دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰

طعنه های تند رادان ؛ ارابه های مرگ با مدیریت دولت تولید می شوند

منتشر شده در 15 مهر 1403 ساعت 17:51
خودروهای تولید داخل

به تازگی سردار رادان طعنه های تندی را به خودروهای تولید داخل داشته و از آن ها به عنوان ارابه های مرگ یاد می کند.

سردار رادان، فرمانده کل انتظامی کشور در یک مصاحبه تلویزیونی نا ایمن بودن خودروها را عامل ۶۰ درصد تصادفات منجر به فوت در کشور دانست و اشاره کرد : «برخی از خودروهای ایرانی ارابه مرگ هستند؛ پیشنهاد می‌دهم خودروسازان خودشان و خانواده‌هایشان از خودروهای تولیدی خود استفاده کنند تا ضریب اعتماد به خودروهای داخلی مشخص شود!» این طعنه های تند به سرعت در خبرگزاری های مختلف و فضای مجازی منتشر شد. البته این نخستین بار نیست که مسئولین ارشد پلیس راهور یا نیروی انتظامی از کیفیت پایین خودروهای تولیدی می گویند و هر چند وقت یکبار چنین انتقاد هایی را در مورد صنعت خودرو و دو خودروساز دولتی کشور می شنویم. اما در مورد این انتقاد ها باید نکته های مهمی را در نظر داشت که در ادامه به آن ها می پردازیم.

از ماست که بر ماست…

قبل از پرداختن به ایمنی پایین خودروهای داخلی باید دید خودروسازان تولید کننده چنین محصولاتی در عمل توسط چه نهاد و یا افرادی مدیریت می شوند. دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا هر دو توسط دولت مدیریت می شوند. البته با وجود اینکه بخش بزرگی از سهام خودروسازی ایران خودرو متعلق به بخش خصوصی است، اما همچنان مدیریت و سیاست گذاری در این واحد صنعتی توسط دولت انجام می شود. پس عملا تیر این انتقادهای تند مستقیما مدیریت دولت را در ادوار مختلف نشانه رفته است. این یعنی در اظهار نظر اخیر سردار رادان، یک مقام انتظامی-امنیتی کشور طعنه تندی به واحد های صنعتی تحت مدیریت دولت می زند که آن هم بخشی از حاکمیت کلی کشور است. به بیان ساده تر می توان گفت حاکمیت در لایه های داخلی و در سران بالارتبه به این جمع بندی رسیده که مدیریت خودروسازی توسط دولت کارنامه غیر قابل دفاعی دارد و نتیجه آن تولید خودروی نا ایمن شده و از طرف دیگر زیان انباشته را برای سهامداران این دو خودروساز به ارمغان آورده است.

از انتقاد تا عمل

احتمالا مورد انتقاد ترین صنعت کشور در سال های اخیر همین صنعت خودرو بوده اما طرح انتقاد های نرم یا تند نتیجه خاصی نداشته است. مردم حالا می دانند که مسئولین کشور از نماینده مجلس گرفته تا فرمانده انتظامی، همه از صنعت خودرو و کیفیت محصولات آن ناراضی هستند اما دقیقا چه زمان قرار است اصلاح را در این بخش شاهد باشیم؟ حالا همه به این نتیجه رسیده ایم که ادامه این روند ممکن نیست و باید مدیریت بخش خصوصی بر خودروسازی دولتی ایران حاکم شود اما دقیقا چه زمانی قرار است این اتفاق را شاهد باشیم؟ زیان انباشته ای که روز به روز بیشتر می شود، آینده صنعت خودرو را روز به روز تیره و تار تر می کند و به نظر می رسد یا باید حالا فکری به حال این وضعیت بغرنج کرد و یا باید با مرگ تدریجی این صنعت مادر و استراتژیک کشور کنار آمد.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X