%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
فوتون تونلند G7
۳,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
کوییک S
۷۲۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
سورن پلاس - XU7P
۹۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
ری را
۱,۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
اطلس G
۸۹۲,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۲,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
کی ام سی T9
۳,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
آریسان ۲
۷۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ساینا S
۷۳۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
شاهین GL
۱,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
بک X3 پرو
۱,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
اطلس GL
۸۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
رانا پلاس
۹۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸
فونیکس آریزو 8
۳,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
فوتون تونلند G7
۳,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
کوییک S
۷۲۸,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
سورن پلاس - XU7P
۹۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
ری را
۱,۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
اطلس G
۸۹۲,۰۰۰,۰۰۰
هایما ۸S
۲,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۵
کی ام سی T9
۳,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
آریسان ۲
۷۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
ساینا S
۷۳۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
شاهین GL
۱,۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
بک X3 پرو
۱,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
اطلس GL
۸۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۱
رانا پلاس
۹۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰

آئودی و تولید یک سوپر اتومبیل ۱۶ سیلندر متعلق به دهه ۳۰ میلادی

منتشر شده در 27 تیر 1403 ساعت 17:00
نویسنده سعید علیپور
یک سوپر اتومبیل ۱۶ سیلندر آئودی

آئودی تایپ ۵۲ با موتور ۱۶ سیلندر: شرکت آئودی تاریخچه پیچیده‌ای دارد. این برند آلمانی جزو زیرمجموعه‌های شرکت اتو یونیون به حساب می‌آمد. اما در دهه ۶۰ میلادی و پس از تصاحب اتو یونیون توسط کمپانی فولکس واگن، تغییرات ساختاری در این شرکت انجام گرفت و آئودی مسیر جدیدی را در پیش گرفت.

در دهه ۳۰ میلادی و زمانی که آئودی و اتو یونیون یک گروه خودروسازی را تشکیل می‌دادند، مدلی با نام تایپ ۵۲ در حال ساخت بود. این خودرو که با نام‌ Schnellsportwagon (به معنای خودروی اسپرت سریع) نیز شناخته می‌شد، قرار بود به نسخه خیابانی از مدل مسابقه‌ای تایپ ۲۲ تبدیل شود. وظیفه تامین نیرو در این خودرو به یک موتور ۱۶ سیلندر سپرده شده بود. این موتور توانایی تولید بیش از ۲۰۰ اسب بخار قدرت را داشت و می‌توانست تایپ ۵۲ را به سرعت ۱۲۵ مایل یا ۲۰۱ کیلومتر بر ساعت برساند.

Schnellsportwagon

با وجود مشخصاتی فراتر از زمان، توسعه تایپ ۵۲ به دلیل تحولات دنیا و آغاز جنگ جهانی در همان مرحله اولیه طراحی متوقف شد و نتوانست واحد مراحل بعدی شود. پس از نزدیک به ۹ دهه آئودی به سراغ این پروژه رفته و آن را احیا کرده است. جالب اینکه این خودرو در فستیوال سرعت گودوود در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

طراحی Schnellsportwagon

شرکت آئودی مسئولیت تولید این اتومبیل تاریخی را به شرکت Crosthwaite & Gardner محول کرده؛ این شرکت با کمک طرح‌ها و نقشه‌های اصلی تمامی قطعات را از نو ساخته است. به بیان دقیق‌تر، از شاسی گرفته تا پنل‌های بدنه و موتور خودرو به صورت اختصاصی برای تایپ ۵۲ جدید تولید شده است. با توجه به این ویژگی می‌توان محصول متفاوت آئودی را یک کانسپت تک ساخت نامید.

مشخصات فنی عجیب و غریب

درست مثل نسخه اصلی، مدل ساخته شده توسط Crosthwaite & Gardner به یک موتور ۱۶ سیلندر مجهز است؛ اما در این بین یک تفاوت وجود دارد. در نسخه اصلی قرار بود موتور حجمی برابر با ۴.۴ لیتر داشته باشد، موتوری که شرکت مذکور ساخته ۶ لیتری بوده و دارای سوپرشارژر است. همچنین این موتور به جای ۲۰۰ اسب بخار قدرت، ۵۱۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

مشخصات فنی Schnellsportwagon

برای اینکه امکان نصب موتور جدید روی شاسی فراهم شود، تغییراتی در ابعاد خودرو اعمال شده است. طبق طرح‌های اصلی، فاصله محوری تایپ ۵۲ باید ۱۱۸ اینچ باشد؛ در نسخه جدید تولید شده این رقم به ۱۳۰.۵ اینچ افزایش یافته است. همچنین اتو یونیون وزن محصول خاص خود را ۱۳۰۰ کیلوگرم محاسبه کرده بود، ولی نسخه تولیدی ۱۴۵۰ کیلوگرم وزن دارد.

کابین سوپر اتومبیل آئودی

طراحی خاص

لولای درهای تایپ ۵۲ در قسمت عقب نصب شده، از این رو درها به سمت پشت خودرو باز می‌شوند. با وجود داشتن چهار درب، این خودرو اتومبیلی سه نفره است و صندلی‌های آن چینشی مشابه با صندلی‌های مکلارن F1 دارند. برای اشاره به قدمت خودرو، صندلی‌ها قدیمی طراحی شده و روکش آنها پارچه‌ای است. تزیینات چوبی و نشانگرهای سنتی از دیگر ویژگی‌های این بخش هستند که باید به آنها اشاره کنیم.

آئودی تایپ 52

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، آئودی در نظر دارد با تایپ ۵۲ در فستیوال سرعت گودوود اقدام به رانندگی کند. قرار است تام کریستنسن و هانس یواخیم استریتزل که سابقه قهرمانی در مسابقات لمان را دارند پشت فرمان این خودرو بنشینند.

آئودی
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X