%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰

پایان ۸ ماه بلاتکلیفی ؛ قالیباف با کاهش تعرفه واردات خودرو موافقت کرد

منتشر شده در 14 آبان 1404 ساعت 17:02
نویسنده آرام عزیزی
دور جدید عرضه خودروهای واردتی به زودی آغاز می شود

پس از کش و قوس های فراوان مجلس با کاهش تعرفه های واردات خودرو موافقت کرد.

به گزارش آخرین خودرو؛ پس از کش و قوس های فراوان مجلس با کاهش تعرفه های واردات خودرو موافقت کرد. پس از ایراد دیوان عدالت اداری و هیئت تطبیق مجلس به مصوبه دولت درباره کاهش تعرفه واردات خودرو ابهامات موجود در مورد این مصوبه رسماً برطرف شد و رئیس مجلس شورای اسلامی محمد باقر قالیباف مصوبه کاهش تعرفه ها را امضا و به دولت ابلاغ کرد.

بنا به مصوبه ابلاغی تعرفه واردات خودرو رسما کاهش یافته است. بر اساس این ابلاغیه، مصوبه کاهش تعرفه واردات خودرو رسمیت یافته و دستگاه‌های ذی‌ ربط موظف‌ هستند از تاریخ ۱ فروردین ۱۴۰۴ جزئیات مصوبه دولت را اجرا نمایند.

جنگ تعرفه های؛ از دادن مصوبه تا ویرایش

دولت در خرداد ماه ۱۴۰۴ مصوبه‌ ای برای اعمال تعرفه پلکانی واردات خودرو تصویب کرد که تعرفه های از ۲۰ درصد تا سقف مشخص متغیر بودند، هیأت تطبیق مقررات مجلس در ۲۲ شهریور ۱۴۰۴ این مصوبه را مغایر بند (ر) تبصره (۱) قانون بودجه دانسته و خواستار اجرای تعرفه واردات خودرو ۱۰۰ درصدی شد؛ بند (ر) تبصره (۱) قانون بودجه تعرفه را صریحاً ۱۰۰ درصد تعیین کرده است.

دولت در نهایت مصوبه خود را ویرایش کرد تا رضایت مجلس به دست آورد و ظاهر قانون مصوبه را با با قانون بودجه هماهنگ کند. بنا به مصوب جدید دولت که ویرایش مصوبه ابلاغ شده در خرداد ماه ۱۴۰۴ بود پس از یک ماه در مرداد ۱۴۰۴ دولت قانون جدید تعرفه های واردات خودرو را تصویب کرد و به مجلس اراء داد؛ با توجه به مصوبه جدید میانگین تعرفه ۱۰۰ درصدی برای خودروها با حجم موتور و نوع قوای فنی مختلف به صورت پلکانی در نظر گرفته شده است.

مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۳ آبان ۱۴۰۴ مصوبه ۲۸ مرداد دولت را مغایر با قانون برنامه و بودجه تشخیص نداده و دستگاه‌های ذی‌ربط موظف‌ هستند از تاریخ اول فروردین ۱۴۰۴ جزئیات آن را اجرا نمایند.

جزئیات تعرفه های جدید:

رده خودروحجم موتورتعرفه واردات
۱تا ۱۵۰۰ سی‌سی۲۰%
۲۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی۴۰%
۳۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی۱۳۰%
۴۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سی‌سی۱۴۵%
۵بیش از ۳۰۰۰ سی‌سی۱۶۵%
۶هیبریدی۱۵%

لندکروزر جدید به خودروهای وارداتی پیوست ؛ شاسی بلند محبوب در راه بازار ایران

ویدیو های پیشنهادی

۲ Responses to “پایان ۸ ماه بلاتکلیفی ؛ قالیباف با کاهش تعرفه واردات خودرو موافقت کرد”

  1. مصطفی گفت:

    متاسفانه هفته قبل با مهلت ۱۰ روز کاری شرکت هما تلکام از بنده ۹۳ درصد گفت و وقتی اعتراض کردم این پیام و داد
    به اطلاع می‌رساند که قیمت قطعی خودروهای وارداتی توسط سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام شده و مبنای تعیین قیمت‌ها، بر اساس بررسی دقیق این نهاد صورت گرفته است.

    لازم به تأکید است که شرکت توسعه ارتباطات هما (هما تلکام)، به عنوان یکی از واردکنندگان و مجریان تخصیص خودرو، هیچ‌گونه دخل و تصرف یا اعمال‌نظر در تعیین قیمت نهایی خودروها ندارد و صرفاً بر اساس نرخ رسمی اعلام‌شده از سوی سازمان حمایت، فرآیند اطلاع‌رسانی، اخذ وجه و تکمیل مراحل قرارداد را انجام می‌دهد.
    امروز تماس گدفتم میگم باید ۱۵ درصد برای خودرو هیبرید بگیرید میگه چیزی به ما ابلاغ نشده
    واقعا کی باید حق ما رو بگیره

    ۰
    ۰
  2. وحید گفت:

    در شرایطی که قیمت خودرو به طور روزانه افزایش می یابد و بازار انحصاری در کشور ایجاد شده است. فقط کاهش و حذف تعرفه واردات خودرو می تواند افزایش قیمت افسار گسیخته را مهار کند.

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X