%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰

نسخه نهایی سایپا آریا در مشهد رونمایی شد

منتشر شده در 04 شهریور 1404 ساعت 12:30
عکاس علیرضا پاداش

سرانجام و پس از گذشت ماه ها، نسخه نهایی سایپا آریا توسط گروه خودروسازی سایپا در نمایشگاه خودروی رونمایی شد.

اگرچه ری را به عنوان اولین کراس اوور ملی ایران حالا در بازار حضور دارد اما نباید فراموش کرد که پروژه توسعه کراس اوور آریا زودتر از ری را آغاز شده بود. این خودرو حتی در نمایشگاه های خودرو هم معرفی شد اما در نهایت مدیران وقت سایپا تصمیم گرفتند که سایپا آریا را با بهبود فنی و آپشنی به بازار روانه کنند. همین موضوع باعث شد تا پروژه توسعه آریا طولانی تر شود و حالا پس از گذشت سال ها، سرانجام نسخه هایی سایپا آریا به صورت رسمی در نمایشگاه مشهد معرفی شده تا گروه خودروسازی سایپا نشان دهد که عرضه این کراس اوور نزدیک است.

نسخه نهایی سایپا آریا در مشهد رونمایی شد

سایپا آریا بر مبنای پلتفرم SP100 توسعه داده شده که در واقع همان پلتفرمی است که سایپا شاهین بر مبنای آن توسعه داده شده بود. همانطور که پیداست، خط طراحی آریا بسیار نزدیک به شاهین است و عملا این خودرو نسخه هاچبک کراس شاهین به حساب می آید. با وجود این شباهت ها اما از نظر فنی این خودرو کاملا با شاهین متفاوت است و از نظر متریال داخلی و امکانات هم کیفیت بسیار بالاتری را ارائه می دهد. در ادامه بیشتر با جدیدترین محصول ملی سایپا آشنا می شویم.

نسخه نهایی سایپا آریا در مشهد رونمایی شد

مشخصات فنی نسخه نهایی سایپا آریا

در ابتدای امر قرار بود که آریا پیشرانه و گیربکسی مشابه به شاهین پلاس داشته باشد اما در نهایت سایپا تصمیم گرفت تا آریا را با پیشرانه ۲ لیتری به بازار عرضه کند. زیر کاپوت سایپا آریا یک موتور ۲ لیتر چهار سیلندر تنفس طبیعی قرار داردکه با نام N20 شناخته می شود. پیشرانه ای با دریچه گاز برقی که توان تولید نهایت قدرت حدودی ۱۳۸ اسب بخار را (در دور ۶۰۰۰) با نهایت گشتاور حدودی ۱۸۹ نیوتن متر (در دور ۴۴۰۰) دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می شود و لازم به ذکر است که مجموعه قوای محرکه و سیستم انتقال قدرت از DAE چین تامین می شود.

نسخه نهایی سایپا آریا در مشهد رونمایی شد

سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع نیمه مستقل است. ظرفیت باک ۴۷ لیتر و مصرف سوخت سایپا آریا در شرایط استاندارد ۷.۵ لیتر محاسبه می شود. در مورد مشخصات فنی می توان گفت که آریای سایپا هم پیشرانه راضی کننده ای دارد که مشکلی با بنزین بی کیفیت ایران نخواهد داشت و هم مصرف سسوخت به نسبت پایینی برای آن ثبت می شود.

نسخه نهایی سایپا آریا در مشهد رونمایی شد

کابین جذاب و متفاوت

قبل تر در رسانه آخرین خودرو تصاویر ارسالی از کابین سایپا شاهین را منتشر کرده بودیم. کابینی که با تمام محصولات سایپا حتی شاهین تفاوت دارد و سطح بالاتری از کیفیت را ارائه می دهد. ترکیبی از متریال سافت تاچ و روکش چرم مصنوعی که کابین آریا را تبدیل به با کیفیت ترین محصول ملی سایپا می کند.اما داستان فقط کیفیت متریال نیست و آریا از نظر آپشن هم سطح متفاوتی را نسبت به خودروهای دیگر سایپا ارائه می دهد.

نسخه نهایی سایپا آریا در مشهد رونمایی شد

در نسخه نهایی سایپا آریا به عنوان فول آپشن ترین محصول این شرکت امکاناتی نظیر فرمان D کات کمکی برقی، سیستم کنترل پایداری، رادار نقطه کور، تهویه اتوماتیک، آینه جانبی تاشو برقی به همراه گرم کن، سنسور و دوربین دنده عقب، صندلی برقی راننده (۶حالته)، روکش چرم صندلی ها، گرم کن صندلی های جلو، سنسور نور، دسته نده الکترونیکی، کنترلر های سیستم صوتری روی فرمان، کلاستر دیجیتال، شارژر وایرلس، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سانروف، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، ترمز پارک برقی، اتوهلد و… را دارد. پس عملا آریا نه تنها فول ترین محصول تولیدی تاریخ سایپا محسوب می شود، بلکه در کنار ری را فول آپشن ترین محصول ملی هم خواهد بود.

نسخه نهایی سایپا آریا در مشهد رونمایی شد

رونمایی از نسخه نهایی سایپا آریا نشان می دهد که شرکت سایپا به زودی و سرانجام این کراس اوور ملی را عرضه می کند و احتمالا در ماه های آینده برنامه عرضه این خودرو انجام خواهد شد. این خودرو به صورت مستقیم می تواند رقیب ری را باشد و البته با کراس اوور های کامپکت مونتاژی هم رقابت می کند.

نمایشگاه خودروی مشهد از ۴ الی ۷ شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان خراسان رضوی برقرار است و علاقه مندان می توانند از ساعت ۱۷ الی ۲۲ از این نمایشگاه خودرو بازدید داشته باشند. رسانه آخرین خودرو برای تهیه گزارش در این نمایشگاه حاضر است و جدیدترین خودروهای معرفی شده در این گردهمایی خودرویی را برای شما معرفی می کند.

ویدیو های پیشنهادی
  1. محمود گفت:

    انشالله تا پایان سال آینده چهار بار دیگه از این محصول و همچنین ال نود جدید رونمایی خواهد شد

    ۷۸
    ۶
    • AmooRoohee گفت:

      حس مبکنم چهار بار هم کمه براشون

      ۳۹
      ۵
    • محمدر‌ گفت:

      با پلاستیک های بی کیفیت و خشک
      و مطمعنا داشبرد پر سرو صدا

      تنها نقطه قوت اینه ک توربو نیس بازم اگه طراحیش جوری نباشه که با بنزین سازگاری نداشته باشه

      حداقلش امیدوارم این مشکلات نداشته باشه یه ماشین خوب ایرانی ببینم
      خسته شدم از این ماشینای داخلی بی کیفیت

      ۱۵
      ۱۵
    • Moin گفت:

      از توی عکسم معلومه جنسش آشغاله
      به ظاهرش رسیدن که جنس بیخودش معلوم نشه

      ۱۵
      ۱۶
  2. ناشناس گفت:

    فقط ۱۳۸ اسب واسه موتور ۲ لیتری؟؟با باک ۴۷ لیتری زحمت کشیدین

    ۲۹
    ۱۳
  3. ناشناس گفت:

    از ماشین های دیگه ایران خودرو سایپا بهتره فقط یه سوال جک برقی صندوق عقب و کیک سنسور داره یا نه؟

    ۱۵
    ۲
  4. مهرداد کشکولی ایلات گفت:

    با سلام و احترام؛
    اول اینکه گفته بودند که کرمان موتور دستی در سایپا دارد ، اینجا هم مشخص شده و دسته دنده کی ام سی جی ۷ و شدو را در سایپا آریا می‌بینیم.
    دوم اینکه با توجه به دوتا سنسور گوشه سپرهای جلو احتمال دارد که به اتوپارک هم مجهز باشد که از این لحاظ اولین خودرو تولیدی است که این ویژگی را دارد.
    سوم اینکه ترا بخدا گرمایش جهانی و گرم بودن اکثر مناطق ایران را در نظر بگیرید و خروجی تهویه برای سرنشینان عقب و تهویه صندلی‌های جلو یا همان سردکن صندلی هم در کنار گرم‌کن صندلی بگذارید که در ایران بیشتر نیاز به سردکن هست تا گرم‌کن.

    ۳۳
    ۲
  5. محمد گفت:

    حجک صندوق عقب این خودرو چند لیتره؟

    ۸
    ۰
  6. احمد گفت:

    کاشکی این موتور دو لیتری رو میزاشتن رو شاهین پلاس …موتورش فقط ۱۱۱ اسب بخار توان تولید میکنه ولی آریا ۱۳۸

    ۱۴
    ۱
  7. محمد گفت:

    چرا صندلی شاگرد برقی نیست کاش صندلس شاگرد برقی بود و سردکن صندلی هم داشت

    ۱۷
    ۰
  8. محمد گفت:

    چرا صندلی شاگرد برقی نیست کاش صندلس شاگرد برقی بود و سردکن صندلی هم داشت از طرفی ماشین با اسن قیمت ۲ ایرگ هست چرا

    ۹
    ۰
  9. م گفت:

    بنظرم یک سری امکانات نبودش تو این ماشین قابل تو جیه نیست. مثل صندلی شاگرد که تو این ماشین برقی نیست در صورتی که واقعا صندلی برقی چیز خاصی نیست یا مثلا اخه ۲ ایربگ واقعا کمه باید حداقل ۶ ایربگ داشته باشه و اینه الکتروکرومیک و دوربین ۳۶۰ سنسور باران هم همینطور ولی کلا قیمت بازارش تهش ۱۴۰۰ میارزه بیشتر نمی عرضه چون ری را خیلی امکاناتش بیشتره

    ۹
    ۰
  10. م گفت:

    بنظرم یک سری امکانات نبودش تو این ماشین قابل تو جیه نیست. مثل صندلی شاگرد که تو این ماشین برقی نیست در صورتی که واقعا صندلی برقی چیز خاصی نیست یا مثلا اخه ۲ ایربگ واقعا کمه باید حداقل ۶ ایربگ داشته باشه و اینه الکتروکرومیک و دوربین ۳۶۰ سنسور باران هم همینطور ولی کلا قیمت بازارش تهش ۱۴۰۰ میارزه بیشتر نمی عرضه چون ری را خیلی امکاناتش بیشتره

    ۴
    ۰
  11. سعید گفت:

    چقدر جلوپنجره و چراغ‌هاش دمُده و زشته!

    ۹
    ۰
  12. Peyman گفت:

    اصلا نمیتونم با این ماشین ارتباط برقرار کنم حس میکنم ماشین بی‌کیفیت و بدرد نخوری هست شما یه نگاه به کیفیت پلاستیک ها و درزهاش بکنید براحتی متوجه میشید که سایپا نه برای خودش و نه برای مشتری ارزشی قائل نیست و یا به طراحیه چراغ هاش دقت کنید حاضر نشدن از لنز یا چند تا الان ای دی زیبا و مشتری پسند کار بزارن و یا امکانات ناقصش که دوستان اشاره کردن
    ایران خودرو و سایپا برای پیشرفت باید از افراد متخصص خارجی استفاده کنن یا تغییر شدید نگرشی به صنعت خودرو داشته باشن که بعید میدونم و این قصه سر دراز دارد

    ۳
    ۱
    • عرفان گفت:

      به نظر من ماشین خوبی است ۲ لیتر تنفس طبیعی دارد میتسوبیشی داره داخل خوشگلی هم داره از چینی ها بازار تا دو میلیارد بهتره اتاق تویوتا یاریس است موتور میتسوبیشی ۲ لیتر داره و از نظر ظاهری سلیقه است زیبا است

      ۶
      ۱
  13. امین گفت:

    آقا چرا روح کوییک تواین ماشین هم هست مخصوصا قسمت صندوق وچراغ های پشت.فکر کن یک میلیارد و خورده ای پول بدی آخر هم ماشینت شبیه کوییک باشه

    ۳
    ۴
  14. Javad گفت:

    خیلی سالههههه این ماشین رو دارن رونمایی میکنن پس کی قراره به مرحله فروش و تولید انبوه برسه ؟؟؟ ایرانخودرو هرچقدر هم که بد باشه اصلا یه ماشین معرفی میکنه سریع تولیدش میکنه و تو خیابون ها میبینیم مثه ری را تازه اون به مشکل خورد چند ماه جلو فاکتور شدن و عرضه شو کم کردن واگرنه که الان پرشده بود تو خیابون ها این خودرو آریا فک کنم ۵ سال پیش اولین بار رونمایی شد چند ماه بعد از شاهین خب الان حدود ۵ سال از تولید شاهین میگذره نمونه های اولیه اش سال ۹۹ تولید شد البته از سال ۱۴۰۰ زیاد شد تو خیابون ها الان هم شده ماشین رند و بورس بازار تازه موتور و گیربکس خوبی هم نداره چندان ولی این ماشین خیلی بهتر شده نمیدونم چه مشکلی دارن که هنوز تولید انبوه رو شروع نکردن یعنی سال ۱۴۰۴ هم نمیخوان بدن بیرون آریا روووو؟؟؟

    ۵
    ۰
  15. ناشناس گفت:

    خیلی کوچیک نیست؟

    ۱
    ۲
  16. رامین گفت:

    والا قبلا گفته شده بود موتور n20 توان ۱۴۷ اسب داره تازه با فناوری mpi. و گفته شده بود سایپا میخواد ورژن gdi تولید کنه که بنظر میومد روی ۱۶۰ اسب باشه. چی شد؟؟؟ چرا آب میره توان؟والا الان موتور هیوندا ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ۱۳۶ اسب میده، این ۲ لیتری هست و ۱۳۸؟

    ۳
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X