سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰

چرا فولکس واگن ID.4 خودرویی موفق در بازار ایران به حساب می آید؟

منتشر شده در 13 مرداد 1404 ساعت 17:30
چرا فولکس واگن ID.4 خودرویی موفق در بازار ایران به حساب می آید؟

فولکس واگن ID.4 جزو اولین کراس اوور های تمام برقی است که وارداتش توسط دو شرکت خودروسازان راین و ماموت خودرو صورت می گیرد و تا کنون فروش به نسبت خوبی را داشته است.

عرضه خودروهای برقی در چند سال اخیر در بازارهای جهانی رشد بسیار چشم گیری داشته و خودروهای برقی در حال حاضر به نمادی از پیشرفت تکنولوژی در صنعت خودروسازی به حساب می آیند. در چنین شرایطی بسیاری از برندهای مطرح برای آنکه قدرت و توانایی خود را به نمایش بگذارند به سراغ عرضه خودروهای تمام برقی می روند و محصولات مختلفی را در این دسته تولید می کنند. یکی از کمپانی های مطرحی که در این زمینه فعالیت های بسیاری انجام داده است، گروه فولکس واگن است که با عرضه محصولاتی نظیر فولکس واگن ID.4 توانست قدرت نمایی کند و این خودرو را به محصولی موفق در بسیاری از بازارهای جهانی مبدل کند. اما چرا می توانیم فولکس واگن ID.4 را محصولی موفق چه در بازارهای جهانی و چه در بازار خودروی کشور بدانیم؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

چرا فولکس واگن ID.4 خودرویی موفق در بازار ایران به حساب می آید؟

آمار فروش جهانی فراتر از انتظار

فولکس واگن ID.4 در واقع یک کراس اوور کامپکت تمام برقی است که بر اساس پلتفرم MEB گروه فولکس واگن طراحی شده و برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ وارد بازار های جهانی شده و در کشورهای چین و آمریکا و آلمان تولید و مونتاژ می شود. مزیت بزرگی در این خودرو وجود دارد بهره مندی از پلفترم MEB است که باعث شده است تا طراحی این خودرو بسیار مطلوب باشد و به لحاظ ابعاد و اندازه کارایی بالایی را به نمایش بگذارد. وجود این عوامل در کنار نشان شناخته شده فولکس واگن در کنار توجه به نیازهای بازار باعث شد تا فولکس واگن ID.4 در اولین سال عرضه اش بتواند بیش از ۱۷۰ هزار دستگاه فروش داشته باشد و در بسیاری از بازارها به خودرویی محبوب تبدیل شود.

چرا فولکس واگن ID.4 خودرویی موفق در بازار ایران به حساب می آید؟

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که یکی از این بازارها، بازار کشور چین است. چین به عنوان بزرگترین و رقابتی ترین بازار خودرو در جهان همواره در معرض توجه کمپانی های بزرگی بوده و شرکت های مطرح برخی از محصولاتشان را به صورت اختصاصی برای این بازار تولید می کنند که این موضوع حکایت از اهمیت بازار خودروی چین دارد. به همین دلیل این بازار توانست محکی جدی برای ID.4 باشد و دو نسخه عرضه شده توسط جوینت ونچرهای سایک – فولکس واگن و فاو – فولکس واگن به واسطه طراحی مدرن، قیمت گذاری هدفمند و عملکرد مناسب بتواند مجموعا فروش بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه را تجربه کند.

چرا فولکس واگن ID.4 خودرویی موفق در بازار ایران به حساب می آید؟

حضور فولکس واگن ID.4 در ایران؛ تجربه ای نو

در ایران نیز با آغاز واردات خودروهای خارجی و تمهیداتی که وزارت صمت در ابتدای مسیر برای خودروهای برقی در نظر گرفت شرکت های بسیاری به سراغ عرضه خودروهای برقی رفتند و شرکت های خودروسازان راین و ماموت خودرو یکی از اولین شرکت هایی بودند که به اهمیت خودروهای برقی توجه کردند و با توجه به سابقه خود در عرضه محصولات فولکس واگن، واردات فولکس واگن ID.4 را به ایران آغاز کردند. اکنون با نگاهی به آمار ها و جاده های کشور در می یابیم که فولکس واگن ID.4 توانسته به سرعت جایگاه خود را در بازار ایران پیدا کرده و توجه خریداران ایرانی را به خود جلب کند.

چرا فولکس واگن ID.4 خودرویی موفق در بازار ایران به حساب می آید؟

اما این موضوعات تنها دلایل موفقیت نسبی این خودرو در بازار ایران نبوده و دلایل دیگری نظیر نشان و سازنده معتبر، طراحی قابل قبول، قیمت گذاری منطقی در مقایسه با بسیاری از محصولات چینی، پشتیبانی مناسب، ارزش اجتماعی در میان خریداران و… در موفقیت این خودرو در بازار ایران تاثیرات به سزایی داشته اند.

در نهایت باید گفت که ID.4 تنها یک خودروی معمولی نیست بلکه افزایش میزان فروش و محبوبیت آن در بازارهای مختلف نشان دهنده حرکت به سمت توسعه و پیشرفت در عین حفظ اصالت و کیفیت است و همین موضوع است این کراس اوور برقی آلمانی را خودرویی خاص می کند. در پایان می توانید ویدیو مربوط به معرفی نسخه های مختلف فولکس واگن آیدی ۴ را که دو شرکت خودروسازان راین و ماموت خودرو وارد کشور می کنند، ببینید.

معرفی وارداتی خودروسازان راین

معرفی وراداتی ماموت خودرو

ویدیو های پیشنهادی

۷ Responses to “چرا فولکس واگن ID.4 خودرویی موفق در بازار ایران به حساب می آید؟”

  1. ایرانی گفت:

    چرا فولکس واگن ID.4 خودرویی موفق در بازار ایران به حساب می آید؟
    = چون نمی آید.

    ۱۲
    ۵
  2. محسن گفت:

    واقعا رانندگی بی نظیری داره ، ده سال از سانتافه و موهاوی و میتسوبیشی لنسر تیگو ۸ و ۷ داشتم قابل مقایسه واقعا نیستند هر کی یه هفته پشت این بشینه می‌فهمه لذت رانندگی

    ۶
    ۰
  3. حمید گفت:

    طراحی آلمانی واقعا جذاب ، سواری بسیار عالی، آپشن های زیاد و بسیار هوشمند، برند اصیل و معتبر ، امنیت بالا به دلیل عملکرد هوشمندانه خودرو در مواقع اضطراری و یکسری خصوصیاتی که موقع ترافیک بسیار کاربردیه و رانندگی رو لذت بخش می کنه و خصوصا آرامشی که در حال رانندگی به سرنشینان می بخشه می‌تونه از دلایل محبوبیت این خودرو باشه

    ۱
    ۰
  4. مجید گفت:

    هیچ رسانه و مجله ایدر ایران نمی‌توانید پیدا کنید که آمار فروش ، واردات ، صادرات و تقاضای یک محصول را منتشر کند .
    خودرو وارداتی ، تانک وارداتی ، هواپیمای وارداتی ، موتور سیکلت وارداتی ، اتوبوس وارداتی …
    عجیبه واقعن
    همین خودرو حتی تو این مقاله هم اشاره نشده چند تا فروخته چند دستگاه وارد شده و چند دستگاه سفارش داره ، آخه چرا چرا چرا

    ۱
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X