بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰

محبی نژاد ؛ اصلاح سیاست قیمت خودرو موجب رضایت مردم می‌شود

منتشر شده در 29 آبان 1403 ساعت 12:00
نویسنده آخرین خودرو
اصلاح سیاست قیمت خودرو

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور گفت: اگر روند سیاست گذاری ها و قیمت گذاری خودرو دستوری به شیوه قبل ادامه پیدا کند و اصلاح نشود، در آینده نزدیک چرخ صنعت خودروسازی و زنجیره تامین از حرکت خواهد ایستاد.

به گزارش آخرین خودرو به نقل از تسنیم، دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور گفت: اگر روند سیاست گذاری ها و قیمت گذاری دستوری  به شیوه قبل ادامه پیدا کند در آینده نزدیک چرخ صنعت خودروسازی و زنجیره تامین از حرکت خواهد ایستاد و در صورت اصلاح سیاستها و حل مشکلات، شاهد رضایت مردم و تولید کنندگان خواهیم بود.

آرش محبی نژاد، با بیان این مطلب گفت: در چند سال اخیر صنعت خودرو و زنجیره تامین به علت نبود متولی مشخص، عدم سیاست گذاری متمرکز و اختلاف نظر بین مسوولان و همچنین قیمت گذاری دستوری دچار مشکلات متعدد و جبران ناپذیری شده است. به طوری که بعد از چند سال و نتایج منفی راهی برای برون رفت از آن ارائه نمی دهند.

وی ادامه داد: با ادامه روند فعلی و ادامه زیان دهی خودروسازان، مشکل نقدینگی و کمبود منابع مالی بسیار زیاد شده است و امکان ادامه فعالیت برای شرکت های قطعه ساز فراهم نیست و باید منتظر تعطیلی آنان باشیم، ولی انشا الله با عزم جدی دولت در حل مشکلات صنعت خودرو شاهد بارقه های امید برای مردم و تولید کنندگان خواهیم بود.

محبی نژاد افزود: مشتریان از صنعت خودرو سازی  انتظار خرید خودرو با کیفیت و قیمت مناسب را دارند اما قیمت گذاری دستوری باعث  شد مشتریان کاذب و واقعی از طریق لاتاری شانس خود را برای خرید خودرو امتحان کنند ولی مردم درصورت عدم برنده شدن در این لاتاری مجبور هستند  خودرو را با قیمت بیشتر از کارخانه از دلالان خریداری کند و سود واقعی نصب واسطه ها شود.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور ادامه داد: نظام قیمت گذاری دستوری بیش از ۵۰۰ همت شکاف بین قیمت کارخانه و بازار ایجاد کرده و این حجم از منابع مالی نصیب صنعت خودرو، قطعه سازی، مشتریان و دولت  نشد.

وی افزود: از دیگر گروه متضرر در صنعت خودروسازی سهامداران خرد بورسی هستند که به خاطر زیان انباشته ۲۵۰ همتی دو خودرو سازی بزرگ کشور سرمایه های خود را از دست دادند .

محبی نژاد به شرایط زنجیره تامین اشاره کرد و افزود: قطعه سازان به علت عدم دریافت مطالبات  و عدم اصلاح قیمت های خود دچار مشکلات متعددی شدند به طوری که هم اکنون مطالبات تعیین تکلیف نشده زنجیره تامین خودرو از سوی خودروسازان پرداخت نشده است.

وی آینده فروشی را پاشنه آشیل صنعت خودرو سازی دانست و افزود:  شرکت های خودروساز برای تامین منابع مالی خود اقدام به آینده فروشی به ارزش ۹۰ همت کردند به طوری که اگر اصلاح قیمت گذاری صورت نگیرند و این روند ادامه  داشته باشد  شاهد توقف صنعت خودروسازی خواهیم بود.

محبی نژاد ادامه داد: فروش خودرو درب کارخانه با قیمت عادلانه یا حاشیه بازار منطبق با علم اقتصاد و روش هایی که در تمام دنیا مرسوم است انجام شود و اگر این طرح اجرا شود شاهد کنترل بازار و کاهش قیمت بازار با افزایش تیراژ تولید و عرضه خودرو خواهیم بود.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X