زیر پاهاتون یه خروار علف سبز بشه.
با این عقب موندگی که داریم ، حتی ماشین هیبرید هم نتونستیم بسازیم.
چه برسه به پلاگین هیبرید و برقی و …
سال هاست داریم شعار میدیم و این ماشین ها فقط رونمایی میشن.
همه ی برند های معتبر جهان ، از جمله تویوتا ، ب ام و ، آئودی ، هوندا ، کیا و … دارن میرن سمت خودروهای پاک و هیبرید.
اون وقت ما ، حتی با موتور با پاشش سوخت مستقیم GDI هم نتونستیم بسازیم.
با این آلودگی هوا.
حداقل ۷۰ درصد ماشین های ما باید هیبرید و پلاگین هیبرید می بودن که نیستن.
مردم ایران رو فقط میتونم اینجور تشبیه کنم که چند عدد گرگ با یه عده زیاد که تقریبا میشه گفت ۹۹ درصد ، گله گوسفند داخل یه اسطبل جمع شدن و این گرگ ها با وعده دروغین دارن گوسفندان عزیز رو سمت دره میبرن که دونه دونه بکون..بووووووق…
و این این داستان همچنان ادامه دارد
و این حرف من رو فقط عاقلان دانند که چی گفتم و چی شنیدید .
سایپا گوه خورده با دهن مسئولینش.
اول ریدناشون بیان جمع کنند بعد یه دام دیگه پهن کنن.
دزدای به درد نخور.
با سلام
اردیبهشت ۱۴۰۳ خودرو اطلس G ثبت نام کردم و ۲۰۲ میلیون پول به حساب سایپا ریختم، موعد تحویل آن اسفند ۱۴۰۳ بود، چند افزایش قیمت به خودرو تعلق گرفت و مبلغ آن افزایش یافت، بعد از گذشت ۷ ماه از زمان تحویل خودرو یعنی آبان ۱۴۰۴، تازه پیامک تکمیل وجه آمد و مابقی مبلغ را به قیمت روز پرداخت کردیم، الان مهرماه ۱۴۰۴ است و همچنان خودرو فاکتور نشده است، هر وقت به سایپا تماس میگیریم اپراتور مربوط اعلام بی اطلاعی میکند و میگوید میدانم که چند ماه دیگر طول میکشد و علت و زمان دقیق تحویل خودرو را نمیدانم.
این حال روز ماست، اگر پارسال طلا خریده بودیم الان میفروختیم و یه ماشین بهتر میخریدیم.
پیگیری های ما به هیچ نتیجه ای نرسید، در واقع دستمان به جایی بند نیست.
دو سال و نیم هست یک شاهین می خوان بدهند هنوز هیچ گوهی نخوردن باز میان با کمال پررویی محصولات بدرد نخورشون را هم تبلیغ می کنند. جمع کنید بساط تونو بدرد نخورها دزد
اگه بتونن زود تر تولید انبوه کنن خیلی خوبه
نگران نباش زودتر دزدیهاشون رو آغاز میکنن😂
درود و سپاس از معرفی این مدل
در گزارش خود نفرمودید که این خودرو با باتری (به تنهایی) چند کیلومتر را طی می کند. این بخش از توانایی خودرو بسیار مهم است.
عزیزجان اینا توی متن نوشتن: «ماهیت پیشرانهی این خودرو هنوز معلوم نیست» شما میگی چند کیلومتر طی میکنه؟!
خسته نباشی واقعا خودروساززززززززز…..!!!!
خودرو ساز عزیز یه استراحتی بکن واقعا ما طاقت این همه خوشبختی یهویی رو نداریم والا….
نمیدونم چرا بیشتر ایرانی ها عادت کردن به انگلیسی صحبت کردن.به حرفاش توجه کنید میبینید همش داره از واژه های انگلیسی استفاده میکنه و خیلی هاش رو نمیتونه حتی به انگلیسی بنویسه و ترجمه کنه
متن فنی رو که نمیشه تماما فارسی بنویسی ،
مثلا هیبرید رو چی بنویسه
کیلو وات رو چی بنویسه
پلاگین رو کلاستر رو ،،،،
واقعا اینقدر سخته به جای یک سرچ ساده پیدا کردن معنی و مفهوم کلمات بشینی تا بقیه برات همه چیز را راحت الفهم کنن