شکار دوباره سدان پژو در جاده های ایران ؛ محصول جدید بازار را بشناسید

بر اساس تصاویر ارسالی، سدان پژو در جاده های ایران دوباره شکار شده و این خودرو مراحل تست های فنی را پشت سر می گذارد.
ظهر امروز خبرنگار آخرین خودرو موفق به ثبت تصاویری از سدان پژو در جاده هراز شده است. قبل تر ما در آخرین خودرو تصاویری از تست های شهری این خودرو را منتشر کردیم و حالا تصاویر جدید نشان می دهد که مراحل تست های جاده ای این خودرو در حال انجام است. این سدان که به طور خاص برای بازار آسیا و چین توسعه داده شده، خط طراحی جدید پژو را در بدنه دارد و نسل دوم ۴۰۸ سدان یا سالون (Saloon) به حساب می آید. نسل اول این خودرو در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و نسل دوم در سال ۲۰۱۴ به عرضه رسید. نسل دوم در این سال ها دو مرحله فیس لیفت را تجربه کرده است و نمونه ای که در تصاویر می بینید، فیس لیفت دوم از سدان ۴۰۸ است که در سال ۲۰۲۲ در چین معرفی شد.

شنیده ها حاکی از آن است که فرداموتور برای مونتاژ این محصول با دانگ فنگ-فوکانگ به توافق رسیده و به زودی شاهد مونتاژ این محصول توسط این مجموعه خواهیم بود. البته این سدان قرار نیست با نشان پژو عرضه شود و برنامه ریزی ها برای ری برند محصول انجام شده و قرار است پژو ۴۰۸ سدان با نام FMC P4 به بازار کشور بیاید. در ادامه با مشخصات فنی این خودرو آشنا خواهیم شد.
مشخصات فنی سدان پژو در ایران
زیر کاپوت این سدان یک پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سیلند توربوشارژ قرار گرفته که فناوری پاشش مستقیم سوخت یا TGDI را دارد. این موتور توان تولید نهایت قدرت ۱۷۲ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۲۵۶ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT (ساخت آیسین) به چرخ های جلو منتقل می شود. مصرف سوخت این خودرو در حالت استاندارد و بهینه در محدوده ۶ تا ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و شتاب کمتر از ۱۰ ثانیه ای را می توان با آن تجربه کرد.

سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع توییست بیم است و در مجموع مشخصات راضی کننده ای را در این سدان می بینیم. اما باید این را هم در نظر داشت که مزیت رقابتی برای این محصول نه مشخصات فنی، نه طراحی و نه امکانات است بلکه نشان مادر یعنی پژو می تواند بازار داغی را برای این محصول رقم بزند.
آینده فرانسوی ها در ایران؟
دقیقا قبل از واگذاری مدیریت ایران خودرو به بخش خصوصی بود که ایکاپ از پژو 408X پرده برداشت و اعلام کرد قرار است این خودرو را ابتدا به صورت وارداتی و بعد به صورت مونتاژی به بازار عرضه کند. اما حالا برنامه ها تغییر کرده و فعلا خبری از محصولات پژو در سبد وارداتی ها یا مونتاژی های ایران خودرو نخواهد بود. البته سایپا هم به تازگی تست درایو سیتروئن C3-XR را برای رسانه ها برگزار کرد اما باید دید با واگذاری سایپا برنامه مدیریت جدید برای فرانسوی ها چه خواهد بود. در نتیجه رویکرد کلی در صنعت خودرو نشان می دهد که بزرگان تولید در ایران فرانسوی ها را کنار گذاشته اند و احتمالا اگر محصول جدیدی از پژو به ایران بیاید، با مونتاژکاران خصوصی خواهد بود. البته باید منتظر ماند و دید در نهایت فرانسوی ها چه عاقبتی در ایران خواهند داشت.
قیمتش چنده؟
همه چیز خوب بود تا اینکه گفتید فردا موتور قراره عرضه کنه، خب پیشاپیش شکست خورده بدونید فردا موتور تخصصش نابود کردن اسم خودروها و برندها اشت.
دقیقا فردا موتورز چیو داره تست میکنه؟! اصلا این شرکت که از پس ثبتنام چهارتا ماشین برنیامده صلاحیت تست پژو داره؟!
تو جاده هراز شکارش کردین ؟
یکی از لوکیشن های فیلم های تست و بررسی هاتون که گویا سر فیلمبرداری تست و بررسی کی ام سی تی ۹ بودین.
خوش شانس هم بودین .
زمان عرضه اش کی هست ؟
البته وقتی اسم فرداموتورز میاد ، دیگه حتی بنز هم باشه خوشایند نیست.
فردا موتورز مشتریاش ازش ناراضین.
تو واردات و مونتاژ هم بنظرم کامل شکست خورده.
۴ تا ماشین بیشتر نداره ، جیلی و ام جی هم که محدود آورد و نابودشون کرد.
البته این پژو هم چیز خاصی نیست.کلا پژو به نسبت بقیه ی اروپایی ها و ژاپنی ها و آمریکایی ها کیفیت پایین تری داره.تو آمریکا هم شکست خورده.بنظرم هیچ ارزش خریدی نداره.
حالا اگه بیاد ……. .
فروش و خدمات پس از فروش آن را ایران خودرو انجام دهد البته با قیمت مناسب نه نجومی و شرایط فروش متنوع
خوبه… ب نسبت ب چینی ها
اسم فردا موتور که میاد حس نابودی میاد تو دلم.
چه کسی که خدیدارش باشه، چه آینده این ماشین تو ایران…