موضوعات داغ روز:

سیتروئن جدید سایپا ؛ رقیب اروپایی کراس اوورهای چینی

منتشر شده در 21 شهریور 1404 ساعت 18:17
نویسنده آخرین خودرو
سیتروئن جدید سایپا ؛ رقیب اروپایی کراس اوورهای چینی

پس از ماه‌ها گمانه‌زنی، بالاخره پای یکی از محصولات مطرح سیتروئن به ایران باز شد. سیتروئن C۳ XR که در دسته کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت شهری قرار می‌گیرد، این روزها در کارخانه سایپاسیتروئن کاشان مونتاژ شده و سایپا از هفته آینده فروش رسمی آن را آغاز می‌کند. این خودرو که نخستین بار در سال ۲۰۱۴ به بازار چین و برخی کشورهای آمریکای لاتین معرفی شد، تاکنون دو بار در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ به‌روزرسانی ظاهری و فنی داشته است. حالا، پس از کش‌وقوس‌های ناشی از تحریم و مشکلات زنجیره تأمین، نسخه مونتاژی آن در اردیبهشت امسال رونمایی و آماده عرضه به بازار ایران شد.

سیتروئن C۳ XR به عنوان محصولی اقتصادی، بیشتر بر کاربری شهری، پایداری و هزینه نگهداری پایین تمرکز دارد. طراحی آن تلفیقی از سادگی اروپایی و ویژگی‌های کراس‌اوور است؛ از رکاب‌های پلاستیکی مشکی گرفته تا ارتفاع ۱۶۰ میلی‌متری از سطح زمین که برای عبور از دست‌اندازهای شهری مناسب است. ابعاد خودرو شامل طول ۴۲۸۸ میلی‌متر و فاصله محوری ۲۶۵۰ میلی‌متر، فضای قابل‌قبولی برای چهار سرنشین بزرگسال فراهم کرده و با شعاع گردش ۱۰.۶ متری، در ترافیک‌های شلوغ شهری عملکرد مطلوبی دارد. چراغ‌های LED باریک، جلوپنجره کرومی و رینگ‌های آلیاژی ۱۶ اینچی ظاهر خودرو را مدرن و نسبتا اسپرت جلوه می‌دهد.

سیتروئن جدید سایپا ؛ رقیب اروپایی کراس اوورهای چینی

کابین C۳ XR ساده اما کاربردی طراحی شده است. داشبورد نرم، فرمان چرمی D-cut با کلیدهای کنترلی، صفحه آمپر دیجیتال ۷ اینچی و نمایشگر لمسی ۹ اینچی، فضایی کاربرپسند ایجاد کرده‌اند. صندلی راننده در برخی تیپ‌ها تنظیم برقی دارد و تودوزی ترکیبی چرم و پارچه با دوخت رنگی حس لوکس بودن به کابین می‌دهد. صندوق عقب ۴۲۰ لیتری هم با قابلیت افزایش تا ۹۲۰ لیتر، برای خانواده‌های شهری کافی به نظر می‌رسد.

سیتروئن جدید سایپا ؛ رقیب اروپایی کراس اوورهای چینی

قلب تپنده؛ پیشرانه و عملکرد فنی

این کراس‌اوور فرانسوی با موتور ۱.۲ لیتری توربوشارژ سه سیلندر به ایران آمده است. پیشرانه PureTech با توان ۱۱۶ اسب بخار و گشتاور ۱۹۰ نیوتن‌متر، در کنار گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه اتوماتیک، شتاب صفر تا ۱۰۰ را در حدود ۱۲ ثانیه ثبت می‌کند. مصرف ترکیبی ۵.۵ لیتر در صد کیلومتر و باک ۵۳ لیتری نیز از نقاط قوت آن است. تعلیق مک‌فرسون جلو و میله پیچشی عقب به گونه‌ای طراحی شده که هم نرمی سواری در جاده‌های ناهموار ایران و هم پایداری در پیچ‌ها را تأمین کند.

تجهیزات ایمنی و رفاهی

C۳ XR قرار است در تیپ‌های مختلفی وارد بازار شود. نسخه پایه با امکاناتی مثل ۴ کیسه هوا، نمایشگر مرکزی، کروز کنترل و فرمان برقی عرضه می‌شود. تیپ‌های بالاتر امکاناتی مانند گرم‌کن صندلی، سانروف، ورود بدون کلید، آینه‌های برقی و شیشه‌های دودی عقب را در اختیار مشتری قرار می‌دهند.

با سطح بالای داخلی‌سازی این خودرو ، قیمت رقابتی زیر ۱.۶ میلیارد تومان و پشتیبانی شبکه گسترده خدمات سایپا، C۳ XR می‌تواند رقیبی جدی برای کراس‌اوورهای چینی بازار باشد. ترکیب اصالت برند سیتروئن، مصرف سوخت پایین و هزینه نگهداری اقتصادی، این خودرو را برای خانواده‌های شهری و خریدارانی که به دنبال گزینه‌ای میان‌رده اما مطمئن هستند، به انتخابی معقول و آینده‌دار تبدیل می‌کند.

ویدیوی معرفی سیتروئن C3 XR :

ویدیو های پیشنهادی

۱۰ Responses to “سیتروئن جدید سایپا ؛ رقیب اروپایی کراس اوورهای چینی”

  1. ناشناس گفت:

    و باز هم فرانسوی 😭😭😭

    ۲
    ۰
  2. هادی گفت:

    این اروپاییه ؟ 😂😂😂🤣🤣🤣
    هر چقدر مانیان ترا ژاپنیه ، اینم همون قدر فرانسویه.😂
    این ماشین کلا برای چین طراحی و تولید شد و در واقع یه ماشین از دانگ فنگه.
    اخیرا هم تو چین تولیدش متوقف شد و دانگ فنگ دادش دست سایپا.
    تمام قطعات اش چینی و ایرانی ان.
    بویی از کیفیت اروپایی و فرانسوی نبرده.
    البته به معنای این نیست که رقباش از همه نظر ازش بهترن.رقبای چینی اش فقط کیفیتی ازش بهترن.
    فقط ای کاش توربو و دوکلاجه نبود.ترکیب تنفس طبیعی و AT بهتره.

    ۲
    ۲
  3. کوروش گفت:

    مگر اینکه قیمت مناسب و خدمات پس از فروش بتونه موفقش کنه، وگرنه از لحاظ مشخصات فنی و امکانات رفاهی که چیز ویژه‌ای نداره.

    ۳
    ۰
  4. مصطفی گفت:

    تو ایران موتور توربو ۱.۲ لیتری طرفدار نداره. هم دردسر توربو هم قدت ۱۱۶ اسبی؟ موتور ۱.۶ پژو یا ۲ لیتری میتسوبیشی رو میذاشتن روش خیلی عالی میشد

    ۰
    ۰
  5. بهزاد گفت:

    موتور TU5P با گیربکس ۶ سرعته AT چه مشکلی داشت که این ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری رو جاش انداختن؟

    ۰
    ۰
    • ناشناس گفت:

      ۵۰ نیوتن گشتاور بیشتر . مصرف کمتر . زور و کشش بیشتر که روی این اتاق نیازه . دردسر موتور tu5+ کمتره ولی زوری نداره . روی ۲۰۷ بزور جواب داده . چه برسه به این که سنگین تره

      ۰
      ۰
      • رامین گفت:

        چرا از موتور N20 استفاده نشد؟؟ فعلا بدون هیچ مهندسی ۱۴۰ اسب گرفتند. براحتی میشه از این موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی ۱۵۰ اسب گرفت. عددی که قبلا گفته بودن این توانش هست اما یهو ۱۴۰ اسب بیان شد. تازه این نسخه MPI هست. بخوای GDI کنی راحت میشه ۱۶۵ تا ۱۷۰ اسب. توربو روش ببندی دقیقا میشه موتور خودروی بسیار بسیار محبوب چانگان یونی K که در عربستان داره بدجور میفروشه و ۲۴۰ اسب میده. چی از این بهتر؟ موتور داغون ۱.۲ لیتری را داری تعریف میکنی؟

        ۱
        ۰
  6. ناشناس گفت:

    ریرا ایرانخودرو هم بهتر از اینه این خیلی داغونه

    ۱
    ۰
  7. ناشناس گفت:

    طراحی داشبورد بسیار زمخت ، قدیمی و زشته ، نمای بیرون هم چنگی به دل نمیزنه .

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X