%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰

واردات خودروهای کار کرده پایان کار نیست

منتشر شده در 02 شهریور 1402 ساعت 14:42
نویسنده سامان امانی
واردات خودروهای کار کرده پایان کار نیست

همانگونه که سهراپ سپهری می گوید مرگ پایان کبوتر نیست ، باید گفت واردات خودروهای کارکرده هم پایان کار نیست ، بلکه باید به چشم آغاز مرحله ای جدید و بازبینی مسیر گذشته به آن نگاه کرد.

به گزارش آخرین خودرو، آئین نامه واردات خودروهای کارکرده تا امروز با سرعت و کیفیتی مناسب مسیر خود را طی کرده است. این آئین نامه توانسته موافقت سراسری نهادهای قانونی و حاکمیتی را جلب کند و از حمایت آنان برخوردار شود. همچنین دستاوردها و نتایجی که به دنبال خواهد داشت نیز به اندازه کافی با استقبال مردم همراه شده و برای آنان جذابیت های خاصی ایجاد کرده است.
ضمن اینکه با ورود خودروهای نو و کارکرده توقع می رود همانگونه که اعلام و تاکید شده است ، بازار خودرو با رقابت بیشتر و کاهش قیمت همراه شده و در کنار آن کیفیت را به ارمغان بیاورد. موارد یاد شده خواسته هایی است که طی سال های اخیر به صورت همگانی مطرح هستند و یکی از اصلی ترین نیازهای مردم به شمار می آید. همچنین به نظر می رسد با تداوم عرضه و آغاز اثرگذاری بر بازار باید شاهد کاهش و عقب نشینی قیمت ها ،خروج دلال ها از بازار، کاهش تقاضاهای غیر مصرفی ، ایجاد شرایط متنوع فروش و بیشتر شدن سرعت رقابت خودروسازان باشیم .
تجمیع این مولفه ها فضای بیشتری برای افزایش سرعت صنعت خودروسازی کشور ایجاد می کند. همچنین در چنین شرایطی علاوه بر اثرگذاری بر صنایعی که به طور مستقیم با خودروسازی سروکار دارند ، صنایع مرتبط را نیز به دنبال خود خواهد کشید.
تمام این موارد از نشانه های مثبت واردات خودرو به شمار می آیند. اما در همین حال نباید صرفا با دید مثبت به این موضوع نگاه کرد و در دستاوردهای آن غرق شد. بلکه در کنار تلاش برای اثرگذاری بیشتر واردات و کاهش موانع برای عرضه ها گسترده با تیراژ بالا باید به بازخوانی و بازبینی مسیری پرداخت که منجر به وضعیت امروز شده است . باید دید که چه عامل یا عواملی صنعت خودروسازی را به وضعیت امروز رسانده اند. با شناسایی این عوامل باید دید که کدام یک تاثیر بیشتری داشته اند. علت اولیه داخلی و خارجی چه بوده است. کدام یک سایر عوامل و یا مشکلات بعدی را پدید آورده است . آیا امکان دارد که پس از عادی شدن وضعیت بازار و شروع حرکت های جدید در خودروسازی ، بازهم حوادث گذشته تکرار شود. چگونه می شود از بروز مجدد جلوگیری کرد ؟
در هر حال عرضه خودروهای وارداتی دیر یا زود آغاز خواهد شد. امید می رود با ورود این خودروها هرآنچه که گفته اند اتفاق بیفتد ولی در همین حال باید به گونه ای حرکت کرد که دیگر چنین مسائلی در خودروسازی کشور رخ ندهد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. ناشناس گفت:

    ایشالا روزی برسه که لندکروز بشه هم قیمت فینگلیتی

    ۰
    ۲
  2. معراج گفت:

    با تعرفه ۴۷ الی ۱۷۰ درصدی بشینید ماشین مفت بشه و لندکروز به قیمت چینی مونتاژی برسه! دولت برای اینکه ملت شریف ایران بتونن لندکروز پونصد میلیونی سوار بشن اکوسیستم صنعتی کشور رو حتما نابود خواهد کرد و ده ها هزار نفر رو بیکار و گرسنه میکنه! قبل از ابراز فانتزی های ذهنی به عنوان تحلیل شاخص های اقتصاد کلان رو هم مطالعه بفرمایید

    ۳
    ۱
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X